Eurobonus-oversikt over 2019

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Ddan, 30. nov 2019.

Tags:
  1. Ddan

    Ddan Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Hei,

    Som ny og nysgjerrig lurer jeg skikkelig på hvor poegene som folk får kommer fra Er det noen på IF som er villige til å dele "fordelingen" av poeng de har mottatt. Hvor stor en andel fra kredittkort, hvor stor en andel fra Trumf, ViaTrumf (hotell og annet), kampanjer, etc. Hadde vært sykt spennende for oss newbies som skal planlegge det neste året. Det kan selvsagt ha stor betydning for hva man skal gå etter, hvilke kort man skal velge, etc.
     
    Finnks and nicholas like this.
  2. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,464
    Likes mottatt:
    5,614
    Bonuspoeng:
    183
    Nokså likt fordelt mellom kredittkort, trumf og viatrum for min del. Fordelingene avviker neppe mer enn 10%. Men fordelingen gjenspeiler vel forbruk. Så jeg er ikke så sikker på det er veldig mye du kan hente ut av poengfordelinger.
     
  3. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Tror vel heller ikke at en slik oversikt gir så mye. Mange av oss har jo fått en pen slump i 2019 pga. Payr, som nå er borte. Ellers er selvsagt kortbruk (SAS Amex og MC Premium) viktig, innkjøp via Viatrumf er en stor kilde (alle hotell, reiser osv.), ikke minst strøm-/mobilavtaler og bytte mellom disse, ta kampanjer på kort som gir ekstra poeng (f.eks. har Amex kjørt slike, Widerøe når de lanserte osv). Være Kiwi plusskunde og kjøpe fisk, frukt og grønt der gir poeng jevnt og trutt. og bruke EB-kortet der hvor SAS/Loyalty solutions har avtale (som SUMO etc.). Og så litt fra flyreiser på Plus. Mange bekker små osv. er vel svaret :)
     
    Xflipper and Supersergei like this.
  4. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,701
    Bonuspoeng:
    293
    Amex Elite, DnB Saga MC, Trumf og ikke minst reiser i Business og Plus ...
     
    drsyk, dahlmath and Xflipper like this.
  5. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    469
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    Flying, AMEX, trumf, viatrumf og SAS MC. Akkurat i den rekkefølgen når det kommer til opptjening av antall poeng. Med mitt /vårt forbruk havner jeg på ca 1000 poeng hver dag i opptjening.
     
    Last edited: 30. nov 2019
  6. Frink

    Frink Nytt Medlem

    Innlegg:
    44
    Likes mottatt:
    91
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg er ganske fersk selv (startet forsiktig poengsanking i sommer), men så langt er fordelingen av selve Trumfen ca. 75% ViaTrumf og resten fra Kiwi/Joker. Her skal nok mye av "æren" tildeles Fjordkraft og et par røslige bestillinger på hotels.com rett ut fra startgropen.

    Tar vi EB-totalen kommer sikkert 15% fra flygninger, 15% SAS MC og de resterende (eeeh, kjapp hoderegning...) 70% fra trumf-o-rama ;)
     
    jonss liker dette
  7. Alekseolsen

    Alekseolsen Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    43
    Å gå gjennom selv har jeg ingen planer om, men du kan jo gjøre det selv om du vil. Har (nesten) hanket inn FB Gold i år også, så dessverre mye Flying utenom *A ..
     

    Attached Files:

    Xflipper liker dette
  8. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Nyhetsbreva frå SAS hadde tidlegare ei oversikt over opptjening. Nedanfor frå oktober 18. Eg trur ikkje fordelinga har endra seg så mykje for min del. Men eg er ikkje så glad i Excel at eg har kontroll på kategoriane.
    Screenshot_20191130-175829~2.png
     
  9. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,701
    Bonuspoeng:
    293
    Hva kjøper du som gjør at du får en halv million bonuspoeng?
     
  10. Alekseolsen

    Alekseolsen Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    43
    Eiendomsmegler på ViaTrumf? :p
     
    SAJblue and Xflipper like this.
  11. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Har stort sett ligget på 1/3 fra fly, 1/3 fra Trumf og partnere, 1/3 fra kredittkort. Uten å ha sjekket tror jeg nok andelen fra Trumf og partnere har blitt litt høyere.
     
    Ddan liker dette
  12. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Eg er nok over gjennomsnittet glad i taco. :)

    Men eg veit ikkje, reknar med at shoppingkategorien inneheld alt frå Trumf, via SAS sin shoppingportal, til Egon og Sumo.
     
  13. ChrisTW

    ChrisTW Aktivt Medlem

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    For min del ser 2019 slik ut:
    Kredittkortbruk - 32%
    Div. EB kampanjer - 30%
    ViaTrumf - 25%
    Trumf - 13%

    I 2020 regner jeg med at ViaTrumf blir den største kilden til EBP. Som relativt fersk poengjeger ble jeg klar over potensialet her først i sommer.

    NB: Har en del utlegg på jobben, og det gjør at kredittkortbruken utgjør en såpass stor del av inntjeningen.
     
    Ddan liker dette
  14. geirek

    geirek Aktivt Medlem

    Innlegg:
    257
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Startet bonusjaget i mai. Status nå ca 165.000 poeng. Trumf viatrumf utgjør største delen for min del. Så Eb kampanjer kort/ fjordkraft osv. Så kredittkort inntjening. Desverre lite flying på siste plass 2 turer i plus.
     
    Ddan liker dette
  15. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,241
    Likes mottatt:
    22,477
    Bonuspoeng:
    183
    ViaTrumf er uten tvil den klart største. Elles bidreg straum, kredittkort, mobilabonnement, «vanlig» trumf og Sumo. Flyr nesten ikkje.
     
    tobbens, Skarven and Ddan like this.
  16. zeala

    zeala zee

    Innlegg:
    155
    Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg tok nettopp ut en excel rapport fra SAS som viser poenginntjening de siste 5 årene...
    Jeg har tjent ca 215 000 poeng i 2019 til dags dato... 81% kredittkort, 14% trumf (viatrumf og vanlig trumf i butikk totalt), og 6% på fly :)
    I snitt de siste fem årene har jeg tjent ca 800K poeng. 60% kommer fra kredittkort, 12% fra fly, 16% trumf og 12% «other» (type economist kampanje, fjordkraft osv).

    Jeg har aldri sett totaloversikten før over så lang tid, så det var ganske interessant :)
     
    Ddan, sutenai, RoadKing and 2 others like this.
  17. shadow

    shadow Medlem

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    240
    Bonuspoeng:
    33
    Foreløpig ser det slik ut i år:

    upload_2019-12-2_1-38-52.png

    Merknader:
    • NorgesGruppen inkluderer både ViaTrumf og vanlig Trumf.
    • Mastercard Rewards inkluderer noe bruk av Payr samt velkomstpoeng, og vil derfor reduseres betraktelig til neste år.
    • Travel Wallet blir ikke lenger brukt og vil derfor reduseres til 0 til neste år med mindre det skulle komme noen gode kampanjer.
    • Fjordkraft blir sagt opp så snart bindingstiden er over. Har en leilighet som ligger ute for salg og da passer det fint å få med seg noen poeng på diverse strømavtaler frem til den blir solgt.
    • I tillegg kommer 20 000 poeng fra Widerøe Visa som ikke er overført ennå, samt ca 30 000 grunnpoeng fra flygninger frem til 1.3.2020.
     
    Ddan, drsyk, Xflipper and 2 others like this.
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Trenden er vel åpenbar, det er ikke flyreiser med SAS som genererer mest.
     
    Kristian liker dette
  19. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Frykt ikke @RoadKing det er færre og færre perks med kredittkortene, Payr er saga blott...Fremover blir det reelle transaksjoner som gjenstående. Ergo en må ut å fly. Hos meg er snudd litt på hode, 2020 blir fly inntjening betydelig høyere enn for 2019, der kreditt kort har generert majoriteten.

    Nå må vi ikke glemme gjelds registret, hadde totalt ca. 1 mill i kreditt :eek:. Ble massiv opprydding på søndag. Terminering av kort avtaler til de som tørker støv, redusert kreditten til de jeg bruker av og til(Shell, vet egentlig ikke hvorfor?Flying blue, NCC Widerøe) og behold SAS MC, SAGA og AmEx`ne.

    Det er dessverre slik at det ikke bare er å ha masse kort lenger:)
     
    SAJblue and RoadKing like this.
  20. Ddan

    Ddan Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Rått! Takk for graf! Hvor mange poeng er totalen for ditt 2019?
     

Del denne siden