Er det fremdeles mulig å snike seg ut fra utenriksterminalen på Gardermoen? Jeg kommer drassende med øverstkommanderende og baby, som jeg prompte har tenkt å installere i en SAS-lounge, mens jeg selv er nødt til å kjøpe meg en USB-lader. Elkjips avdeling i utenriksterminalen åpner visstnok ikke før i juni, mens den i innenriksterminalen visstnok skal være i drift allerede. Ergo må jeg dit. Jeg erindrer å ha ruslet ut fra utenriksterminalen via en trapp ved gamle gate 42, eller hvor det nå enn var, men det har jo skjedd mye ombygging siden den gang. Så spørsmålet er: Er det fremdeles mulig å komme seg ut fra utenriksterminalen når man først har gått inn? Jeg gidder simpelthen ikke å drasse med meg baby, øverstkommanderende og 100 kg. håndbagasje helt ned til A12 for å kjøpe en skarve USB-lader. Edit: Og sist jeg sjekket (og fløy), den 28. mars eller så, var det ingen elektronikkforretning å oppdrive på utenriksterminalen.
Trapp ved taxfree - der alle som ikke får 'connecting norway' til å funke blir sendt ned i kjelleren...
Ned, gjennom tollen, opp, gjennom sikkerhetskontrollen, A12, utland, lounge? Eller gje nokre sedlar til portvaktaren i loungen og be fint om han kan fikse. "And swiftly me lad, if you please!"
Jeg ankom OSL med Lufthansa for ett par uker siden og skulle videre innenriks på en separat booking med SAS. Gikk da opp i utenriksloungen og forsøkte der å scanne mitt (elektroniske) BP for innenriksflighten og fikk da adgang både til den vanlige Business-loungen i tillegg til Gold-delen. Så det funket fint for meg i alle fall.
Kom fra EWR i går og skulle videre til BGO, kom inn med EBG på utenriks.. trodde jeg kun hadde tilgang til innenriks da?
Det fungerer. Ypperlig å benytte seg av mens man venter på at flighten skal bli klarert for Domestic Transfer.
De selger litt elektronikk i kiosken der det var elektronikkbutikk før. Det henger litt forskjellig (ørepropper, overganger, USB-ladere og slikt) på veggen til venstre like bortenfor selvbetjeningskassene.