Eurobonus Family

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Omaniac, 23. april 2017.

1. Omaniac

Omaniac Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har søkt etter dette på nett, men alt jeg finner er at SAS skulle ha på plass en ny familieordning høsten 2016.
    Det, og at Eivind Roald skulle ha på plass en ordning med "lån" av EB poeng for å oppnå et level. Noen som vet noe om familiemedlemskap?
    Jeg har også en noe rar oppsamling av EB Poeng. Hele familien har tilnærmet samme reisehistorikk, men etter at jeg tok ut 140000 poeng for sommerens reise, så står jeg med mye færre oppgraderingspoeng enn resten av familien.

2. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Det er ikke noe slikt aktivt i dag. Tror de har noe sån kompis sparing men vet ikke hvordan det fungerer.

3. Omaniac

Omaniac Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    Merkelig. Da de la ned familieprogrammet ble det presisert at et nytt program skulle på plass høsten 2016.
    Som det er nå så må jeg ut med 270 Euro for å få overført poengene til meg, og de teller ikke ifm level upgrade.

4. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Stemmer. Det er også en av spørsmålene på meet and great med EDB. Problemet er ikke at det tar så sykt lang tid, men hvorfor ta vekk tilbudet lenge før nytt er på plass.

Bernd, Insomnia4u, Xflipper and 2 others like this.
  5. kepiblanc

kepiblanc Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Dette er et j.. basic spm, og dette muligens ikke riktig tråd, men jeg er n00b, og syns egen tråd for dette ble overkill, så denne passer best av eksisterende tråder jeg fant:

Har alltid irritert meg over at selv om jeg betaler alle billettene, så får jeg bare lagt EB-nr på meg selv som passasjer, ergo (tilsynelatende) kun tjent poeng på meg selv, selv om det er meg SAS drar inn hele gildet på. Slik er det med BA, Norwegian, etc etc også. Por que? Why? Varför?
    Og har dere noen lure triks i ludo rundt dette? Om jeg betaler for 4 x t/r, så vil jeg gjerne ha hele poengpotten også, grådig som jeg er.

6. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,296
    Bonuspoeng:
    183
    Det er fordi EB-medlemskapet er personlig, derfor får du ikke for andre personer, uansett hvor mye eller for hvor mange du betaler.

Last edited: 24. april 2017
  7. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis de innfører familie kontoen så vil du kunne samle fra personer på samme adresse, f.eks samboer og barn. Du kan selvfølgelig overføre poengene til 5øre per poeng(rimelig dyrt). Disse vil ikke gå mot status slik reglene er i dag. Dersom du ikke legger til eurobonus nummeret så skal de kunne oppgradere reisene dine med deres poeng. PS har ikke testet dette selv. Prøvde med mitt eb nummeret i bestilling og da ble poengene trukket fra min konto, selv om det ble gjort fra min bror sin konto.

8. kepiblanc

kepiblanc Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    That's it. Kjerringa er on her own!

9. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,617
    Bonuspoeng:
    183
    oyvindm, ValdresBjarne and Oddvar like this.
  10. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
  11. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,470
    Bonuspoeng:
    183
    Egentlig en nedgradering ut i fra vi opprinnelig ble lovet.

På Meet & Greet foregående år ble det snakket om en løsning hvor man kunne flytte grunnpoeng mellom medlemmer i familien.
    Kunne vært en fin erstatning for gavegull.

Shyneno liker dette
  12. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg synes dette virker veldig lovende. Med lansering ila. høsten løser det faktisk fire utfordringer for min del:

1) Jeg kan sette opp pooling mot han jeg låner CT av for å booke Costa Rica-turen, og på den måten få mulighet til å oppgradere til F med egne poeng dersom muligheten åpner seg.

2) Jeg og samboeren kan fortsette å samle 25 EB per 100 NOK med DNB PB mot min konto, men likevel bruke hennes CT.

3) Min Fly Premium kan brukes til å bestille billetter med andre i samme pool sine poeng.

4) Jeg kan ganske kjapt få brukt opp restpoengene til broderen som løper ut.

Hvis jeg har forstått dette riktig da. Gleder meg i så tilfelle til lanseringen!

13. sam11net

sam11net Senior Medlem

Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Det er kanskje noen regler vi ikke vet enda, men dette åpner vell opp for at folk kan selge sin CT uten å selge poeng. (evt. kjøpe CT)

14. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Dette ser jo ganske lovende ut.
    Det er rimelig likt det Norwegian Rewards har, og det gir god mening siden de kjører samme platform for poengsystemene... :)

Håper de også kjører en scoop så vi får samlet alle løse poeng rundtomkring til en konto...
    Gjør det jo litt enklere med Amex Elite også.. .:)

15. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    Hovedforskjellen er vel at man får med seg poengene sine hvis man forlater venne/familiepoolingen.

16. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Om det blir slik.
    Stoler ikke på slike rykter før vi ser programmet i levende live..
    Erfaringen tilsier at det alltid blir noe rot.. ;)

GinTonic liker dette
  17. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    Norwegian har vel også en tre måneders karantenetid før man får lov til å melde seg ut av en familiekonto igjen. Gjør SAS noe tilsvarende blir det verre å midlertidig melde seg inn i kontoen til en som skal selge en CT.

18. bor_i_en_koffert

bor_i_en_koffert Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er veldig klar for gjeninnføring av en løsning som lar familier samle poeng sammen. Man kan anta at et bonussystems primære hensikt er å sørge for lojalitet, og det er åpenbart at nettopp family pooling sørger for at jeg er lojal når jeg booker reiser for min familie.

For så si det forsiktig: I morgen flyr jeg fem mennesker ut av landet på SAS plus. Det hadde jeg ikke gjort uten Eurobonusordningen og forventningen om at family pooling gjeninnføres.

/koffert

RoadKing, Gullars and Xflipper like this.
  19. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    British Airways har 6, så skal ikke se bortifra at SK kommer med det samme.

20. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,161
    Bonuspoeng:
    113
    Ble vel fortalt på M&G at det ble 6 mnd karantene ;)

Del denne siden