Eurobonus nede, se bilde

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av stensth, 18. juli 2017.

1. stensth

stensth Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    IMG_0406.jpg

NoLimit liker dette
  2. stensth

stensth Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Hva forbedring tror dere på?

Xflipper liker dette
  3. Snabelfaen

Snabelfaen EBG Lærling :)

Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Kanskje de har kapitulert for problemene på nettsiden, at de har måttet krype til korset og gjeninnføre den gamle nettsiden igjen for å unngå konkurs? :confused:

Sikiduck liker dette
  4. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,765
    Bonuspoeng:
    293
    Dette blir spennende!?
    Tipper det er for å implementere endringer for å få nettsiden til å fungere litt bedre. Underlig hvis de velger å få i gang Eurobonus 3.0 (eller andre endringer) mens resten av nettsiden ikke fungerer?

5. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,196
    Bonuspoeng:
    183
    Setter en hundrings på oppdatering av masterdata for poengkreditering.

wilco, Adrian E and Snabelfaen like this.
  6. Adrian E

Adrian E Turbulensjeger

Likes mottatt:
    3,499
    Bonuspoeng:
    113
    Mest sannsynlig noe integrasjonspiss med latterlig lang utkjøringstid. Tviler egentlig på noe nytt, med mindre de setter alle penga på å være useriøse og endrer på noe på under en times varsel.

7. LNAND

LNAND Medlem

Likes mottatt:
    344
    Bonuspoeng:
    63
    Familiekonto?

Guden liker dette
  8. titocosta

titocosta Medlem

Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Time will show. Eg trur IT-teamet hjå SAS kosar seg med å lese alle spekulasjonane og klagene i dette forumet - for så å gjere det stikk motsatte av det forumfolket vil :D:D

Fideco liker dette
  9. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Mitt stalltips: Implementering av teknisk løsning for 15 % devaluering av EB-poeng.

Fideco liker dette
  10. Robert H

Robert H Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Gurgle... og jeg som nettopp tastet feil ved overføring av Trumf-kroner til eurobonuspoeng, og i beflippelsen slang på en 0 for mye i beløpet. Men kanskje har jeg rett og slett blitt reddet av forsynet, slik at når eurobonussaldoen ble drøyt 400 000 større enn planlagt var det kanskje ikke så uflaks likevel?

Men nervene ble litt frynsete nå, merker jeg. Skal litt innsats til for å brenne av den nye poengsaldoen, selv om jeg har planlagt å bestille min første CT med avreise om en drøy uke..

upload_2017-7-18_22-2-39.png

mrhaakon, Petter B-C and Fredrik81 like this.
  11. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Da hadde du en drøy trumf konto. 28800trumf kroner må til for å få 400 000 poeng. Du har 5 år på deg uansett og om du er diamant då går de vel ikke ut på dato. :)

Robert H liker dette
  12. Robert H

Robert H Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, riktig det - har hatt trumf i en mannsalder uten å tenke over det, bortsett fra de siste 3-4 årene med bonusfeber, så det har dermed "hopet seg opp" i det stille :)Jeg hadde likevel ikke tenkt å overføre mer enn ca. 4000 kroner i denne omgang - rett og slett fordi jeg ikke helt stoler på at reglene for poenguttak i eurobonus forblir det samme i årene framover.

Jeg har ikke annen status enn sølv i eurobonus, men fint å høre at jeg likevel har fem år på meg på å bruke opp poengene (får håpe at SAS ikke endrer reglene). Og egentlig er det litt fint å ha brent alle broer, om enn litt ufrivillig - nå MÅ jeg jo rett og slett fly både hit og dit framover.

13. Snabelfaen

Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg ville hevet meg på tråden og booket F jorda rundt for de poengene, også ville jeg ha skrevet ett reisebrev her inne etterpå. Hvis de trekker din konto sånn at du får minuspoeng etterpå, så statusmatcher du vekk til TK eller ett annet star selskap også åpner du en ny EB-konto og flyr deg opp igjen ;-)

Last edited: 19. juli 2017
  14. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Du har inntil 5 år. Perioden du er i pluss fire år i ditt tilfelle 31 mai 2021, så ikke langt unna 5 år.

15. Robert H

Robert H Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke så gæli, det :) Håper på at CT-regimet består, og da bruker jeg fort 200 000 poeng i året bare der, så selv med god poengopptjening underveis skal jeg nok klare å bruke opp alt (har ikke så god historikk på det, dessverre - har rotet bort poeng både hos SAS, Ethiad, Qatar og ørti-børti hotellekjeder tidligere).

Minner forøvrig om samme problemet som Onkel Skrue hadde i en klassisk (Carl Barks?) historie jeg leste som liten gutt. Han måtte bruke opp en million i løpet av en uke for ikke å få en skattesmell på over en million (litt usikker på detaljene her). For oss Donald-fans vet vi at det er en umulig oppgave for Onkel Skrue. Han ansetter derfor en ekspert for å utføre oppgaven, nemlig Donald. Helt herlig at Donald for en gangs skyld har skikkelig flaks, og han oppfører seg som en øde(l)and... og går helt bananas i pengebruken. Historien har forøvrig et annet og nokså interessant økonomisk resonnement, men det kan vente til en annen anledning (nå er det ferie) :)

wilco, RoadKing, Morten88 and 2 others like this.
  16. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Du kvalifiserer til nivå 4 på premium MC kortet til SAS. Så da kan du brenne av 120 000poeng om du finner reisefølge, uten å bruk av CT. Om nøden er for stor. :)
    Har ikke spart trumf så mange år men har blitt blitt ca 15 000 det siste 12 månedene pluss fruen også har noen tusen. Vi har klart å samle inn ca 500 000 poeng det siste året og har en utfordring når vi helst skulle ha reist fire samtidig og i skoleferie. Poengene får nok bein å gå på bare man ikke sover i timen.

Snabelfaen and Robert H like this.
  17. Morten88

Morten88 *Bonusnerd*

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Og der var Eurobonus utilgjengelig (på den nye siden vel og merke..)

Screen Shot 2017-07-19 at 09.30.04.png

18. Robert H

Robert H Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Oj, det var jeg ikke klar over. Har faktisk ikke satt meg inn i MC-kortet til SAS, men her må jeg lese meg opp, skjønner jeg. Så langt har jeg kun brukt Trumf Visa i kombinasjon med Amex platinum, evt. kun det siste. Trodde det ville dekke opp det meste man kunne få av fordeler ved kortbruk, men her er det åpenbart at jeg fortsatt har mye å lære :) Takk for tipset!

19. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Ut august er det dobbelt med poeng så de fleste bruker kun Amex på leiebil i juni juli og august. Drar inn det dobble av poeng på ferie min i forhold Amex bruk. Så blir vel nærmere 10 000 poeng neste måned. Du får 10 000 poeng når du bestiller kortet så det dekker det meste av de 1495kr kortet koster første året. Du kjøper også plus innenlands og Europa og betaler for go, men Longhaul i C er beste bruken. 60 000poeng eller ca 4000kr i trumf er grei pris, men husk at tilgjengeligheten ikke alltid er like bra.

Robert H and SAJblue like this.
  20. Snabelfaen

Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Etter å ha funnet ut at jeg kan betale regninger appen https://www.payr.no/ så har jeg kunne betale regninger med kortet. Derfor har jeg en plan om å forhåndsbetale endel regninger i August :)

Jeg skal forhåndsbetale endel ting med kortet da :)

1. Aqarama Badeland 4300 kroner for ett år.
    2. Strøm for 12.000 kroner, skal ha noe å gå på en stund.
    3. Internet 3600 kroner for ett år.
    4. Fellesutgifter 16000 kroner for ett år.

Tipper jeg vil dra inn godt over 10.000 poeng på dette, noe som ville vært umulig før :)

Fredrik81 and Ursa like this.

Del denne siden