Det var faktisk mi mor som booket den billetten til meg i forbindelse med en familieferie til Thailand, så jeg fikk poeng for flygingen OSL - BKK - USM også for KBV - BKK og COP - KRS. Har stresset med å få poengene for segmentene KRS - OSL og BKK - COP noe som er rart da det gikk bra med de andre segmentene. Konsekvensen var at jeg ble bøffa for ca 5400 poeng for flygingen for min del. Har dokumentert alt, har sendt bilde av boardingkort for disse to segmentene, men etter å ha kjørt saken i tre instanser så har jeg allikevel ikke fått poengene og andre selskaper som https://flyhjelp.no/ tar bare kompensasjon for reisen, ikke for tilbakeholde poeng dessverre Mi mor og far er forbannet på SAS etter at de mener å ha blitt bøffa for over 12.000 poeng hver det siste året. Denne gangen ble poengtapet fatalt da de på grunn av dette droppet under streken på 45.000 poeng for å beholde EBG i det at de bare tjente 42.000 poeng i løpet av året, så de statusmatchet seg bort fra SAS noen dager før inntjeningsperioden med SAS-eurobonus fikk ut for å beholde tilsvarende gull i fremtiden med KLM flying Blue, noe som de fikk. Jeg vil nok fremdeles fly med SAS da jeg nådde EBG i April, men de lever på min nåde frem til juletider, tar avgjørelsen i forhold til EBG da, om jeg gidder å beholde det eller ikke. Kan være at jeg gjør det samme som mine foreldre gjorde. For å være ærlig, så klødde det Air France tilbudet til Bangkok for 12.000 kroner, mi mor og min far har booket den med Flying Blue Gold, så de har fått en flying start på sitt nye medlemskap i hværtfall.
Jeg booket billett på SAS.no og reiste med selskapet for 12 dager siden. Jeg har kun fått for en leg av reisen, mens jeg mangler to. Prøvde også å sikre meg en diamantgave, men det kunne jeg bare glemme siden det sto på goodiebag-siden at jeg hadde valgt gave for denne perioden (noe jeg ikke har) Begge caser har jeg sendt mail om til diamant-mail med purring etter 3 dager, men uten å få noe respons. Hva skjer med SAS?
Som flere andre opplever jeg at det har tatt tid med å få EB-poeng inn på kontoen. Det hele startet for min del i mai. Vel, retroregistrering fungerer vel det også, dersom det må til. I forbindelse med noe annet har jeg også sendt en e-post (eller var det to) til gullmailen, men det har vel tatt godt over ei uke uten at jeg har fått noe respons derifra. Dersom man leser på Fjesbok-sida til SAS, kan det se ut som at "ingen" får til å bruke den nye nettsida og derfor må ringe inn med sine ærender, men på telefonsentralen har ikke selskapet nok kundebehandlere, så folk står eviglenge i kø. Ferieavvikling i kombo med teknisk krøll er kanskje ikke optimalt.
For andre som venter på EB-poeng. Dette skriver SAS på sine egne nettsider: NB: Poengopptjening hos SAS og Widerøe fra 22/6 2017og fremover synes dessverre ikke i poengoversikten. Dine poeng vil synes i oversikten så snart problemet er løst.
Alt som har med IT å gjøre hos SAS er jo helt på jordet for tida, og det irriterer kraftig. Jeg har akkurat hatt en langtur der jeg egentlig fikk nok poeng på utreisen til å få diamantkort, men de poengene kom jo aldri før hjemreisen (og har ikke kommet ennå, for den saks skyld). Det er fryktelig irriterende når jeg nå snart skal reise med SAS igjen, og ikke har fått poengene. Det samme skjedde da jeg skulle opp fra sølv- til gullkort. Da ble det både en og to turer uten gullkort mens jeg ventet på poengene, og det er jo frustrerende når en vet hvilke ekstra fordeler en kunne hatt. Sendte mail til gullmailen for over en uke siden, men fortsatt ikke noe svar.
Jeg fikk nettopp noen poeng fra en reise jeg hadde for 2 uker siden. Men mangler fortsatt et par for lengre bak i tid. Sykt irriterende når det er de jeg mangler for å få diamant. Noe som egentlig ikke gjør noe, da jeg sikkert ikke blir å få noe diamantremedia før tidligst september ... (foruten amex og mc premium)
En bitteliten endring fra SAS - som er til det bedre (!): Requests for missing airline points can now be submitted 7 days after all travel (used to be 14 days) Det er da i alle fall noe som går i retning om dagen..
I serien merkelige feil på sas.no, får jeg nå feilmelding ved forsøk på retroregistrering av to flights foretatt 2. juni (men som jeg aldri fikk noen poeng for) om at "En flystrekning kan registreres tidligst 1 uker etter at den er gjennomført". Joda, det er fint nok, men nå har det altså gått 23 dager. Jeg har forsøkt både gold.no og gold.dk, men fått goddagmannøkseskaft-svar begge steder. Borte er åpenbart den tiden hvor de simpelthen bare ville registrere de manglende flightene selv, og være ferdig med det. Eventuelt er jeg svartelistet igjen. Er det andre som har fått denne feilmeldingen - og er det i så fall noen vei rundt den?
Jeg har nå totalt 6 segmenter som ikke er registrert de siste 2 ukene: 15.06 SVG-BGO - ikke registrert. 15.06 SVG-OSL - ikke registrert - her byttet jeg avgang men det skal vel ikke ha noe å si? 17.06 OSL-CPH-GDN - ikke registret 17.06 GDN-CPH-OSL - her er bare CPH-OSL registrert 22.06 OSL-CPH-HAM - her er bare CPH-HAM registrert Er dette normalt? Og hvorfor er det 100 ganger mer komplisert å etterregistrere hos SAS enn hos DY? Hos DY trenger man vel bare å legge inn bookingreferansen (X9KLH8) og etternavn mens man hos SAS må lete frem alt sammen og legge inn bilettnummer, dato, navn, flightnummer osv. Er det virkelig ikke noen enklere måte å gjøre det på? Og så sier de ogaå at man ikke kan legge det inn før det har gått 7 dager, men nå har det gått 10 dager på de første, og når jeg forsøker å legge inn kommer følgende opp: "En flystrekning kan registreres tidligst 1 uker etter at den er gjennomført." Kjenner at jeg begynner å bli en smule irritert her nå. Vil det hjelpe å sende en henvendelse til gullmailen? Eller ringe?
Vent 3 uker etter reisen og ta vare på alt av billetter og info så skal det gå fint å få registrert. Tror det er mindre stress enn å begynne å ringe og maile
Send Mail til [email protected] med informasjon for hver flight som mangler: Dato for avreise, avreiseflyplass ankomstflyplass, flightnummer, bookingklasse og billettnummer. Legg også ved ebillett. Pleier å få svar innen neste virkedag.
Jeg har jo ikke en eneste fysisk billett da, alt ligger på mail. Men jeg har lagret bilettnummer, flightnummer osv, så jeg venter noen dager til og så sender jeg det til gullmailen.
Reiste TOS-TRD 17. juni med retur 18. juni, på samme referansenummer. Poengene for returen var på konto dagen etter avreise, men har fottsatt ikke sett noe til poengene for utreisen den 17. Prøvde også å etterregistrere i går (8 dager etter), men da kom også feilmeldingen om at man tidligst kunne etterregistrere etter 7 dager Ser uansett ingen grunn til at jeg bare fikk poeng for reisen én vei, på samme referansenummer...
Enda merkeligere er det jo nå bare det ene segmentet på en reise GDN-CPH-OSL blir registrert. Og så denne tullete kompliserte måten SAS har for etterregistrering, DY viser jo at fet kan gjøres mye enklere...
Liten oppdatering: fikk i dag de manglende poengene på konto uten at jeg etterregistrerte. Det kan altså ta 16 dager før en innenriksreise blir registrert. Hvis det var den reisen som manglet for å få gullkort hadde jeg vært rimelig forbanna!
Etter å fremdeles ikke ha fått etterregistrert selv, sendte jeg info om de to manglende flightene fra den 2. juni jeg manglet til gullmailen. Der var det litt goddagmannøkseskaft før svenskene klarte å registrere én av flightene, men hardnakket påsto at den andre var registrert. Orket ikke å maile mer frem og tilbake med dem, så prøvde manuel retroregistrering igjen i dag morges - og da fungerte det plutselig, etter godt over én måned! Som nevnt over: Hvis det var denne ene flighten jeg manglet for å oppnå EBG, og hadde en reise med SAS booket i mellomtiden som jeg kanskje hadde håpet å dra nytte av status for, hadde jeg vært rasende. Det er egentlig utrolig hvordan det bare tar noen sekunder å registrere EB-poeng fra for eksempel Trumf og Flytoget, mens det for SAS' egne flighter kan ta ukesvis.
Jeg skulle etterregistrere en billett, men når jeg klikket på send så stoppet det opp. Har prøvd igjen noen ganger, og nå kommer det feilmelding om at jeg har prøvd for mange ganger. Må jeg ringe inn, eller fins det en e-post?