Får jeg registrerte legs med TAP?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av JHT, 21. sept 2019.

  1. JHT

    JHT Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,

    Har sannsynligvis gått på en liten smell når jeg har tatt utgangspunkt i noen turer fra TAP skal telle som legs for opptjening til gullkort.
    Jeg hadde en tur i sommer hvor jeg registrerte EB nr for turen jeg tok med TAP - men kan ikke se å ha fått inn hverken poeng eller registrerte flights. Det dreier seg altså om de 2 turene jeg mangler for å oppnå gullkortet. Registrerings perioden utløper denne måneden.
    Bør jeg hive meg rundt og booke en kort tur/retur til nærmeste plass for og opprettholde status?
    Eller løser dette seg ettersom jeg allerede har alle turen hvis TAP lar seg registrere?
     
  2. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Du får kun poeng, ikke legs, med TAP.
     
  3. JHT

    JHT Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Var redd for det ja... Vil ny tur kjøpt med bonuspoeng gi legs?
     
  4. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,309
    Likes mottatt:
    35,204
    Bonuspoeng:
    293
    Kun reiser betalt med pengar på flygingar utført av SAS og kommersrutene til Widerøe gir kvalifiserande strekningar. Bonusreiser gir deg ingenting på kvalifiseringsstigen.
     
  5. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,309
    Likes mottatt:
    35,204
    Bonuspoeng:
    293
    Sjå på kva for bookingklasse du hadde på billetten (står anten i bestillinga eller på boardingkortet) og sjå om du finn den bokstaven i innteningstabellen som SAS har for reiser utførd med TAP: https://www.sas.no/eurobonus/partners/flyselskaper/tap-air-portugal/
     
    JHT liker dette
  6. JHT

    JHT Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Ja, som det ante meg.. Har levd med gullkort i 4 år - mangler de 2 turene som må registreres løpet av uka. Veldig fristet til og kjøpe noen billige billetter tur/retur til nærmeste by slik at jeg får beholde status..
     
  7. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,309
    Likes mottatt:
    35,204
    Bonuspoeng:
    293
    Spørsmålet er kva som er heimeflyplassen din, er det BGO, BFJ eller SKE? Kor styrete er det for deg å få to kvalifiserande flygingar med SAS/Widerøe? Vi har vel ein eigen tråd som diskuterer verdien av å ha EBG-status (gullkort hos SAS):
    https://insideflyer.no/forums/threads/hva-er-vitsen-med-sas-gull.8538/

    Heathrow har mange fine loungar dersom du har gullkort allereie, Kastrup kan by på ein standsmessig sjokoladebutikk som kan få laurdagsgodteriet til å bli snasent, Værnes eller Lagnes byr på kanelsnurrer osv., osv.
     
  8. JHT

    JHT Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Flyr ut fra SVG. Det billigste alternative jeg kan finne i dag er 3300,- til OSL tur/retur. Da må jeg bare snu i det jeg kommer ut av gaten på OSL.
    Flyr for det meste gjennom jobb. Det største plusse jeg har med gullkortet er fasttrack. Det gjør at jeg som regel sklir gjennom den kjipe køen og kan beregne litt mindre tid når jeg skal avgårde. Ellers er det veldig behagelig å ha tilgang til lounge, det benytter jeg meg mye av. Hadde EBD status forrige periode, men den skal det noe til at jeg oppnår igjen. Har vanligvis ca 60-70 turer i året med SAS. Men i år er det blitt noe mindre grunnet en del offshore arbeid. Så da mangler jeg de 2 turene for at jeg skal kunne opprettholde statusen..
     
  9. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,309
    Likes mottatt:
    35,204
    Bonuspoeng:
    293
    Torsdag kveld denne veka kan du fly 1830 til OSL og retur 2150 og det kostar 2 400 kronasjar. Rett nok i krøtterklasse, men du rekk ein tur i loungen... Så var det om privattimeplanen gir rom for slikt, då...
     
  10. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Når han skriver «i løpet av uken» tolker jeg det som i løpet av i dag eller i morgen. Og torsdag denne uka var for to dager siden.
     
    Kristian liker dette
  11. JHT

    JHT Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Opptjeningsperioden utløper 30sep. Skal reise til Helsinki på torsdag, retur søndag. Her får jeg 4 legs totalt som gjør at jeg ender på 43 kvalifiserte flights.
    Mulig jeg kan ta en tur/retur fra HEL til ARN på fredagen eller lørdagen. Det ser ut til og bli ca 2200,- Men ettersom denne helga skal bli en liten mini ferie er det kanskje ikke så populært fra min reisefølges side at jeg plutselig forsvinner til en annen by..
     
  12. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,309
    Likes mottatt:
    35,204
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan bli dårleg stemning, kanskje denne er betre:
    Screenshot_20190921-130614.png
    2 500 kronasjar...
     

Del denne siden