EVA AIR LHR-BKK ROYAL LAUREL (BUSINESS) CLASS

Tråd i 'Reisebrev' startet av truetraveller, 24. des 2017.

1. truetraveller

truetraveller Nytt Medlem

Likes mottatt:
    175
    Bonuspoeng:
    33
    Etter knappe to år som ivrig formumleser tenker jeg at det er på tide å bidra med egen erfaring. Årets juletur går til Koh Samui, med CT OSL-BKK.

Ruten er som følger:
    25.12: OSL-ZRH Swiss business
    25.12: ZRH-LHR Swiss business
    25.12: LHR-BKK Eva Air business 777-300ER
    02.01: BKK-FRA Thai business A380
    03.01: FRA-HAM Lufthansa business
    03.01: HAM-OSL Eurowings eco (kjøpt på egen billett)

Det meste er rimelig godt dekket her på forumet, foruten Royal Laurel, som jeg tenker å ha hovedfokus på. Eva Air har som kjent ikke mange avganger fra Europa. Ruten vi flyr er en LHR-BKK-TPE, altså med en stop-over i BKK. Opprinnelig fikk jeg booket LHR-TPE med retur tilbake til BKK morgenen etter, noe den ubestridte sjefen i heimen ikke helt skjønte poenget med. Da det for få dager siden åpnet seg mulighet for å booke LHR-BKK, valgte jeg å prioritere god feriestemning fremfor min egoistiske tankegang som veldig enkelt kunne blitt med 5 timer lengre for noen ekstra tax-kroner på TPE.

Å finne god routing for romjulen har ikke vært lett, og jeg trooor jeg har pløyd gjennom det som finnes av svensker og "Christyina"-er i Nord-Sverige og Tallinn for å få den endelige bookingen på plass.

Jeg gleder meg veldig til å teste Eva Air, og gleder meg også litt til å dele erfaringen med dere!

God jul enn så lenge!

OttoL, Supersergei, Mbj and 28 others like this.
  2. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,155
    Bonuspoeng:
    293
    Riktig god juletur. Gleder meg veldig til å høre litt om EVA og LHR-BKK siden jeg definitivt har turen helt til TPE på listen over fremtidige CT legg.
    Håper på god stemning ombord og vanvittige mengder med bilder :)

3. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,965
    Bonuspoeng:
    293
    Dette gleder jeg meg veldig til å lese om. Skal selv på tur med EVA veldig snart. God tur og god jul!

4. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,469
    Bonuspoeng:
    183
    God tur!
    Har selv flydd LHR-BKK-TPE et par ganger og CDG-TPE med EVA Air i C, synes det er et kjempebra produkt.

5. truetraveller

Likes mottatt:
    175
    Bonuspoeng:
    33
    Rolig dag på både tog og fly i dag. Litt spesielt å miste julefrokosten, men hva gjør man ikke for en flytur (eller tre). Kun gullstua var åpen i dag, og med upcoming Thai-avgang til Bangkok var det bra med folk der. Soppsuppe stod på menyen.

På vei mot gate svingte jeg fruen innom en av de trendy spisestedene på OSL for å (demonstrativt) vise henne hva man kan finne på å ta betalt for et rekesmørbrød i disse dager. Hun liker lounge bedre og bedre.

Aldri fløyet Swiss før, og visste ikke helt hva jeg skulle forvente. Litt dårlig førsteinntrykk av sveitsiske frauleiner, men det skulle raskt vise seg å endre seg. Heidi Weng ladet for øvrig opp til Tour de Ski lengre bak i bussen..

24313FD4-5682-48D0-821C-CBA0CD7CB76E.jpeg

Egentlig veldig fornøyd med servering og service ombord. Flighten til Zürich er på drøyt to timer, og det ble servert en fin 3-retter med laks til forrett og kalv til hovedrett. Fruen spiste pasta. Desserten bryr jeg meg sjelden nevneverdig om, en slags kake. «Alltid noe i glasset», må være Swiss’ motto, for leverandør av tidligere nevnte litt dårlige førsteinntrykk var en ivrig vinskjenker. Høflige er det også, sveitserne.

Rakk så en rask tur innom Swiss lounge på Terminal D, egentlig bare for å se. Kaker, kaker, kaker og mer kaker. Og en skive servelat. Nok om det. Fin flyutsikt er det likevel.

Så er vi i London. Har såvidt lansert prosjektet med besøk av mer enn én lounge på én flyplass.
    «Vi tar en drink der, så shopper vi litt. Tror det er en lounge i enden av shoppingen også, faktisk»
    Lettlurt.

Mbj, Scrooge, Kristian and 23 others like this.
  6. truetraveller

Likes mottatt:
    175
    Bonuspoeng:
    33
    Så var vi på plass på T2B, der United, Singapore og Air Canada har lounge. Rask middag i Singapore loungen, der det meste ble igjen på tallerkenen. Christmas Day på flyplass har sine ulemper - turn over på maten blir fryktelig lang. Men godt utvalg, både av kalde og varme retter, samt drinker fra den betjente baren.

Ganske slitt interiør her. Blir en tur til United loungen nå..

FFlyer, Edin, Petter B-C and 4 others like this.
  7. Satyv

Satyv Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,275
    Bonuspoeng:
    93
    God tur, gled deg til fortsettelsen EVA er kanonbra. :)

8. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,879
    Bonuspoeng:
    293
    Morsomt, var vi på samme avgang? 13:30?

9. truetraveller

Likes mottatt:
    175
    Bonuspoeng:
    33
    IMG_8234.jpg
    United Airlines lounge T2B London Heathrow. Her likte vi oss meget godt.

IMG_8235.jpg

Eva Air
    London - Bangkok
    777-300ER
    11t 25min

Etter et meget godt besøk i United loungen var det klart for boarding. Dette gikk raskt og effektivt, og det var rett og slett hyggelig å komme ombord. Det ble raskt servert musserende, ikke champagne før avgang. Det er helt greit. Misunnelsen var uansett å spore fra samtlige forbipasserende som skulle bakover i bussen. Fruen gliste fra øre til øre. Dette var nok en slags åpenbaring. Hennes forrige business-erfaring var med Turkish i 2-2-2. Dette føltes nok et par hakk bedre. Vil nok likevel forsøke å få seter foran økonomiinngangen neste gang, så man slipper alle
    «Oh, this is our seat, John, haha. Like one time in my next life..»
    «Those seats looks great, shall we join them, tihi?”
    Men også noen som oppriktig ønsket min kjære en god tur. De så tydeligvis hvor fornøyd hun var.

Setene er veldig gode, og layouten bra. Dog, for par på reise er det ikke optimalt, i alle fall den tid din kjære er en slik som trenger øyekontakt og kos kontinuerlig, slik som min. I D+G setene i midten, som vi hadde, må man bøye seg ganske langt frem for å kunne snakke med sidemannen. Alternativet hadde vært A+D, men da med midtgang mellom. Reiser man alene er disse uansett optimale, selv om selve setet på vindusradene er plassert litt langt unna vinduet, slik at det er vanskelig å kikke ut - for de som liker det.

IMG_8241.jpg IMG_8242.jpg

Maten var veldig bra. Jeg er ingen matkjenner, men vet hva jeg liker og ikke liker. Litt spesielt at crewet som hadde ansvar for høyre flanke kontinuerlig lå et steg foran de på venstre side. Det resulterte f. eks. i at fruen fikk pysj før avgang, jeg fikk i luften. Fruen fikk menyer før avgang, jeg i luften. Fruen måtte bestemme hva hun skulle spise til frokost omtrent før hun hadde satt seg i setet, jeg fikk betenkningstid til vi var i marsjhøyde. Akkurat her liker jeg Singapore Airlines bedre, hvor du kan krysse av hva du ønsker til frokost og ikke måtte ta valget før etter middagen. Skulle tro de måtte bestille omeletten fra et supplyfly for levering før frokost, men tviler på at dette er tilfellet. Samme med juice og kaffe. Merkelig.

IMG_8244.jpg
    IMG_8245.jpg

Uansett - middagen var raskt i gang og Veuve Clicquot kom raskt til syne. Jeg sliter alltid litt med å finne en god plassering for iPad-en min, men i dette setet var det nesten lagt opp for det. Fikk god hjelp av mitt Logitech bluetooth tastatur. Ulempen med disse skjermene er at de må foldes inn ved avgang og landing. Da kikker man i beste fall i 45 graders vinkel..
    IMG_8247.jpg
    Starter med foie gras makron og god stemning.
    IMG_8250.jpg
    Forretten var andebryst og et kamskjell (to på meg for det takler ikke fruen).
    IMG_8251.jpg
    Til hovedrett fikk jeg en litt lite stekt, men god rib-eye steak. Fruen fikk kylling som hun virket tilfreds med.
    IMG_8252.jpg
    Dessert med oster og en gigantisk ostekake (veldig god). Klagde litt til fruen i starten, "hvem orker en hel ostekake nå". Plutselig var den nesten borte.
    IMG_8253.jpg
    Asiatisk frokost som ikke falt helt i smak i mine europeiske ganer. I bakgrunnen skimtes appelsinjuice jeg bestilte 9 timer tidligere.

IMG_8254.jpg
    Antagelig den beste omeletten jeg har smakt, sammen med brokkolini, sopp og Gilde julepølse.

Tidlig på flighten fikk vi utdelt Rimowa kit, med blant annet sokker, kremer, tannbørste osv. Veldig bra. Det var også rikelig med den slags artikler på toalettene, som for øvrig har en god størrelse. Det er fint når pysjen skal på.

IMG_8246.jpg

Alt i alt en veldig fin opplevelse med Eva Air. Setekonfigurasjonen gjør nok at vi (på partur) velger noe annet neste gang, men med tanke på service, mat og drikke er dette blant det beste heg har opplevd.

Sjekket inn på Millenium Hilton, og flyr videre til Koh Samui i morgen. Kom over en suite på 67 kvm for ca. 2000 kr. Helt rått rom i 19. etasje, med utsikt utover elven.

Det er noe spesielt å sitte oppe kl. 02 lokal tid fordi man er døgnvill. På et gigantisk skrivebord med utsikt over en by som sover. Kaffemaskinen har laget en liten sterk en, og en Singha roper på meg fra minibaren. Takk for alt dere globetrottere har lært meg. Det enkle er ikke alltid det beste.

Takk for følget!
    IMG_8256.jpg

tobeornot999, OttoL, Kalsnes and 50 others like this.
  10. truetraveller

Likes mottatt:
    175
    Bonuspoeng:
    33
    Det var vi nok. Så det gikk hardt ut over champisflasken på rad 1 ja..

11. Edin

Edin Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    748
    Bonuspoeng:
    93
    Veldig bra! Artig å lese at flere har koner/samboere som må trenes i "high class traveling", men når de er opplært er det ingen vei tilbake til SAS Pluss eller standard kvegklasse.

12. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,879
    Bonuspoeng:
    293
    Imponert over kvaliteten på rapporten. Jeg orker ikke å skrive / formatere så mye på iphone.

truetraveller liker dette
  13. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,377
    Bonuspoeng:
    113
    Fin gjennomgang! 9 dager til vår avreise fra CDG :D

14. truetraveller

Likes mottatt:
    175
    Bonuspoeng:
    33
    God tur!

15. rkvalvaa

rkvalvaa Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Tusen takk for flott reisebrev så langt! I mitt tilfelle så er det ikke bare fruen som er blitt bortskjemt, men ungene også. Hver gang vi skal ut å fly så ser de på meg og spør «Er det varme kluter, seng og tv på flyet?» :eek:;)

Eddie47, RoadKing, DanH and 4 others like this.
  16. Wolfie

Wolfie Medlem

Likes mottatt:
    827
    Bonuspoeng:
    93
    Flott reisebrev. Godt å høre at det er flere ‘fruer’ som får sansen for high class travellin’ ;) - ikke lett å rekonvertere til lavere klasser etter slike turer... God tur videre :)

Eddie47 and RoadKing like this.
  17. TJT

TJT Medlem

Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Vil nok likevel forsøke å få seter foran økonomiinngangen neste gang, så man slipper alle
    «Oh, this is our seat, John, haha. Like one time in my next life..»
    «Those seats looks great, shall we join them, tihi?”

First World Problems....

tobeornot999 and morradi like this.
  18. artanis

artanis Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,147
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for fint reisebrev og fortsatt god tur!

19. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,377
    Bonuspoeng:
    113
    Kan meddele at det ble servert Krug Rosé hele veien fra Paris til Taipei i natt :) Til 3099,- per flaske sier man ikke nei takk til slikt...
    IMG_3126.JPG

Del denne siden