Får lapp om hvilket sete jeg har ved bording

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av mrhaakon, 02. okt 2017.

Tags:
  1. mrhaakon

    mrhaakon Aktivt Medlem

    Innlegg:
    463
    Likes mottatt:
    1,384
    Bonuspoeng:
    93
    Hei,
    Har i det siste begynt å få en sånn papirlapp om hvilket sete jeg sitter på når det er bording.
    Er det normalt å få dette fast ?
    Har skjedd hver gang de siste pr mnd.

    Mr Haakon
     
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Det skjer vanligvis ikke med mindre du har fått nytt sete siden innsjekk eller du ikke var tildelt et sete på forhånd.
     
    Chrisbgg liker dette
  3. mrhaakon

    mrhaakon Aktivt Medlem

    Innlegg:
    463
    Likes mottatt:
    1,384
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg legger alltid inn med en gang hvilket sete jeg skal ha, og får alltid det sete jeg har valgt :).
     
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,336
    Likes mottatt:
    19,545
    Bonuspoeng:
    293
    Aldri skjedd meg uten at jeg får nytt sete..
     
    joaenzo liker dette
  5. Icarus

    Icarus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    394
    Likes mottatt:
    855
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg får konsekvent sånn lapp når jeg bruker boarding-pass på mobil, uavhengig av omstendighetene rundt sete/booking.
     
  6. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Kun fått det når jeg har brukt EB kort i gaten.
     
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,794
    Likes mottatt:
    57,187
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har også fått det en del ganger i det siste.
    Først piper det og lyser rødt, så må jeg må snakke med gate-personalet.
    Jeg har valgt seter på forhånd, og får det valgte setet på lappen.
     
  8. mrhaakon

    mrhaakon Aktivt Medlem

    Innlegg:
    463
    Likes mottatt:
    1,384
    Bonuspoeng:
    93
    Kan det være noe feil hos SAS IT? For det har blitt litt irriterende i grunn...
     
  9. wilco

    wilco Medlem

    Innlegg:
    244
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg får det konsekvent bare når jeg drar EB-kortet i gaten. Gir jo mening, for da har jeg ingenting i hånda (boarding pass eller app) som har setenummer. Utenom det har jeg aldri opplevd det.
     
  10. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Fløy SAS i går med mobilt BP. Ingen lapp ved gate.
     
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,336
    Likes mottatt:
    19,545
    Bonuspoeng:
    293
    Kan det være at de som får lapp scanner EB-koden og ikke boardingpasset på monilen?
     
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,794
    Likes mottatt:
    57,187
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har fått det både med boardingpass i app og boardingpass på papir...
     
  13. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,336
    Likes mottatt:
    19,545
    Bonuspoeng:
    293
    Til og med papir? og samme setet..? Det virker da noe unødvendig...heh..
     
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,794
    Likes mottatt:
    57,187
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp.
    Veldig unødvendig. Skjedde to ganger på samme dag, og gate-personalet ble like overrasket hver gang. Jeg må da ut av køen fordi jeg ikke slipper gjennom slusen, og det er ikke så lett når alle skal inn først. Så må jeg vente på gate-personalet som kan printe en lapp med det setet jeg allerede hadde valgt på forhånd, og så kan jeg få gå ombord på flyet, ca sist.
     
  15. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    444
    Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk det sist tur mellom SVG og BGO med mobilt boardingpass. Reiste med Norwegian og fikk ikke nytt sete. Muligens pga jeg gikk rett til gate uten å sjekke inn?
     
  16. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,509
    Likes mottatt:
    34,414
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tipper It-avdelingen til SAS har lagt merke til at du er en av passasjeren som bruker lengst tid fra du scanner boardingkortet i gaten til du har satt deg ned i setet. Sånn at de har lagt inn en liten ekstra reminder til deg og de andre SAS kundene som sliter litt ekstra med å finne setet sitt. På denne måten vil den strømmlinjeformede priorityboardingen til SAS gå enda raskere :)
     
    KRS, Fredrik81, Omaniac and 6 others like this.
  17. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk også lapp med Boardingcard på mobil, uten setebytte:)
     
  18. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,800
    Likes mottatt:
    1,690
    Bonuspoeng:
    113
    Opplevd det samme med ungdomsbillett noen ganger.
     
  19. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,080
    Likes mottatt:
    68,768
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg får alltid lapp når jeg bruker EBD kortet ..
    Har sluttet å bruke appen fordi den fusker for ofte ..
    Kortet er enklere i Fast Track, i loungen og i gate .. ligger flygningen i appen så ligger den også i kortet!
     
  20. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    Man får det hver gang man drar kortet eller bruker boardingpass på mobil. Rett og slett fordi du bare må ha en lapp å holde i når du går ombord - viss du ikke har skrevet ut bordingpass ;)
     

Del denne siden