Eurobonus point +cash

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av TGfan, 22. april 2024.

1. TGfan

TGfan Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei, hadde jeg vært her litt før så hadde ikke jeg gjort noe dumt angående bruk av bonuspoeng.
    Uten å tenke så mye hva eller om jeg kunne bruke mine bonuspoeng til noe annet så har jeg brukt opp alt på 2 flybilletter til Manchester. Jeg hadde ca 130 000 eurobonuspoeng som jeg kunne bruke og tenkte å ta en tur til Manchester med sønnen. Synes det var litt dyrt så prøvde jeg på point + cash og betalte til slutt 1700 kr totalt. I etter tid så fant jeg ut at jeg kunne bruke 90 000 poeng til en reise til Asia og da forsto jeg at jeg har gjort noe dumt. Jeg kunne ikke kansellere billetter til Man heller fordi det er SAS Go billetter. Så jeg må innse at det ikke er noe jeg kan gjøre her. Hvis jeg hadde vært her inne og lest gode tipse på forum så hadde jeg gjort det annerledes. My bad :-(

Wiolenze liker dette
  2. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,663
    Bonuspoeng:
    113
    the pain...:(:(

3. LaDuden

LaDuden Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,653
    Bonuspoeng:
    93
    freddyen liker dette
  4. TGfan

TGfan Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Fristen var dessverre over ellers så kunne de kansellere og overføre poengene tilbake. :-(

5. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,970
    Bonuspoeng:
    93
    Om det er en stund til reisen kan du fortsatt håpe på at det blir en endring i flytider som gir deg rett til avbestilling og refusjon. Må avveies mot hva det koster med nye betalte billetter da selvsagt.

TGfan and btm like this.
  6. TGfan

TGfan Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg fikk forespørsel fra SAS i går om en frivillig endring til et annet fly mot 400 kr i SAS voucher fordi den oppsatte flyning er veldig populær.Har jeg rett til avbestilling og refusjon tror du siden det står frivillig endring?

7. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,970
    Bonuspoeng:
    93
    Tror ikke det kvalifiserer dessverre, men du kan jo alltids ringe og spørre. Vær i så fall veldig tydelig på at du kun vil avbestille om du får full refusjon av poeng og kr.

Last edited: 05. mai 2024
  8. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,721
    Bonuspoeng:
    293
    Det de prøver seg på her er jo å slippe unna kompensasjonen de må betale hvis de må nekte noen boarding på grunn av overbooking. Noe som er betydelig mer enn 400 kr.

Hvis du ufrivillig ikke får plass på flyet har du rett på avbestilling og refusjon, men før dette skjer har du ikke rett på noe annet enn det fleksibiliteten til billetten gir deg. Du kan såklart kontakte SAS og spørre. Hvis de virkelig trenger å få noen av denne flighten så kan det jo være de sier ja.

Sånn ellers så er 400 kroner voucher et ekstremt dårlig tilbud og man bør takke nei til dette med mindre man har noen annen egeninteresse av ombookingen.

Preference and Nordlands like this.
  9. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,876
    Bonuspoeng:
    293
    Enig med @Jorge , 400kr er skammelig lavt når man tenker på at de drar inn en vesentlig større sum ved å selge setet «last minute» og attpå slipper billig i forhold til å ha overbooket flyet.

Håper ingen aksepterer slike tilbud med mindre man har annen fordel av det.

Del denne siden