Hei forum, Forleden dag handla kona i en butikk som gir 50 eurobonus poeng per brukte 100kr. Men, i butikken fikk hun beskjed om at hun måtte dra bonuskortet (og ikke sas MC premium som hun hadde med) for å registrere medlemsskapet og for å få bonusen. Nå ser jeg i vilkårene at dette faktisk ser ut til å stemme. Vil dette si at jeg alltid må/bør ha med meg medlemskortet i tillegg til kredittkortet? Og, er det noen som har erfaring med eventuell mulighet for å etterregistrere kjøpet for å få poeng? https://eurobonus.shopping/?page=sh...&comingSoon=&only-webshops=&categoriesSearch=
Du bør nok ta med medlemskortet, ja. Det kan bli vanskelig å etterregistrere poengene: Fra: https://eurobonus.shopping/service/ Butikken betaler for poengene og en etterregistrering forutsetter nok godkjenning derfra. Husk å "rappe" kortet neste gang
Noen som veit om man får noen som helst "tilbakemelding" på om kortet ble registrert? Prøvde meg på Egon i dag, men var umulig å se om kortet ble registrert. Står ikke noe på kvitteringen heller.
Var på Egon jessheim i går, og ville dra EB-kortet, men det var det ingen der som skjønte noe som helst av... Får sjekke nærmere i morgen. (Eller strengt tatt i dag...)
Det er bare å trekke kortet, du får ikke noen beskjed om at det skjer noe (som jeg har opplevd i allefall), og så betale med kort etterpå.
Dang, var ikke klar over Egon...vi spiste der for 3 uker siden på bursdagen min og brukte vel 2-3k :/ Hvordan fungerer det og hvordan går man frem for å få bonusen sin? Swiper man kortet i kortterminalen før man betaler med sitt vanlige kort eller?
Prøvde dette på Trancher på Aker Brygge. Terminalen pep høyt i protest mot EB-kortet, sa "Unknown card" og avbrøt transaksjonen. Skjedde to ganger på rad. Ingen som jobbet der hadde hørt noe om at dette samarbeidet med EB var en ting. Har tatt vare på kvittering, så tenker å sende inn krav med bilde av kvittering og se hva som skjer.
Snakket med EBG kundeservice nå og de sa at det bare skulle være å sveipe kortet, men det funket altså ikke på Egon Jessheim. Beskjeden var da at jeg måtte vente 3 uker, så kan jeg etterregistrere det på nett. Tok heldigvis vare på kvitteringen så da gjenstår det å se.
Tolket teksten på SAS sine sider som at man måtte sveipe kortet for også å kunne ha sjanse til å etterregistrere. Tok sjansen likevel og sendte inn kvittering. Fikk nå svar fra kundeservice : Så det gikk jo bra. Av denne formuleringen kan det tolkes som at sveipingen bare er for automatisk registrering. Men ja, måtte vente noen uker før jeg kunne sende inn henvendelse.
Det som er irriterende med denne metoden er at terminalen skal avvise transaksjonen, rett og slett fordi rent EB-kort ikke er et betalingskort. Dette medfører masse forvirring blant kunder og ansatte og SAS sin kommuninasjon er ikke så forklarende. 1) Tast inn beløp 2) Tast inn tips 3) Swipe EB-kortet (magnetstripe) i terminalen 4) Terminalen avviser kort/transaksjon 5) Repeter 1 og 2 6) Betal med Amex/MC/Visa etter eget ønske 7) Vent to-tre dager og voilá
Ja, Det er ganske tungvint. Og de ansatte (der jeg har prøvd) visste ingenting om dette, så det mangler litt info fra SAS på dette. (Eller fra de som ordner med dette for SAS da..)