Første CT booking i boks :D - Bør jeg endre hvis det åpner seg andre muligheter?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av magnusha, 07. juni 2018.

1. magnusha

magnusha YouTuber @awardviking

Likes mottatt:
    430
    Bonuspoeng:
    63
    Har akkurat booket min første CT :D Ble litt annerledes enn jeg ønsket, men vet jeg har endringsmuligheter. Tenkte det var greiest bare å booke den nå også endre hvis noe bedre dukker opp.

Ønsket i utgangspunktet følgende rute:

OSL-FRA LH/SK biz
    FRA-HND(evt. PVG, PEK, HKG) LH F
    HND-SIN SQ/ANA
    SIN-SYD SQ Suites
    //
    SYD-SIN SQ Suites
    SIN-ICN SQ/OZ
    ICN-FRA OZ F
    FRA-OSL LH/SK biz

Fikk beskjed om at jeg ikke fikk lov til å ha mer enn 1 stopp i transittsonen, men jeg vet det er flere her inne på forumet som har booket flere stopp i transittsonen på vei ned til Australia. Kommer dette veldig an på hvem jeg får snakke med? Vil det hjelpe å ringe inn og forsøke på nytt, eller må jeg ta til takke med et stopp i Asia?

Endte opp med følgende rute for nå:

OSL-VIE OS Biz
    VIE-MUC OS Biz
    MUC-BKK TG F
    BKK-SYD TG Biz
    //
    SYD-SIN SQ Biz
    SIN-CPH SQ F
    CPH-OSL SK Plus

Ble litt knotete rute på vei til, vurderer å bytte fra TG F til LH F hvis det åpner seg noen muligheter til SIN også SIN-SYD med SQ. Hvis jeg ikke får ønskeruta OSL-FRA-HND-SIN-SYD :cool: Vil jo veldig gjerne innom FCT, verdt bytte fra TG F? Har dessverre kun 1 time og 55 min connection i BKK, rekker jeg massasje hvis jeg beholder ruten?

Mye varsler som settes opp på EF for tiden :p

2. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Det virker som om du har fått deg en strålende tur spør du meg! :)

Det er vel ingen som har klart å booke SQ F til SYD enda. Skal du dit er det kun TG F BKK-SYD som gjelder. Hvis det er aktuelt med AKL en av veiene finnes det flere som har booket SQ F SIN-AKL.

Om SYD er målet, tipper jeg den mest realistiske justeringene er LH F FRA-SIN (og deretter SQ C SIN-SYD eller SQ C SIN-BKK og TG F BKK-SYD). Det er jo også mulig å få LH F FRA-BKK, men virker som om denne er litt vanskeligere.

Jeg tror de fleste her holder LH over TG når man flyr ut fra Europa (mest pga. FCT/FCL), men for min del, som bare har testet LH F og NH F, håper jeg å få forsøkt TG og SQ på neste tur :)

3. Outback_Oggy

Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er enig i konklusjonen, men ikke begrunnelsen. Servicen på LH F var, etter min mening, bedre enn på TG F også on board.

Shyneno and RoadKing like this.
  4. artanis

artanis Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,147
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har fått meg OSL-FRA-HND-SIN-AKL. Var aldri noe problem å booke da jeg ringte inn ialefall..Så går jo ann å se om du får det med noen andre.

5. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Derav «mest»...

Outback_Oggy liker dette
  6. magnusha

Likes mottatt:
    430
    Bonuspoeng:
    63
    Var det engelsk eller svensk person du snakket med da? Lenge siden?

Shyneno liker dette
  7. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,552
    Bonuspoeng:
    113
    den skal egentlig ikke kunne bestilles da du har 2 transittsoner så du var nok heldig :)

8. artanis

artanis Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,147
    Bonuspoeng:
    93
    Svensk. Legendariske Mikael i Tallin. Bestilte første versjon av turen i mars. (OSL-CPH-SIN-AKL). Endret til OSL-FRA-HND-SIN-AKL i april.

Kan nok hende jeg var heldig. Men var aldri noe problem når jeg bestilte. Selv ikke etter to forandringer på bestillingen min, med to forskjellige personer, har det blitt stilt spørsmål ved to stopp.

Last edited: 08. juni 2018
    Cforoe liker dette
  9. Oslo1989

Oslo1989 Senior Medlem

Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg hadde lignende rute til BKK, men endret til OSL-LHR-BKK for å få TG F med A380 som ble ledig etter hvert.

Cforoe liker dette
  10. magnusha

Likes mottatt:
    430
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk du FRA-HND med LH F?

11. artanis

artanis Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,147