Jeg har i lang tid brukt gratis kredittkort for å få cashback (trumf, yx, bank norwegian,...). Dette har gitt meg penger i hånden, men jeg ønsker nå å legge om slik at dette gir meg eurobonus i stedet. Jeg kjører alt forbruk via kredittkort og har endel utlegg så i løpet ett år snakker vi fort flere hundre tusen.
Drømmen min er jo selvsagt å få en god tur til et sted langt borte sammen med kjæresten. Men jeg tør nok ikke ha det som mål helt enda. Målet er å få så mye poeng ut av det forbruket jeg har som mulig.
Det snakkes om mange ulike betalte tjenester her på forumet, men jeg sliter litt med å få oversikt. Jeg har derfor laget en liste med spørsmål jeg håper dere kan hjelpe meg med.
1. Kredittkort. Amex og/eller SAS mastercard. Jobben kan dekke ett kredittkortet, men jeg vil ikke legge et kort som koster mange tusen i året på dem. Ved behov kan jeg også betale for et annet kort privat. Hva tenker dere er lurt her?
2. Kredittkortkampanje. Jeg ser det er ulike kampanjer for SAS MC / amex i perioder. Burde jeg vente med å bli kunde til det er en slik kampanje? Eller burde jeg skaffe meg gratiskortet og heller vente på en oppgraderingskampanje?
3. Curve / killbill etc. Bruker dere disse tjenestene? Har det nå blitt såpass store begrensninger på hva kredittkortene tillater at disse ikke er verdt pengene lengre?
4. Kredittkort til samboer. Burde vi samle bonus sammen på en konto i mitt navn eller burde vi begge ha egne kort?
Håper på gode svar

Vis alt...