Første bonuspoeng tur - noen spørsmål

Tråd i 'Bonushjelp' startet av MariusJS, 29. sept 2022.

  1. MariusJS

    MariusJS Medlem

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    43
    Hei, jeg skal på min første bonuspoeng reise om ikke så alt for lenge, så da har jeg noen spørsmål;

    Det ble litt melkerute siden dette ble litt spontant og jeg skal møte en som drar dagen før meg i Seoul, reisen ned blir altså slik;

    06 OKT 2022
    OSL 08:05 - 10:00 AMS - ca 5 timer på AMS (Economy)
    AMS 14:50 - 15:55 FRA - ca 5 timer på FRA (Economy)
    FRA 21:15 - 08:30 DEL - ca 12 timer på DEL (Business)
    07 OKT 2022
    DEL 20:10 - 07:10 ICN (Business)

    16 OKT 2022
    ICN 08:00 - 11:05 MNL - ca 8 timer på MNL (Economy)
    MNL 19:45 - 22:00 BKK - ca 3 timer på BKK (Business)
    17 OKT 2022
    BKK 01:10 - 08:40 ARN - ca 2 timer på ARN (Business)
    ARN 11:05 - 12:05 OSL (Business)


    Hvordan er det nå i disse tider med mellomlandingene her, trenger jeg noen form for VISA eller covid vaksine bevis osv?
    Hvilke lounges har jeg tilgang til/hvilke lounges anbefales? (Har loungekey i tillegg)

    Noe annet jeg burde vite/tenke på? :)
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Business gir deg lounge tilgang. Hvor avhenger helt av hvilket flyselskap og hvilken status du har.
    loungekey aksess finner du vel på hjemmesiden deres.
    Hva angår transitt og covid issues er jeg ganske sikker på at du ikke treffer på noe.
     
    MariusJS liker dette
  3. marekz

    marekz Medlem

    Innlegg:
    214
    Likes mottatt:
    350
    Bonuspoeng:
    63
    Vel. Du trenger visum til Sør-Korea. Dette kan du lese mer om her:
    https://www.regjeringen.no/no/tema/...asjon/velg-land/reiseinfo_sorkorea/id2416503/

    Dette søker du om elektronisk, og får svar elektronisk. Men må gjøres minst 72 timer før.

    Du trenger ingen Covid-test for å fly til ICN nå lenger, men dette ble nå nettopp fjernet (3. september). Du trenger imidlertid å teste deg for Covid under oppholdet i Seoul. Hotellet er pålagt å innhente informasjon om den testen, og den må utføres innen 72 timer innen ankomst (selv om det står 24t på reiseråd-sidene). Spør conciergen på hotellet hvor du kan utføre den. Kan også gjøres etter landing på ICN. Du vil risikere karantene og bøter om du ikke gjennomfører den.

    Munnbind er også fremdeles strengt pålagt innendørs i Sør-Korea, og de passer greit på at man har det på.

    Dette var Sør-Korea. Hva angår de andre landene, bør du iallefall søke opp info om på regjeringens reiseinformasjonssider. Men ved transitt går det nok greit. God tur! :)
     
    MariusJS and tstone like this.
  4. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,459
    Likes mottatt:
    5,609
    Bonuspoeng:
    183
    K-ETA er ikke akkurat visum. Nordmenn trenger ikke visum ved innreise i Sør-Korea, kun registrering i K-ETA. upload_2022-9-29_23-25-13.png
     
    Last edited: 29. sept 2022
    MariusJS and flying_all like this.
  5. marekz

    marekz Medlem

    Innlegg:
    214
    Likes mottatt:
    350
    Bonuspoeng:
    63
    Det stemmer. Teknisk sett er det ikke visum, men reisetillatelse (Korea Electronic Travel Authorization (K-ETA)). Poenget var at man ikke bare kan reise uten videre.
     

Del denne siden