Eurobonus Sølv – samletråd

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av sday, 23. jan 2017.

  1. sday

    sday EBS, Avis pres, Hertz pres,Sixt Plat

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    154
    Bonuspoeng:
    43
    Som nevnt i et tidligere innlegg her på forumet, så har jeg nå 2.gang på rad blitt nektet å sjekke inn på business chek-in med mitt EBS. Første gang i CPH og andre gang på OSL+

    Og makan til arroganse fra innsjekkingspersonale skal man lete lenge etter, ikke vil de høre på deg heller.

    Er det bare jeg som opplever dette?

    Del gjerne positive opplevelser med EBS og her.

    upload_2017-1-23_8-53-44.png
     
  2. braathens safe

    braathens safe NN

    Innlegg:
    486
    Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg vil anbefale at du har denne tabellen med gul markering meget lett tilgjengelig ved innsjekk. Det mener jeg gir både best effekt og best stemning for deg, og for SAS. Håper dog du slipper å bruke den.
     
    sday liker dette
  3. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,420
    Bonuspoeng:
    93
    Bare å klage! Enten sender du mail eller så tar du det på stedet. Det er ingen skam i å be om å få snakke med noen ansvarlige for å gjøre de oppmerksom på at de som jobber der ikke kan jobben sin. Tror de fleste leder setter pris på å bli gjort oppmerksom på hvem det er.
     
    Thomas123 and sday like this.
  4. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ble i CPH gjort oppmerksom på at jeg kan sjekke inn på business skranken (av en supervisor som hjalp meg med et bagasjeproblem). Det synes jeg var god service.
     
    braathens safe, Petter B-C and sday like this.
  5. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Ta bilde av skranka før du sjekker inn, skrankenumer og klokkeslett. Det gjør jeg, når jeg da senere har klaget med bevis i hånda så har jeg fått 3000 poeng for det. Derfor håper jeg at de gjør den tabben, heller at de gjør det og jeg får ekstrapoeng, for jeg gnåler gjerne etter poeng :)

    Dessverre så kan jeg ikke fiske etter denne tabben lengre siden jeg nå er EBG.
     
    KRS, jonss, RemiWM and 3 others like this.
  6. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Strålende tilnærming; Du blir altså fornøyd uansett.

    /koffert.
     
    Are, Petter B-C and sday like this.
  7. sday

    sday EBS, Avis pres, Hertz pres,Sixt Plat

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    154
    Bonuspoeng:
    43
    nå er klage sendt inn fra min side.

    Det skal sies at jeg prøvde å vise vedkommende i skranken tier benefits, men han var ikke interessert i å høre på meg.
     
    Shyneno liker dette
  8. RemiWM

    RemiWM Aktivt Medlem

    Innlegg:
    313
    Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Synd å høre.
    Jeg er også EBS og har aldri hatt problemer med å sjekke inn i business-skranken, enten det er på OSL, CPH eller ZHR.
     
  9. morradi

    morradi Senior Medlem

    Innlegg:
    510
    Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    Desto større grunn til å si fra! :mad:
     
  10. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,420
    Bonuspoeng:
    93
    Fra nå av blir det å sende alle jeg kjenner med EBS rett i skranken for businessnisser, med kamera klart, enten de vil eller ikke! ;)
     
    KRS and RoadKing like this.
  11. emilsonsteby

    emilsonsteby Medlem

    Innlegg:
    103
    Likes mottatt:
    1,039
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har aldri hatt problemer med dette. Jeg har selv sjekket inn i business eller plus skranken på OSL, TXL og EWR. På EWR ga de meg til og med fast track:)
     
    sday and Stuttfeiten like this.
  12. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Annet spørsmål: Jeg har bestilt fra en tredjepart. Dermed kom bestillingen uten bagasje. Vil sølvkortet likevel gjelde (+1 bagasje)? Opptjening av poeng og innsjekk bør vel være som vanlig...

    FLIGHT SK 738 - SCANDINAVIAN AIRLINES YYY XX. YYY 2017
    -----------------------------------------------------------------------------
    DEPARTURE: STOCKHOLM, SE (ARLANDA), TERMINAL 5 XX YYY 08:35
    ARRIVAL: VILNIUS, LT (VILNIUS INTL) XX YYY 11:00
    FLIGHT BOOKING REF: SK/ABCDE LAST CHECK IN TIME: 07:55
    RESERVATION CONFIRMED, ECONOMY (O) DURATION: 01:25
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    BAGGAGE ALLOWANCE: 0PC
    MEAL: FOOD AND BEVERAGES FOR PURCHASE
    NON STOP STOCKHOLM TO VILNIUS
    OPERATED BY: CITYJET, WX
    EQUIPMENT: CANADAIR REGIONAL JET 900
     
  13. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    @TElg78
    Uten at jeg kan si det 100% sikkert så tror jeg nok det skal gå bra.
     
  14. hakbla

    hakbla EBG

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Sølvfordelen om 1+ ekstra bagasje skal gjelde slik at det skal gå å ta med 1 bagasje uten tillegg i pris på en billett uten inkludert bagasje :)
     
    TElg78 liker dette
  15. sday

    sday EBS, Avis pres, Hertz pres,Sixt Plat

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    154
    Bonuspoeng:
    43
    Dette fikk jeg i dag:
    upload_2017-2-6_14-50-20.png
     
  16. Storg

    Storg Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    92
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg er en sånn ca 5 T/R turer i året fyr. Og jeg må si at Eurobonus Sølv er det mest verdiløse bonuskortet jeg veit om. Det er absolutt ingen fordeler med det for meg. Er det noen rykter om at man vil gjøre Eurobonus Sølv noe bedre? F.eks en poengbonus på mellom 5 og 25% hadde vært fint. Og hva med å la kunden velge en av Gull kortet sine fordeler. Målet med disse forbedringene ville jo være å stimmulere til økt bruk av SAS. Idag er SAS et kort for inngensmanssland.

    Akkurat nå så foretrekker jeg Norwegian Reward.
     
    NoLimit liker dette
  17. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke enig.
    Biz innsjekk og ekstra bagasje er for meg to av de mest verdifulle fordelene hos et "lav"statusnivå.
     
  18. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    Høres ut som Norwegian Reward er tingen for deg, ja.

    Jeg hadde stor nytte av sølvkortet den tiden jeg bare hadde det. Best av alt var nok den ekstra bagasjen man kan ta med på SAS-flyvninger. Nå som SAS har Go Light, ser jeg enda større verdi i et sølvkort for de som ikke flyr så mye.

    Man må tenke litt på hvor lite som skal til for å kvalifisere til sølvkort også. 10 flyvninger er ikke så veldig mye i løpet av et år, så begrenset hvor mye man kan gi bort til en kunde som flyr så lite.
     
    PVflyer and Ronnyb like this.
  19. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Er EBG selv men har sett på mange flyplasser at man som EBS ville ha spart alt fra 30-60 min på innsjekk grunnet at man kan benytte Plus/Biz innsjekkingen til SAS. Hver gang jeg flyr hjem fra AGP er det kun to SAS skranker (Go og Plus) og køen i Go er alltid ekstremt lang så her ser jeg helt klart fordelen med EBS. Men nå er det jo også sånn at SAS brander seg som et selskap for dem som flyr mye. Så flyr man lite burde man helt klart se på f. eks Norwegian eller Ryanair i stedet!
     
    thetime liker dette
  20. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Vil heller si at det nesten er for mange fordeler på sølvkortet. Hvilke fordeler får man ved å fly Norwegian? Man får vel velg kun en gode. Hos SAS får man omtrent samme fordeler som med gullkort. Største forskjell er setevalg( som man uansett kan gjøre gratis 36 timer før). Og Lounge tilgang hele året kontra kun jul og fellesferien.
     

Del denne siden