Hei, Jeg har særs dårlig oversikt over dette med poengsamling, men i forbindelse med oppussing av hus har jeg bestemt meg for å forsøke å samle eurobonuspoeng. Jeg har nå skaffet et DNB Saga kredittkort med bonuspoeng-tillegg, men da første store betaling ifm oppussingen skulle gjøres opp, oppsto utfordringen jeg ikke hadde tenkt på: Dette blir jo fakturert, og da får jeg ikke betalt med det nye kortet. (?) Har lett mye etter info her, men sliter med å finne en konkret løsning. Hva kan jeg gjøre for å få betalt denne regningen med Saga-kortet, slik at jeg får eurobonuspoeng på summen? Er det noen tredjepartsløsninger som funker/er lovlig? Det vil jo bli fakturert for en god del penger den kommende tiden, så en løsning her hadde vært gull verdt.
Hvis du spør de aktuelle leverandørene kan det godt hende det finnes muligheter. Jeg har dukket opp i butikken til et rørleggerfirma og betalt faktura med kort der. Bilen min er også betalt med kort, de fleste forhandlere har jo en kortterminal i verkstedavdelingen. Spurte også et elektrikerfirma, og joda, kontordamen hadde en kortterminal i skuffen. Videre har en del små firmaer registrert seg på Vipps, og der kan du jo også betale med kort. Der har jeg blant annet betalt han som brøyter innkjørselen min, kjøreskolen til guttungen, et verksted som fikset båten min, og medlemskapet på det lokale treningssenteret.
Bruker Bill Kill og betaler med AMEX, noe som gir meg både CT og Eurobonus poeng.. Koster litt, men det er gøy!!
ja, kommer til å forhøre meg med de ulike, men akkurat disse hadde ikke mulighet til å ta kortbetaling. Vipps kan derimot være en mulighet, men der stopper vel DNB meg? Jeg får i alle fall ikke valget om å velge Saga MC i Vipps.
Nei, skal du betale faktura i Vipps er det kun kontooverføring som gjelder. Det jeg snakker om er firmaer som har skaffet seg et 6-sifret Vipps-nummer. Mange småbedrifter gjør det, men ikke forvent å finne noen store aktører der. Krever litt mer manuell oppfølging for bedriften, og den blir også belastet et gebyr på 1,75%. Registreringen er veldig enkel, og det finnes ingen andre gebyrer en nevnte 1,75%. Kanskje kunne du be bedriftene registrere seg der, og eventuelt tilby deg å dekke gebyret?