Prøvde å komme meg inn i Eva air sin lounge (BNE) men ble avvist med gullkort. Så står det "star alliance gold" på inngangsdøra OG veggen. Kun biz sier de... Har jeg en sak her, eller er det bare å gå ned i burgersjappa?
ifølge https://www.staralliance.com/en/lounge-finder skal du ha tilgang med Gullkort selv om du reiser Eco.
I følge *A sin lounge finder har ikke EVA noen dedikert lounge der, men bruker en Plaza Lounge. Du skal ha tilgang til både den, samt SQ og NZ sine lounger med gullkort.
Ja det ble burgersjappa. Skallen i loungen sa at selv om jeg hadde adgang hadde de ikke lov til å slippe meg inn ref: star alliance gold på vegg/vindu.
Mulig at det er fordi det er en kontrakslounge som gjør det vanskelig.. Men den dukker opp om du setter opp at du flyr med EVA eco og har *A Gold, i lounge finderen... som nevnt over så skal det være andre *A lounger og velge i, om de er åpne
Hehe, ja hadde jeg hatt god tid så skulle jeg komt meg inn der, men valgte en safe løsning med burger nede. Problemet med EVA slik jeg ser det er at alle som jobber for de ikke er i stand (eller har lov) til å tenke selv i det hele tatt. Får litt kommunisme-vibes. Mon tro om jeg slipper inn på Star loungen til eva her på TPE. Jeg kan ta med gjest selv om gjest ikke har gullkort?
Reiser du med EVA biz, skal du komme inn på alle EVAs lounger bortsett fra "The Garden". Jeg personlig foretrekker "The Infinity".
The Infinity pleier å være litt mindre folksomt og litt bedre mat. Men om den er åpen nå eller ikke, vet jeg dessverre ikke. Har ikke vært i Taipei siden 2019.
Dette skjer dessverre med flere og flere selskap i Star. De kutter lounger der de ikke har det selv, SAS har gjort det samme.. Selv med C billett og Star Gold har jeg måttet slukøret gå forbi både FastTrack og Lounge fordi "The airline doesn't pay for that here"... En trist utvikling..
Litt utenfor topic, men ble en gang nektet adgang til star gold lounge på Schipol med diamant kort i hånd, da vakten helt tydelig erklærte at et hvitt "diamond" kort ikke var gold