Eurobonus og StarAlliance

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av cobraper, 16. mars 2015.

  1. cobraper

    cobraper Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei

    Jeg skal reise til Marokko i april og tenkte fly Lufthansa, da SAS ikke flyr denne ruten. Kan noen hjelpe meg med poenggivning hos Lufthansa, får jeg godskrevet grunnpoeng hos SAS evt hvor mye vil man anta på en slik reise, det er totalt 4 leg.

    Takk for hjelpen og mye morsom lesning.
     
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
  3. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Lufthansa er så kjipe at det får SAS til å fremstå som gavemilde selv etter siste devaluering av Eurobonus. fikk 275 poeng for en tur i eco fra Munchen til Bergen via Frankfurt i fjor høst..
     
    Last edited: 16. mars 2015
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Tja, kjipe og kjipe... Bestilte nettopp sommerens tur til paradiset, OSL - FRA-IAH-CUN og tilbake.
    Når jeg søkte på sas.no så kom det jevnt over opp biz priser fra snaut 40 laken og oppover.
    Når jeg søkte på Luftwaffe sin side, så fikk jeg priser til 17-18 laken, og det kan man leve med. Det er mulig jeg får mange flere poeng om jeg betaler 20-30 laken ekstra, men da tror jeg heller jeg kjøper de poenga på annet vis :).
    Er ikke første gang jeg opplever dette, litt dumt av SAS syns nå jeg, de burde jo heller selge de andre der de ikke flyr selv (det var Air Canada, United såvel som Luftwaffe) og tjene noen grunker i honorar, enn at de priser seg helt borti natta og taper salget.
     
    sinatra and watchaddicted like this.
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Sjekka den linken til opptjening, der ser jeg at bookingklasse P regnes som økonomi, men jeg har da bestilt og fått Biz, allokert seter i biz. Hvordan henger det på greip?
    Det står på kvitteringen BUSINESS (P)...
     
  6. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Du har kjøpt "billigbusiness" som regnes som økonomi av SAS.. Ikke av Lufthansa ;) Altså får du bare 100% opptjening hos SAS, ikke 200% som mange av de andre bookingklassene gir..
     
    RoadKing liker dette
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Greier meg fint med 100%, når man slipper med å betale så lite for 11 timer foran "gardina" på en 380 :).
     
    watchaddicted and Jørgen like this.
  8. Islending

    Islending Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg kom nettopp tilbake fra Istanbul med Lufthansa, og ser til min forskrekkelse at FRA-IST kun ga meg 1000 EB-poeng på S-klasse.

    FRA-IST er en strekning på 1160 miles, noe som skal tilsvare 1200 EB-poeng i en 100% klasse, som S er.

    Returen har ikke postet enda, så vet ikke hvordan det kommer til å se ut på FRA-OSL som skal gi 800 poeng (jeg reiste med SAS ned). Men nå ser det an til at jeg kommer til å ligge 300 poeng under grensen til å fornye gull-kortet, og perioden går ut i slutten av mars.

    Hvordan kan jeg kreve inn de manglende 400 poengene?

    Jeg begynner å bli rimelig fed-up av EuroBonus nå...
     
  9. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Om ikke blir vel løsningen å kjøpe grunnpoeng? Men må kanskje kjøpe 1000 da og det koster jo litt..
     

Del denne siden