Første mandag i 2021

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av haifinn, 04. jan 2021.

1. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    14,503
    Bonuspoeng:
    183
    ...og jeg skal hjem å legge meg etter å ha jobbet natthelg. Rolig natt i prosessindustrien. Fikk booket et 5 netters opphold på The Venetian i Las Vegas i mai. snaptravel.com ga en totalpris på 10 000 mindre enn hotels.com. Må være tidenes deal, eller scam?- betalte seff med kredittkort, og refundabelt. Vi får se.
    Ha en fin dag alle. Reisesesongen begynner i Mai, ifølge meg:cool:

https://insideflyer.no/the-venetian-resort-las-vegas/

Last edited: 04. jan 2021
    Avixlo, Kristian, Earl and 13 others like this.
  2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,756
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra sofaen.
    Om ikke mange minuttene starter årets første arbeidsdag. På hjemmekontoret.

Mulig årets nyttårsforsett allerede er i fare. Jeg kan ikke si at min svipptur til BGO i neste uke er "naudsynt". Så da blir det ikke noen flytur i januar.

Kan ikke alle andre holde seg hjemme, og la være å smitte hverandre, sånn at jeg kan gjøre som jeg vil? ;):rolleyes:

Nyt mandagen!

Avixlo, Kristian, haifinn and 14 others like this.
  3. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,426
    Bonuspoeng:
    183
    Som Holmen sier jeg god morgen fra sofaen. Blir hjemmekontor hele uka, har ikke tenkt meg utenfor døra de neste 14 dagene. Gidder ikke risikere å møte en eller annen tøysekopp som ikke tar coronaen på alvor, og de er det dessverre en del av her i distriktet. Var på Meny på lørdag og det var ihvertfall 1/3 av kundene som ikke brukte maske.

Nei, jeg akter ikke å møte et menneske de neste ukene. Det eneste som kan endre på det er at det dukker opp en gratistur i LH eller NH F som må benyttes på kort varsel. :p

Avixlo, Kristian, haifinn and 13 others like this.
  4. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen og godt nytt år fra Viken.

På plass på kontoret og klar for ytterligere restriksjon.

Nå ankommer vaksiner denne uken, ser vist ut som helsepersonell igjen er opp på den listen.

Vi tar den med glede.

Nå må en begynne å tenke/planlegge reiser igjen.

Ha en super uke. :D

Avixlo, Kristian, haifinn and 11 others like this.
  5. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,507
    Bonuspoeng:
    293
    Kan du skaffe en frysebag og noen hundre vaksiner?
    Så reiser du rundt i landet og vaksinerer oss fortløpende ... de eldste først!
    Kan bli litt flyturer på deg da ...

6. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,534
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen fra årets første arbeidsdag, fra det kontoret man for alt i verden håpet man slapp å måtte møte på igjen: Hjemmekontoret, ca. 5m fra sengen...

Uansett: Ha en fin dag, selv om det er "nedstegning light" igjen!

Edit: Straks klart for første kopp kaffe, etter at "rigging" av hjemmekontoret måtte prioriteres...

7. sutenai

sutenai Not throw away...

Likes mottatt:
    3,130
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen! Litt skummelt å være fysisk på jobb her i Stiftstaden... burde få stå lenger fram i vaksinekøen, men det er vel ikke sånn det funker :p
    Dagen jeg kan "feire" et helt år på bakken nærmer seg faretruende. Bør kanskje snekre sammen et reisebrev for å gjenoppleve litt av magien...

Avixlo, Kristian, haifinn and 12 others like this.
  8. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,473
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra vest i Viken.

Allerede vært på Biltema for å sikre meg gjøremål i hjemmeverkstedet de nærmeste to ukene.

Kommunen sendte skriv før helgen og ville være helt sikker på at jeg visste hvor jeg bodde. Det var jeg. Kanskje kommer de plutselig med en nål?

Ha en frisk dag, til beste for alle!

9. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra hjemmekontoret langs Akerselvi. Dagens gjøremål er å spre litt eder og galle på dette forumet før det jobbes videre. Enn så lenge har jeg ikke noen flyturer booket før i juni, håper det blir bedre etter hvert.

Her et bilde av et fly jeg tok for 4 år siden
    upload_2021-1-4_9-24-10.png

ha det kjekt :)

10. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    16,288
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra hovedstaden.

To uker i isolasjon for alle var ikke den starten av året jeg hadde håpet på, men vi begynner jo å venne oss til dette nå.

Et større problem er at jeg gikk litt amok med bookinger i helga, og jeg er nå nede på slunkne 616 poeng på Eurobonuskontoen. Håper dermed at Amex snart utbetaler diverse kampanjebonuser. Med full uttelling der burde det tikke inn 66.000 poeng. Og det trengs. Jeg har 2 CT'er som går ut 31. mars, så her må opptjeningen tilbake på 2019-nivå. Får vel også ta et lodd i sunnhetslotteriet i dag.

God mandag!

11. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,538
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen og ønsker om et godt nytt år fra hjemmekontoret!
    Har visstnok vent meg til å sove til ca 10 de siste 10 dager, så det var litt tungt å stå opp tidligere enn det.
    Viktig e-post er besvart, viktig i den grad at det krever en liten handling før jeg kan kaste ballen videre, og dermed er det kun ting igjen som ikke krever samhandling med andre resten av dagen. Med mindre de svarer fort, noe som er usannsynlig.
    Med andre ord, til og med digitalt holder jeg god avstand til andre :p

Starten på året var litt laber, med en oppvaskmaskin som har begynt å lekke, et gulv som har økt i volum og til og med en bitteliten vannskade i taket i sokkelen. Har alt av vannsensor med automagisk avstening, vannlås, plast under maskinen og slikt, men det hjalp visstnok ikke. Kjøpte ny maskin på lørdag, de hadde kun en utstillingsmodell igjen, og de glemte å legge ved strømkabelen :mad: Må ta en tur tilbake i dag.
    I tillegg fikk jeg "avvist" på Amex. Beløpet var kun i underkant av 7k, og har dratt kortet for mer enn det flere ganger tidligere... Har Elkjøp sluttet å ta Amex? Kortet funket fint på Kiwi rett etterpå.

Er spent på hva 2021 byr på i form av reiser som faktisk lar seg gjennomføre. For helgarderingens skyld har jeg også bestilt noen innenriks turer da det var poengtilbud.

Ha en flott dag alle sammen!

12. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,507
    Bonuspoeng:
    293
    Solkysten en mandag morgen ...
    Slik har været vært i hele år, regner med at det blir slik utover året .. gjerne litt varmere ..
    0BF64CD8-71A7-44BD-81B7-A443ABBD3F82.jpeg

Avixlo, OttoL, Kristian and 6 others like this.
  13. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Jovisst, hadde vært helt kanon å få reist litt og satt noen edle dråper med saftig Covid mRNA og utlevert et gult vaksinekort, som mulig er i ferd med å bli digitalt?

Venter på mer informasjon ifra Asker kommune :)

14. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,756
    Bonuspoeng:
    293
    Du stopper vel i Lier på vei til jobb? :p

ArthurDent and drsyk like this.
  15. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Da må du vente lenge, tenkte i retningen OSL først :rolleyes:

RoadKing and ArthurDent like this.
  16. oddA

oddA Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,240
    Bonuspoeng:
    93
    2021 starter ikke bra:
    3T søvn, Vond rygg og en grinete unge..
    Det possetive:
    Har unnagjort første privat time på italki for og bli bedre på Japansk. ( Kan bruke amex så lærer språk og går mot en ny CT Win win)
    Fikk endelig gjort 100% ferdig bookingen i November.

Avixlo, Calling, Kristian and 8 others like this.
  17. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,492
    Bonuspoeng:
    183
    God mandag fra Oslo, her er jobbåret i gang og kaffe inntas fortløpende for å kompensere for altfor tidlig oppstandelse i dag. Juleferien har på en merkelig måte gitt en form for jetlagsurrogat som vel er det nærmeste jeg kommer reisefølelse på en god stund...

Avixlo, Calling, Kristian and 6 others like this.
  18. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,027
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra hjemmekontoret i hovedstaden.
    Så var man tilbake på hjemmekontoret, men i motsetning til før jul er det nå sol og kuldegrader utenfor. Innboksen er snart under kontroll etter juleferien, alle de viktige mailene er besvart, så da kan man vel snart få seg litt luft før solen går ned. Vi blir oppfordret av ledelsen til å få oss frisk luft og dagslys, så da får man vel gjøre som man får beskjed om og avslutte litt tidlig i dag med god samvittighet!

Nyt kvelden folkens :)

Avixlo, Calling, Kristian and 5 others like this.
  19. heihallohade

heihallohade Nytt Medlem

Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    13
    Jeg har brukt snaptravel med hell i USA. Billig og ingen problem ved innsjekk. Du kan sikkert begynne å lære deg blackjack!

haifinn liker dette
  20. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    14,503
    Bonuspoeng:
    183
    Okay, flott å høre. Ble linket via tripadvisor til snaptravel, så regna med det er legit. Har bodd på The Venetian tidligere, og basic strategy blackjack sitter sånn nogenlunde:D

Del denne siden