Få hjelp til å sy sammen bonusbilletter til en reise?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Oohbigbrain, 30. nov 2019.

1. Oohbigbrain

Oohbigbrain Medlem

Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    8
    Sorry hvis det har vært diskutert før: men jeg finner business t/r CPH til ønsket destinasjon og billetter som passer fra hjemby t/r cph slik at en deilig tur i plus så business burde være innenfor rekkevidde. Men i søkemotoren til SAS er det kun ledig i den nye «sinnsyk»-kategorien (betale businesspris med poeng). kan man ta kontakt med noen for å få dette til? Har hørt noen nevne telefonsamtaler, men vet ikke om det begrenser seg til CT?

2. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    du mener at det ikke er ledige bonusbiletter?

dersom du vil reise feks BGO-CPH-PVG og du finner ledig bonus CPH-PVG & PVG-CPH-BGO men da mangler BGO-CPH på utreisen har det vært tilfeller hvor SAS har kunnet åpne et sete til deg har jeg hørt ja. Tror dette er skjelden, og stort sett forbeholdt diamant status.

3. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,161
    Bonuspoeng:
    113
    Kanskje det er married segment. Om det er attraktive seter så book IC biz, så prøver du og endre/legge til tilslutning fly over tlf. Eventuelt som nødløsning må disse kjøpes om det ikke løser seg.
    Men kan ikke se hvorfor det ikke burde gå etter noen forsøk :)

4. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,534
    Bonuspoeng:
    113
    Det kan være at det er «glemt» å prise skattene fra din hjemby. Da vil det ikke være ledig gjennomgående bonusreise.

Opplevde dette selv for en månedstid siden selv, og da er det bare å ringe inn så kan de på kundeservice lage og sende reservasjonen til «prising» mens plassene er reservert. Du skal normalt sett slippe telefongebyr i denne situasjonen.

AB69 and Xflipper like this.
  5. Oohbigbrain

Oohbigbrain Medlem

Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    8
    I mitt tilfelle er det ledig Cph-Sfo, t/r. Samt tos-cph t/r på bonusbilletter (flere avganger tilgjengelig som korresponderer med ankomsten fra SFO). men tos-Sfo t/r er ikke tilgjengelig?
    Kvalifiserer dette til noe som løses på telefon?

6. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,161
    Bonuspoeng:
    113
    Vanskelig å komme med fasit. Det beste er bare ringe å prøve :) skjer ofte mye rart under booking av flybilletter og spesielt award billetter er ofte et mysterium.

7. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,534
    Bonuspoeng:
    113
    Dette tilfellet ligner mye på hva jeg opplevde... Hos meg fant jeg hver strekning som ledig, men ved kombinasjon var det ingenting ledig. Ringte inn og konsulenten fikk samme problem, men hun kunne se i systemet hva som var problemet og sendte hele ruta/reservasjonen til prising. 2-3t etter ringte hun tilbake med hva skattene ville være og tok betaling.

Hun spesifiserte før prising at gebyr ikke skulle belastes da reisen ikke var riktig lagt i systemet.

Xflipper and Oohbigbrain like this.
  8. Oohbigbrain

Oohbigbrain Medlem

Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    8
    Supert. Takk!

9. graphite

graphite Medlem

Likes mottatt:
    351
    Bonuspoeng:
    63
    Litt uvitende spørsmål, men er ikke married segment omvendt, når to flyvninger kun kan bookes i sammenheng og ikke separat? Dette blir vel nærmest en restraining order :) Brukes dette bevisst for å kontrollere tilgjengelighet? Har alltid trodd at det "bare" var tekniske årsaker som nevnt over.

10. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,161
    Bonuspoeng:
    113
    Tror det er begge veier. Men ikke sikker

Del denne siden