Hei, jeg er helt ny i dette gamet; men lurer på en liten ting som helt sikkert er nevnt i forumet (ett eller annet sted): Jeg har bestilt SAS MC Premium og Shell MC. Har jeg rett i at jeg dermed skal benytte Shell MC på alt av dagligvarer (les Norgesgruppen) for 2%, mens SAS MC Premium bør brukes overalt ellers? Har jeg også forstått det rett om jeg benytter Shell MC som kort på Payr, samt at jeg også bør betale SAS MC Premium-regningen med Shell MC pga +1%? Bær over med meg om dette er elementær kunnskap; vil bare gjøre ting rett fra dag 1 På forhånd takk for svar.
Om du bare har de to, er det egentlig likegyldig. Husk at Shell Mc bare gir 1% trumf (av bruk). Du må bruke det blå trumfkortet i tillegg for å få 1% til (altså 1+1 = 2% totalt). Sas MC gir 15p/100 kr. Så, egentlig er det likegyldig hvilket av kortene du bruker på dagligvare. Fordi du med blått trumf kort får 15 p (fra trumf) + 15p (fra seb bank/sas-kortet - tot 30p/100kr). Dette er like mye som Shell (1% blått = 15, 1% shell mc = 15, altså 30 tot). Sånn sett er det lurere å bruke SAS MC til alt slik at den regningen vokser og du kan betale den med Shell Mc via payr. Du kan også betale ubegrenset med Shell Mc på vipps, så har du mer enn 4k per 4 dager i vippsinger, så kan du bruke Shell Mc til det.