Da er koffertene snart pakket, og vi nærmer oss klar for avgang fra Gardermoen 0740 i morgen til MUC. Porschen skal stå klar 1030, og etter litt farting rundt omkring blir det å nyte litt tid i FCL før Lufthansa tar oss videre til Tokyo, der vi - sist jeg sjekket - ser ut til å få kabinen helt for oss selv Reisen er som følger: LH Biz OSL-MUC LH First MUC-HND 4-8 Tokyo 8-9 Magome/Tsumago 9-10 Kobe 10-12 Hiroshima 12-13 Miyajima 13-15 Osaka 15-16 Koyasan 16-19 Kyoto 19-20 Seoul (OZ Eco KIX-ICN et døgn før vi reiser videre til FRA) OZ F ICN-FRA SK Plus FRA-CPH SK Plus CPH-OSL Optimalt sett kunne vi vel hatt Biz mellom KIX og ICN og LH Biz direkte FRA-OSL, men er veldig godt fornøyd og ekstremt takknemlig med all hjelpen vi har fått her inne underveis i planleggingen. To be continued...
Tipper det står 2stk og tripper ved gaten på OSL i morgen tidlig med høye forventninger God tur og så håper jeg at turen står til forventningene! Ser frem til å "bli med" dere på reisen.
Da er vi i gang! Litt signaltrøbbel og kanselleringer med flytoget, men påvirket oss ikke nevneverdig. Møtte en megge da vi skulle sjekke inn som henviste oss til automatene - noget forfjamset og skamfull da vi kom tilbake uten bagasjelapper, og bekreftet at det var en skranke vi som førsteklassepassasjerer kunne bruke. Ting gikk forholdsvis greit etter det, og nå sitter vi altså på flyet til MUC. Forsøkte å ringe Avis for å sikre at ting går smidig med Porschen, men virker ikke som om de har åpnet enda. Satser på at det ordner seg greit.
Fin tur fra til MUC med god frokost og hyggelig bevertning. Levde i den villfarelsen at noen skulle plukke oss opp og guide oss videre, men den gang ei. Får finne frem til Avis og bestemme oss for hvilke av de fire rutene vi skal kjøre. Flyet til HND går fra en H-gate, og jeg har forstått at et triks da er å posisjonere seg på satelitterminal-FCL slik at man blir kjørt til flyet. Noen som kan bekrefte?
Noen som kan bekrefte at vi ved å gå til FCL i satelitten blir kjørt til flyet når det har avgang fra T2? Hvis ikke er det jo bedre å gå til FCL i T2.