Rolig dag på både tog og fly i dag. Litt spesielt å miste julefrokosten, men hva gjør man ikke for en flytur (eller tre). Kun gullstua var åpen i dag, og med upcoming Thai-avgang til Bangkok var det bra med folk der. Soppsuppe stod på menyen.
På vei mot gate svingte jeg fruen innom en av de trendy spisestedene på OSL for å (demonstrativt) vise henne hva man kan finne på å ta betalt for et rekesmørbrød i disse dager. Hun liker lounge bedre og bedre.
Aldri fløyet Swiss før, og visste ikke helt hva jeg skulle forvente. Litt dårlig førsteinntrykk av sveitsiske frauleiner, men det skulle raskt vise seg å endre seg. Heidi Weng ladet for øvrig opp til Tour de Ski lengre bak i bussen..
View attachment 28171
Egentlig veldig fornøyd med servering og service ombord. Flighten til Zürich er på drøyt to timer, og det ble servert en fin 3-retter med laks til forrett og kalv til hovedrett. Fruen spiste pasta. Desserten bryr jeg meg sjelden nevneverdig om, en slags kake. «Alltid noe i glasset», må være Swiss’ motto, for leverandør av tidligere nevnte litt dårlige førsteinntrykk var en ivrig vinskjenker. Høflige er det også, sveitserne.
Rakk så en rask tur innom Swiss lounge på Terminal D, egentlig bare for å se. Kaker, kaker, kaker og mer kaker. Og en skive servelat. Nok om det. Fin flyutsikt er det likevel.
Så er vi i London. Har såvidt lansert prosjektet med besøk av mer enn én lounge på én flyplass.
«Vi tar en drink der, så shopper vi litt. Tror det er en lounge i enden av shoppingen også, faktisk»
Lettlurt.
Vis alt...