EuroBonus-tjuveri

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av sexten, 27. mai 2017.

1. sexten

sexten Senior Medlem

Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Fekk den lite hyggelige beskjeden frå RewardsPay.com (ein tjeneste eg ikkje visste eksisterte, før i dag) at 110'990 EB-poeng har blitt brukt hjå Boozt.com

Skifta umiddelbart passord på kontoen min.

Eg har tatt kontakt med RewardsPay, via eit kontaktskjema som hadde eit eget valg for misbruk av poeng (tydeligvis ikkje eit ukjent fenomen?)

Eg har tatt kontakt med Boozt.com, men der er det neppe mogleg å forvente svar før tidligast mandag.

Eg tok kontakt med SAS via chat, og der var det absolutt null hjelp å få. Eg vart berre bedt om å kontakt Boozt.com
    Dei var heller ikkje interessert i å sende saken vidare til IT-avdelingen (eg er ikkje 100% overbevist om at feilen har skjedd på mi side).

Nokon som har liknande erfaringar?

2. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,962
    Bonuspoeng:
    293
    Hva mener du med borte? Har Boozt.com tilgang til eurobonuskontoen din?

helifalcon liker dette
  3. sexten

sexten Senior Medlem

Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Eg veit ikkje heilt korleis det der fungerer, i og med at eg aldri har brukt poeng på denne måten. Men vil jo tru du må taste inn ditt EB brukarnavn/passord ved betaling med poeng?

4. morradi

morradi Senior Medlem

Likes mottatt:
    673
    Bonuspoeng:
    93
    Phishing?

5. sexten

sexten Senior Medlem

Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Det er min største mistanke, ja. Most likely eit av dei åpne WiFi-nettverkene i diverse halv-tvilsomme land eg har vitja (Kina comes to mind).

6. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
  7. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    WTF. Det burde være mulig å reservere seg mot å bruke poengene på annet en flyreiser. Det er vel ingen her som hadde kjøpt varere med bonuspoeng.

Misterix, RoadKing and Wiolenze like this.
  8. Adrian E

Adrian E Turbulensjeger

Likes mottatt:
    3,499
    Bonuspoeng:
    113
    Enig at det er sløvt av SAS å ikke kunne sperre for bruk av bonuspoeng, men samtidig vil det ikke fungere så lenge noen har tilgang til kontoen din.

Jeg klør meg i hodet over hvorfor SAS ikke slå på verifisering gjennom mobiltelefon når jeg logger meg inn fra en ny maskin. EuroBonus-kontoen har verdi og burde være sikret deretter.

Når det er sagt, sikkerhet er ditt eget fordømte ansvar. Så når du er på reisefot, sørg for å ha en proxy tilbake til "trygg havn". Ikke bruk gjenbruk passordet ditt på ymse sider, kan fort være at det har blitt snappet opp fordi noen andre sider har niks, nada og ingen sikkerhet.

Bernd liker dette
  9. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk faktisk hacket Netflix kontoen min etter pålogging via WIFI på hotel i Spania.

10. SASDC8

SASDC8 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Så det er SAS sin feil at du har valgt å bruke åpne nettverk? Når det er sagt burde det være 2. grads autentisering ved betaling med EB poeng.

watchaddicted liker dette
  11. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Det har han vell ikke sagt?
    Men at de burde klare å stanse dette, det burde de!

C

Del denne siden