Exit fra utenriksterminalen OSL

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Scandipendler, 15. mai 2017.

1. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Er det fremdeles mulig å snike seg ut fra utenriksterminalen på Gardermoen? Jeg kommer drassende med øverstkommanderende og baby, som jeg prompte har tenkt å installere i en SAS-lounge, mens jeg selv er nødt til å kjøpe meg en USB-lader. Elkjips avdeling i utenriksterminalen åpner visstnok ikke før i juni, mens den i innenriksterminalen visstnok skal være i drift allerede. Ergo må jeg dit. Jeg erindrer å ha ruslet ut fra utenriksterminalen via en trapp ved gamle gate 42, eller hvor det nå enn var, men det har jo skjedd mye ombygging siden den gang.

Så spørsmålet er: Er det fremdeles mulig å komme seg ut fra utenriksterminalen når man først har gått inn? Jeg gidder simpelthen ikke å drasse med meg baby, øverstkommanderende og 100 kg. håndbagasje helt ned til A12 for å kjøpe en skarve USB-lader.

Edit: Og sist jeg sjekket (og fløy), den 28. mars eller så, var det ingen elektronikkforretning å oppdrive på utenriksterminalen.

2. vegardg

vegardg Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,166
    Bonuspoeng:
    163
    Trapp ved taxfree - der alle som ikke får 'connecting norway' til å funke blir sendt ned i kjelleren...

Samui and Scandipendler like this.
  3. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    Ned, gjennom tollen, opp, gjennom sikkerhetskontrollen, A12, utland, lounge?

Eller gje nokre sedlar til portvaktaren i loungen og be fint om han kan fikse. "And swiftly me lad, if you please!"

miura, knutfin, LN-FHU and 3 others like this.
  4. Samui

Samui Wrong Planet!!! :S

Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    Har noen av dere testet om Lounge utenriks fungerer på en innenriks billett for en EBG?

5. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,015
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke jeg, men en kollega (som forøvrig har bruker her inne) gjorde det nylig.

6. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ankom OSL med Lufthansa for ett par uker siden og skulle videre innenriks på en separat booking med SAS. Gikk da opp i utenriksloungen og forsøkte der å scanne mitt (elektroniske) BP for innenriksflighten og fikk da adgang både til den vanlige Business-loungen i tillegg til Gold-delen. Så det funket fint for meg i alle fall.

Misterix liker dette
  7. AndreAa

AndreAa Medlem

Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Kom fra EWR i går og skulle videre til BGO, kom inn med EBG på utenriks.. trodde jeg kun hadde tilgang til innenriks da?

8. Lumpen

Lumpen Nytt Medlem

Likes mottatt:
    24
    Bonuspoeng:
    13
    Det fungerer. Ypperlig å benytte seg av mens man venter på at flighten skal bli klarert for Domestic Transfer.

AndreAa liker dette
  9. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,040
    Bonuspoeng:
    113
    De selger litt elektronikk i kiosken der det var elektronikkbutikk før. Det henger litt forskjellig (ørepropper, overganger, USB-ladere og slikt) på veggen til venstre like bortenfor selvbetjeningskassene.

Scandipendler liker dette
  10. Guden

Guden EB Diamond

Likes mottatt:
    522
    Bonuspoeng:
    93
    Dixon (elektronikk) åpner vel på utland i løpet av juni om jeg ikke husker helt feil

Del denne siden