Eurobonusshop er nede - får ikke kjøpt grunnpoeng for å oppgradere til høyere status

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av ret73, 05. nov 2015.

  1. ret73

    ret73 Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Så nære, men allikevel så langt ifra. Finnes det virkelig ingen andre muligheter?
    Saken er at min kvalifiseringsperiode gikk ut 31.okt. Manglet da noen poeng på diamant. Bestemte meg for å kjøpe grunnpoeng i Eurobonus shop'n for å få tilstrekkelig. Problemet er at shopen er ned og skal re-lanseres en gang før jul, og dermed forsvinner muligheten til å oppgradere til ny status til da. Support ga meg svaret at jeg bare måtte vente til den er oppe å går igjen. Gjøre det manuelt? Nope.
    Så det interessante spørsmålet er; Man kan kjøpe grunnpoeng inntil 123 dager etter at kvalifiseringperioden er utløpt, og da med tilbakevirkende kraft. Min periode gikk altså ut 31.okt og for hver uke/måned som går så mister jeg diamant-tid. Åpner shop'n om 2 måneder så får jeg altså diamant kun i10 måneder og ikke i 12.. Not fair!

    Det som er litt bittert er at jeg kontaktet Eurobonus rett i forkant av mine siste reiser og de kunne ikke regne ut hvor mange grunnpoeng disse ville gi meg, så jeg måtte vente til de var på konto, og da kjøpe resterende. Så tenkt, men får altså ikke gjort. Hadde jeg på dette tidspunktet visst hvor mange poeng jeg manglet hadde jeg gjort innkjøpet da.
     
  2. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,230
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Ref en annen diskusjon (som jeg ikke husker navn på) så skal det gå greit om du kjøper innen det har gått 123 dager etter utløp av kval.periode
     
  3. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Kjedelige greier ja. Men det er i alle fall riktig som @WannaBeFrequentFlyer skriver - kjøper du poengene du trenger når shoppen er oppe og går igjen så vil de da ha tilbakevirkende kraft og du vil bli EBD. Dessverre mister du ett par måneder som EBD, men etter min mening vil likevel fordelene oppveie for dette. Ikke minst softlanding til EBG er gull (!) verdt for meg.
     
  4. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,268
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Nå tror jeg ikke du merker noen vesentlig forskjell på Gold og Diamond (hvis du er Gold i dag da...).... så om det er 10 eller 12 måneder ville jeg ikke ligget våken om natten og tenkt på :)
     
    Asbjorto liker dette
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Du merker da virkelig forskjell på om du du blir EBD før eller etter opptjeninga.
    Du kan jo gi bort et gullkort ekstra om du får det før perioden er over..
     

Del denne siden