Eurobonus retro/etterregistrering av flights/poeng (samletråd)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av BendikHa, 27. mars 2015.

  1. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    God ettermiddag!
    Søndag den 15. Mars for snart to uker siden reiste jeg med SAS fra OSL - EWR, og EWR - OSL den 20/21. Mars. Jeg ser at min EuroBonus-konto enda ikke er kreditert noen poeng for reisen. Tidligere når jeg har vært ute og flydd har det kun tatt et par dager før poengene har stått på konto.

    Burde jeg etterlyse poengene eller vente litt til?
     
  2. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Det samme skjedde med oss når vi var over there i vinterferien. Eller det vil si, poengene for turen OSL- EWR kom ganske raskt inn på konto mens poengene for returen tok noen uker før de var inne. Og da fikk vi også for lite poeng, siden vi hadde blitt oppgradert til Biz med OT. Men en e-post til SAS fikset det på under ett døgn så nå er alles in ordnung igjen!
    Jeg ville nok ha ventet litt til (en uke eller to) før jeg tok kontakt med de ja.
     
  3. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Utrolig kjedelig å vente ettersom poengene fra denne turen vil føre opp på nivå for et gullkort, men jeg går ut i fra at jeg bare må smøre meg med tålmodighet og vente. Det skal forøvrig også nevnes at poengene for min reise OSL - SVG med avreise mandag og hjemreise tirsdag heller ikke står på konto enda.

    Sendte du e-post til SAS eller logget du inn og valgte "Registrer Manglende Poeng"?
     
  4. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Nja, da ville jeg nok ha vurdert å sende en e-post nå og ikke vente. Og siden dette er de poengene du mangler for å komme opp på EBG så ville jeg ha sendt en e-post til [email protected] Der får du vanligvis rask og god behandling! Lykke til!
     
  5. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Det finnes en tjeneste på EB-sidene hvor du kan legge dette inn selv.
    Jeg er EBD, og har årskort, men en kollega hadde booket meg i B-class (pluss) til Olje hovedstaden, og det var faktisk denne "reisen" som ble gjennomført.
    Endte opp med 940p vs. 1250p på årskortet pr. leg.
    Det tok under 24t før den manglende reg. var på plass.

    NB! Tror kanskje ikke dette er kvelden år ringe 64812000 nummeret....
     
  6. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Ville forsøkt å etterregistrere online, min erfaring er at poengene da dukker opp umiddelbart.

    Men jeg mener å huske at det må ha gått 14 dager siden reisen av gjennomført før du kan etterregistrere online (og 1 måned? før man kan etterregistrere manuelt)...
     
  7. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Om det stemmer slik dere sier @peterfox og @KristianSk så skal jeg først prøve å registrere online før jeg eventuelt tar kontakt senere om det ikke fungerer.

    Er det slik at det er 14 dager fra avreise eller hjemreise?
     
  8. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Etter flighten er gjennomført.
     
  9. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    På reisen OSL - EWR - OSL var det bestilt en gruppebillett. Jeg har kvitteringen, men ser ikke hvilket billettnummer som hører til meg. Hvordan ser jeg det?
     
  10. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har bare etterregistrert én gang, da fant jeg billettnummeret på det printede boardingpasset.
     
  11. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Du bør finne billettnummer på boarding pass. Min erfaring er, som noen har nevnt over, at poengene tikker inn umiddelbart når man etterregistrerer online (men regelen sier vel da 14 dagers venting tror jeg). Å maile gullmailen for å få dem til å registrere for å påskynde statusoppgradering fungerer ikke; det får de rett og slett ikke gjort har jeg nylig erfart.
     
  12. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har ikke lenger flybilletten. Har bookingbekreftelsen for gruppebilletten som inneholder en haug med billettnumre, vet ikke hvilket som er mitt. Jeg tar å ringer SAS ettersom de uansett må manuelt registrere ekstra poeng da billetten ble bestilt før de la om poengopptjeningen.

    Prøvde først å etterregistrere, men fikk opp feilmelding om at "Det aktuelle flynummer er ikke gyldig for inntjening.".

    OPPDATERING: Ringte SAS og de ba meg sende en e-post. Så får bare vente å se.
     
    Last edited: 29. mars 2015
  13. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Ventetid hos EB Retro er visstnok for tiden 7-8 ble jeg opplyst fra gullmailen forleden, så ikke hold pusten ;-)
     
  14. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93


    Med mindre du har reist ganske mye i perioden mellom disse 2 postene så er ikke du så veldig mye nærmere gullnivå, du må huske at det kun er poeng som er opptjent ved flyvning som teller mot status, ikke poeng fra kredittkort, hotell, leiebil osv.
     
  15. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Man skal lære så lenge man lever, er det ikke det man sier? Jeg var ikke klar over at at det kun var flygninger som teller mot status.
     
  16. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Vis du går inn på mine sider på SAS. Også klikker du på linken
    oversikt- poengsaldo mm.
    Du finner den under Eurobonus seksjonen.
    Der vil du se hvor mange poeng og legs du har mot neste EB nivå :) Selv så har jeg opptjent 26972 poeng i min opptjenings periode, mens vis jeg ser på oversikten så står det at jeg kun har 22750 tellende poeng og 8 legs.
     
  17. Franco63

    Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    162
    Bonuspoeng:
    43
    hei glemte og registrere med Eurobonus kort på park plaza Viktoria Amsterdam.
    Hvordan kan jeg få det godskrevet 500 SAS point pr natt var to netter?
     
  18. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Du må logge deg inn på Eurobonus kontoen din og følge linkene under Etterregistrering
     
    BangkokBob and Franco63 like this.
  19. Franco63

    Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    162
    Bonuspoeng:
    43
    Ser du må fly 10 strekninger med SAS for og oppnå sølv kort, gjelder det bare SAS sine flygninger eller alle i staralliansen?
     
  20. m.normann

    m.normann Bring back the dragon!

    Innlegg:
    351
    Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    43
    Sas, Widerøe som ikke er anbudsruter, Cimber og Blue1 får du tellende legs på.
     
    Franco63 liker dette

Del denne siden