Eurobonus Award og soner (hjelp!)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av GUA, 01. juli 2014.

  1. GUA

    GUA Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    28
    Hei,

    Har reservert følgende rute for EB-poeng:

    Utreise: Guatemala-LAX-Seoul-Bangkok
    Retur: Phuket-Seoul-LAX-Guatemala

    Asiana-flightene mellom Los Angeles og Seoul er booket i first, mens resten er i business. I følge Eurobonus' award chart skal en reise mellom North and Central America og South East Asia i first koste 190.000 poeng. Blir imidlertid fortalt av Eurobonus at reisen vil koste 260.000 poeng. Grunnen er at SAS vil ha 70.000 ekstra poeng mellom Guatemala og LAX. Dette får jeg ikke til stemme da Guatemala og USA jo er i samme sone.

    Er for øvrig klar over at jeg med flybytte i Seoul er innom Central/East Asia, men denne regionen har samme jo poengpris som South East Asia med 190.000.

    Denne gjelder vel fortsatt?:
    "One award is permitted between maximum two zones, with transfer (of less than 24 hours) in a third zone that must be equally or less expensive than the destination zone."

    Noen erfaringer eller råd knyttet til dette? Blir frustrert av forvirrende informasjon og manglende kontroll hos EB...
     
  2. Roberto

    Roberto co-founder

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Min erfaring er dessverre negativ, jeg hadde lignende utfordringer da med en flight inne i samme sone i Asia. Ingen klarte å forklare meg reglene(!) men ble lovet at en person skulle kontakte meg. Innen den tid hadde jeg brukt mine US Airways miles i stedet. Du kan forsøke å poste på Facebook da det virker som om de gir større oppmerksomhet i denne kanalen.
     
  3. Islending

    Islending Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Hei,

    Har et liknende "problem" som @GUA. Skal reise til Amsterdam og Oslo i uken rundt Kinas nasjonaldag, og det gjør at jeg må bli kreativ med rutingen til og fra, da det meste er fullbooket. Ville også prøve EVA Air og de nye C-setene til Asiana. Har reservert følgende rute i business class:

    PEK-HKG-BKK-AMS//OSL-LHR-ICN-TSN (Tianjin, ligger en halvtime med hurtigtog fra Beijing).

    Returen blir til Tianjin, da det ikke var ledige bonusseter til PEK etter 15:30 (LHR-ICN ankommer 15:50), og jeg må være tilbake den aktuelle kvelden.

    I mitt hode skal denne ruten koste 140.000 poeng. Han på andre enden fant alle flightene, men han fikk ikke prisingen til å bli riktig. Den ble priset til 140.000 hver vei (!?). Han syntes også det hørtes rart ut, så jeg må ringe tilbake i morgen når EB-support er på jobb.

    Vet noen av dere kloke hoder om ruten min er lovlig som open jaw?
     
  4. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg mener å huske at @ruby1968l fikk godkjent en tilsvarende open jaw med start i SVG og slutt i OSL eller noe i den duren. Det må han nesten selv bekrefte.
     
    Islending liker dette
  5. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,933
    Likes mottatt:
    6,784
    Bonuspoeng:
    183
    Det @Henning viser til er en routing SVG-LHR og videre ut i verden med retur og stopp på OSL . Det var DM kallen sitt forslag å gjøre det slik, til tross for at turen skulle starte på SVG. Jeg endret imidlertid bookingen og tar en natt på LHR for jeg ville uansett ikke komme meg hjem til SVG samme kveld.
     

Del denne siden