hei skal reise til USA neste vår med noen venner og i den anledning vil jeg helst oppgradere med mine oppsparte Eurobonus poeng, hvordan fungerer dette hvis jeg skal oppgradere hos f.eks Lufthansa eller United? har kun brukt budsystemet til SAS før, så er litt grønn på dette greiene her. Er forøvrig EBG medlem om det har noe å si -Alexander
Kun mulig å oppdradere de dyreste økonomibillettene hos andre Star Alliance-selskaper. Du må sjekke bookingklasse og så sjekke. Sannsynligvis ikke mulig.
ok, takk for svar. går det ikke an å oppgradere i skranken heller med mindre jeg har den "korrekte" bookingklassen?
Det er uansett så dyrt at det ikke bærer mening. Den klassen du må ha koster fort omtrent det samme som biz billig billett, og så må du i tillegg ut med en usannsynlig mengde poeng (interkontinentalt).
Her er oversikt over reglene for oppgradering med poeng på Star Alliance. https://classic.flysas.com/en/Generic/My_Profile/My_EuroBonus/Book-upgrade-award/ Med Lufthansa er det kun Y og B klasse som kan oppgraderes. United: C, D, J. Generelt vanskelig å finne disse reiseklassene online selv uten å bruke Berg-Hansen, ITA matrix el.lign.