God lørdag fra det østfinnmarkske! Her våknet undertegnede allerede klokka seks og vi lar nabokatten (ja, den pelsdotten som påstår å gjentatte ganger å ha vist fram sitt smaragbefengte pandionkort som skal gi dyret alle rettigheter hos meg også og ikke bare hjemme) få illustrere det mange kaller et 'morratryne': Ute høljer det ned, men heldigvis er taket tett og det er kun to små dager før undertegnede tar sin feriehatt og stryker på dør, i første omgang til ei lita bygd utenfor Nordens Paris. I tillegg til en lengre visitt i Trøndelag, blir det også en tur i vesterled for å se til at det står bra til på Saueøyene der ute i havet. Videre er det på sin plass å minne om verdien av de små ting: La ikke de store ta overhånd: Undertekst: Dei vaks ifrå kvarandre Ha ein fin laurdag, folkens!
God mogen godtfolk. Hilser dere fra 2C på SK451 på vei til København. Dagens andre frokost blir konsumert as we speak, den første var i loungen på OSL. Dagen fortsetter med SQ F til Singapore og SQ C til Manilla. Godt med ferie dere...
Da tenker jeg at vi slår sammen denne tråden med den som herr @Blaa har etablert (all den tid hans overskrift/trådtiddel kanskje var hakket mer positiv og da beholder vi den https://insideflyer.no/forums/threads/førsteklasses-lørdag.11687/
Hva?! Spiste du ikke frokost i både innenriks- og utenriksbua? Hvordan skal du nå komme opp i et respektabelt antall frokoster? Husk det er dagens viktigste måltid, spesielt siden det kan bli mye væskebalanserende inntak i F og C Fjas (?) til side: God tur!
Ikke på Raddis SAS Gardermoen heller og ikke i Gullstua på utland. Så har gått glipp av tre frokoster allerede. Jeg vet, jeg skammer meg allerede.
Vi får bare anta at det har sin helt naturlige forklaring at dette skjedde. Opplysningskontoret for frokost ved @Stuttfeiten kan kanskje tilby tips for hvordan å unngå tilsvarende kriser i framtida.
God laurdag frå Sunnfjord. Her sov junior til 0845. No er det kaffi og snart frukost. Vonar @Blaa vil dele bra med bilder frå turen. Blir nok fleire turar til Manila på denne karen i framtida.
God morgen fra 1D på SK0864 til ARN. Rakk frokost hjemme, i innland og i gullstua så nå er det straks klart for frokost nummer 4. Fra ARN går turen videre til HKG der jeg skal tilbringe hele 120 minutter før turen går tilbake. Litt gretten etter at upgrade fra Plys til Biz ble avslått begge veier, først ut med bud på 33.000 poeng og så oppjustert til 37.000 poeng hjem igjen. Men sånn er livet, får bare gjøre det beste ut av det.
Det var tydligvis en haug som hadde høyere bud enn meg begge veier. På sas.no var det 48,5 timer før avgang 7 ledige ned og 6 ledige hjem. 47 timer før var det hhv 2 og 2. Grunnen til at jeg ville ha upgrade er rett og slett at jeg etter denne turen mangler ca 4000 poeng til EBD, så da må jeg ha en MR til Gdansk på fredag, noe jeg egentlig ikke har tid til. Men litt må man jo ofre.
Saueøyane!. Skal du rett og slett til Austevoll?... Eller er det muligvis Sartor Ø..... eller Øygarden? Da rekker vi akkurat å omfares Er « havstril i dag, skal jubileumsfeire bror til min bedre halvdel på Alvøen i kveld, men WF visper meg tilbake til Sørlandskysten i morgen.
Det er mulig at hentydningen her ble i overkant dulgt, men vesterledsferden går til en del av Norgesveldet som ikke lenger er under direkte kontroll av Harald Rex og hans mer eller mindre nyttige marionettidioter. Der snakker man helst om sau ved bruk av ordet får – eller fær i flertall
Rengvåt? Har ikke sett en sky på himmelen i hele dag jeg. Sjekket inn på morgendagens flight til Stavanger. De neste dagene går det i ett på jobb frem til New York med SK907 på tirsdag.
Husk at på MR til GDN får du avkjølt musserende. det hjelper litt å tenke på det når du fyker long haul plus. hehe
God morgen fra der Oslo’ske, tidenes hangover.... skulle ønske jeg skulle fly i dag, kjøre bil går i hvert fald ikke. Ønsker alle en bedre dag enn den jeg har