Som jeg har skrevet om før så booket jeg tur via SAS.no og brukte CT kampanjen. Da SAS endret årets høstferie fra 6 til 4 dager, og nektet å endre på poeng billettene siden CT var brukt, så bestemte jeg meg for å avbestille billettene jeg hadde kjøpt for penger(Gutta). Lot damene sine poeng billetter ligge i håp om bedre tilgang på billetter senere. Så har ikke skjedd og bestemte i dag å avbestille. Fikk feilmelding og ingen poeng i retur. Kontaktet SAS på chat og de ber meg ringe Amex, så nå sitter jeg på vent hos Amex. Har ikke store håpet for at de fikser dette. -Bestilte på SAS.no -SAS endrer billetten pga endret fly mønster. -Avbestilles hos SAS. -SAS ber Amex rydde opp. Greit å få utløp for frustrasjonen et sted
Endret en CT reise og de returnerte 140' poeng og trakk meg 190' så da var jeg 50' fattigere. De ordnet dette på sas chatten for meg
Nå i dag forsøkte jeg å endre på en bonusreise, egentlig 2 bookinger som jeg ønsket å bruke utreise på ene og hjemreise på annen. Det kunne ikke agenten hjelpe meg med. Da måtte han avbestille hjemreise på ene boolingen og utreise på andre, og jeg ville sitte igjen med 2 enkeltreiser... dummeste jeg har hørt. De klarer jo å "reserver" billetten da de avbestiller, for så å endre ene av bookingen. Dette har de da gjort før.
Når SAS sier at du må ringe Amex så mener de ikke at du skal ringe til DNB som utsteder Amex-kortene. De mener at du skal ringe det andre callcenteret til SAS som håndterer blant annet CT, men de har også support fra land utenfor skandinavia samt gruppereiser. Synes det er snedig at de omtaler dette som Amex selv om det er på lik linje med 05400, altså et outsourcet callcenter.
Er klar over dette, men har ennå ikke blitt oppring av CT folka. Poenget mitt her er at selv om problemet ligger hos SAS så skyver det problemet til CT Booking gjengen i Tallin så fort en CT er involvert. Regner du med at de kan fikse en bugget Booking som er gjort hos SAS. Vi får se når jeg ringer dem i morgentidlig. De kunne ikke booke meg om tidliger så forventer ikke annet en at de ber meg kontakte SAS på 05400.
Har avbestilt CT Booking før på SAS.no uten problem så problem ligger neppe hos Tallin og de kunne ha fikset fuckuppen om de ville.
Jaja. Livet går videre Samboer bestilte en bonus tur i går ca 30 timer før avreise og trengte og avbestille denne i dag. Gikk helt fint selv om det var 18 timer til avreise? Har de 24timers angrefrist på bonus? Så poengene som tapt men skattene hadde jeg lyst på. Fint når alt kom i retur
Så lenge det er avbestilling kvelden før er det vel innenfor reglene. Har du en kveldsflight veldig sent og kansellerer den samme morgen får du vel ikke full refusjon. Har selv avbestilt bonusreise i 19-tiden på kvelden før med avreise ca. 08.00 morgenen og fått full refusjon.
De kan fikse det ja, men om de er villige til å gjøre det er en annen sak. Systemmessig er det null forskjell på hvordan Tallinn og 05400 gjør en endring/avbestilling av en eksisterende bonusreise, med eller uten CT. Personlig skulle jeg gjerne sett at EBG/EBD kunne ha fått bestilt med CT på døgnåpen 05400 framover. Tåpelig at de kan bestille en bonusreise, men ikke trykke på en knapp til slutt som legger til CT'n.