Förslag på en MR med SAS/StarAlliance som ger 24.200 poäng före 30 nov?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av millmags, 03. aug 2022.

  1. millmags

    millmags EBG

    Innlegg:
    17
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Är det någon vänlig och kunnig medlem här som kan föreslå en MR med SAS/StarAlliance som ger 24.200 poäng före 30 nov? Reser helst ut från OSL men också ARN eller CPH kan funka. Reslängd upp till 14 dagar närsomhelst i perioden okt-nov.

    Flyger helst pluss eller biz. Har EBG och SAS EuroBonus Mastercard Premium (om det bör tas med i räknestycket)

    Tack på förhand :)
     
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Viktigste spørsmålet er hva slags budsjett du har.

    Om du har solid budsjett, Lufthansa First er nok den beste måten å sanke poeng som finnes.
    24k poeng får du vel omtrent på alle F-turer LH tilbyr i dag.
     
    Wiolenze and millmags like this.
  3. millmags

    millmags EBG

    Innlegg:
    17
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Jag hade hoppats på att hamna på max 12.000-13.000 (om det är realistiskt)
     
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Da kan vi lukke døra for Lufthansa F :)

    Du har typisk tur til Gdansk for rundt 4000kr i plus, ser ut til at du kan fiske inn rundt 6-7000 poeng på dette, litt avhengig av bookingklasse.

    TAP gir 200% på alle businessbilletter så vidt jeg vet, så du får f.eks. 6000 poeng for å fly til Porto, det fgår du ned i ca 5000kr.
    Men faktisk, finnes et par muligheter OSL-LIS-LPA til under 6000kr, det gir 10800 poeng om jeg ikke har regnet feil, så da er du vel nesten i mål inkludert SAS MC..
     
    Insomnia4u, tobeornot999 and millmags like this.
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Faktisk, enda bedre forslag:

    OSL-LIS-PDL
    Azorene, kanon sted (antakeligvis, har ikke vært der ennå :) )

    Burde gi 11 200 poeng pr tur og havner på under 5k om man treffer riktig bookingklasse

    upload_2022-8-3_22-30-37.png
     
    Liza, Gullars, Calling and 23 others like this.
  6. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,221
    Likes mottatt:
    5,395
    Bonuspoeng:
    183
    Her er du god @Are

    En tur med sas i pluss til Amerika dekker vel omtrent halve behovet, og pleier å være mulig å finne til 6-7kkr. Hvert fall hvis du gambler på at det kommer et salg eller friends and family i tide og er fleksibel på datoer.
    Oppgradering for poeng gir jo ikke så mye poenginntjening som før, men gir fremdeles grei verdi på opplevelsen, spør du meg.

    K
     
    millmags and Are like this.
  7. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Om man har kun par mnd hadde jeg ikke tatt sjansen på at det kommer et F&F tilbud som passer.

    Normalt gir intra-Europa ok opptjening I business, så lenge man finner "riktig" destinasjon og selskap.

    Typisk er Barcelona og Budapest billige C destinasjoner, enten pga konkurranse eller kjøpekraft.
    Men TAP til PDL ser ut til å være en innertier her, spesielt siden SAS har gjort det så komplisert å kjøre MR med alle avarter av opptjening..
    "Synd" jeg ikke har mulighet til å gjøre slike krumspring selv :confused::D
     
  9. WillOKC

    WillOKC Medlem

    Innlegg:
    82
    Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    28 august, innhente siste 8400 som trengs, hjem igjen 2 september, kickstarte ny periode med 10k…Takk :) Satser på å finne en fin golfbane.
     
  10. millmags

    millmags EBG

    Innlegg:
    17
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    TAP är 200% på C, D, J, Z ser jag nu på sas.no ja. Har aldrig tänkt på att flyga biz inom Europa är ett alternativ för en MR. Det är ju betydligt mer effektivt : )
     
    Eddie47 and Are like this.
  11. millmags

    millmags EBG

    Innlegg:
    17
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Det var ju en mycket spännande destination! Tack för tipset! :)På TAPs bokningssida kan man inte se bokningsklass i samband med beställning irriterande nog men jag får kolla med deras kundtjänst.
     
    Stuttfeiten and Are like this.
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Ettersom de har 200% på alle klasser er det egentlig ikke så farlig om du kan se klassen eller ikke tenker jeg.
     
    holmen, Eddie47 and tobeornot999 like this.
  13. kjeeli

    kjeeli Veteran

    Innlegg:
    2,194
    Likes mottatt:
    22,508
    Bonuspoeng:
    183
    Denne «MR» er jo helt genial @Are.
    Tusen takk for tipset, da blir det et gjensyn med denne øya for meg, har jo skrevet litt om mitt første besøk til Ponta Delgada i dette reisebrevet

    https://insideflyer.no/forums/threads/bøljan-blå-med-radich.16282/#post-386385

    Drar nok med meg junior som også trenger litt poeng for å nærme seg LTG på denne turen.
    Har luftet ideen om denne turen til noen andre. Men blir det bare meg og junior,
    så blir det nok en ekstra flyvning med Sata Azores PDL-SMA for 1200 kr t/r når vi først er der nede.
     
    Eddie47, Stuttfeiten and Are like this.
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Har faktisk ikke kommet over denne før. Er ikke første gang jeg søker opp en MR for å si det slik..
    Normalt har jeg havnet på å anbefale klasse Z hos LH til enten BCN eller BUD, men denne virker jo langt mer snasen. Er vel fordi normalt skal folk hjem samme dag eller påfølgende.. til PDL trenger man jo fort et par dager..

    Skulle gjerne dratt selv, men har ikke tid og trenger vel strengt tatt ikke å ta MR for å opprettholde status heller.....
     
    kjeeli liker dette
  15. kjeeli

    kjeeli Veteran

    Innlegg:
    2,194
    Likes mottatt:
    22,508
    Bonuspoeng:
    183
    Er det noen her som har klart å gjennomføre en booking hos TAP i dag?
    Har prøvd å booke via norskspråklig og spanskspråklig nettside med 3 pax, 2 pax 1 pax med og uten setereservasjon. Har også prøvd via appen deres, men det feiler når man skal betale.
     
    millmags liker dette
  16. ak41

    ak41 Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    29
    Bonuspoeng:
    13
    Jeg prøvde tidligere i dag, og da fikk jeg ikke valgt fly engang.
     
    kjeeli liker dette
  17. millmags

    millmags EBG

    Innlegg:
    17
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Dum fråga kanske, men är det samma poängintjäning med dotterbolaget Azores Airlines som TAP?
     
  18. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Du leverer nok en gang @Are !!

    Av diverse årsaker blir det ikke så mange (les ingen) IC flighter på oss i inneværende opptjeningsperiode som går ut i april og mai neste år, for fruen og meg henholdsvis.

    Vi kommer til å trenge mellom 10000 og 13000 poeng for å komme i havn med gull.

    Ser Osl-lis-pdl akkurat blir litt lite og vurderer derfor to turer Osl-Lis som vil gi 13776 poeng totalt.

    Noen andre ideer som gir i området 12-13000 poeng?
     
    millmags liker dette
  19. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Hva med en tur til Azorene for deretter å kjøpe resterende lommerusk av poeng?
    Det vil nok være den billigste løsningen, koster vel ca 1 kr pr stauspopeng.
     
    watchaddicted liker dette
  20. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Selvsagt, tenkte ikke tanken en gang:confused::p Takk!! :)

    Da tenker jeg vi kjører egne billetter tur-retur bgo for jeg regner med det er vanskelig å prise en tur hvor disse segmentene skal være eco mens resterende skal være biz?
     

Del denne siden