Førstereis på First med CT - hjelp!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Luksusdama, 06. jan 2019.

  1. Luksusdama

    Luksusdama Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Ærede erfarne og innsiktsfulle reisende! Skal snart på første langtur med bonuspoeng og CT på det min partner og jeg håper blir på First. Men skulle veldig gjerne hatt hjelp til to ting:

    1) Hvilket tlfnummer er best å ringe når vi skal forsøke å oppgradere fra business til First?

    2) Vi har First hjem med Asiana, men kun business på vei til Bangkok etter at TG tydeligvis fant ut at de skulle droppe First i Jan/Feb og nedgraderte oss. Håper å booke om til LH First hvis vi klarer, siden det hadde vært stas å oppleve terminalen i Frankfurt. Men har dere ellers tips til hvordan vi to kan finne evnt andre First-billetter? SAS strevde da vi ringte dit. Vi er fleksible på avreisedato, enten det er 28., 29. eller 30.jan. Alle tips mottas med stor takknemlighet!
     
  2. OyvindN

    OyvindN Skydiver

    Innlegg:
    433
    Likes mottatt:
    2,976
    Bonuspoeng:
    93
    Godt spørsmål - jeg er har kun brukt Tallin for de reisene jeg har booket med CT.

    Det kunne ha vært nyttig å vite hvor endepunktet på reisen deres er, jeg antar at utgangspunktet er OSL.
    Nyttige sider for å se på tilgjengelighet:
    https://awardfares.com
    https://www.united.com
    https://www.expertflyer.com

    På United er det First Saver Award som er tingen du skal se etter. Erfaringsmessig er det ikke alltid like lett å finne frem til gjennomgående billetter, f.eks. SYD-OSL, det kan være bedre å ta enkeltstrekninger.

    Thai er forresten ett av de selskapene som tenderer til å ha mye ledig i First. Ser ingenting i nærheten av datoene dine for øyeblikket, men det kan fortsatt dukke opp den nærmeste tiden frem mot avreise.
     
    Last edited: 06. jan 2019
  3. Luksusdama

    Luksusdama Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Tusen hjertelig takk!! Kanskje dumt spm, men hva er nr til Tallin? Bare ringt SAS hittil...

    Vi har foreløpig booket reise:
    29.jan
    OSL-FRA
    FRA-BKK (det er denne vi veldig gjerne ønsker få oppgradert til F)

    Så har vi ferie i 16 dager før retur:
    BKK-ICN C
    ICN-FRA OZ F
    FRA-OSL C
     
  4. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Man ringer vanligvis til (SAS i ) Tallinn når man skal booke CT-reiser, men du har kanskje bare ringt SAS på 05400?
    Uansett, her er to alternative nummer til Tallinn: 64 81 60 99 og det svenske nummeret: 00 46 184809167
     
    Luksusdama liker dette
  5. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    2,879
    Bonuspoeng:
    93
    FRA-BKK direkte på disse dagene (28.29.30.jan) ser mørkt ut, det er kansje håp med LH den 27.01 da Expertflyer fortsatt viser F5A3.
    Om BKK er endelig destinasjon og du ikke må fly direkte er det mange mulige kombinasjoner ut fra FRA med LH ((HND/PEK/PVG/HKG/SIN) de 3 første ser mest lovende ut i din periode). Om du er fleksibel på hub i europa burde også CA, OZ og muligens NH la seg gjøre og.
     
    Luksusdama liker dette
  6. Waku

    Waku Medlem

    Innlegg:
    76
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Beklager jeg spør i din tråd, men stemmer det at du ringte 05400 for å bestille CT?
    Fikk mye bedre hjelp når jeg snakket med en svenske, enn de i tallinn forrige gang.
     
  7. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,501
    Likes mottatt:
    34,345
    Bonuspoeng:
    293
    Formelt skal du nok ringe til Tallin og snakke med SAS der, når du vil booke en CT billett. For en tid tilbake var de ( Tallin) litt mer en en smule overbelastet slik at den normale kundeservicen som før hadde nr 05400 også tok samtaler og hjalp til. Nå er det sjelden jeg booker CT ( :(SUKK!) men det er vel fremdeles sånn at om du treffer på riktig person og ikke nevner CT før i slutten av samtalen så kan du få booket begge steder. Uansett ser det ut til at nivå, kunnskap og serviceinstilling er varierende, begge steder. Så litt konsulentbingo må regnes med.
     
  8. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,090
    Likes mottatt:
    4,794
    Bonuspoeng:
    113
    CA F fra både FRA, MUC, CDG og LHR har tilgjengelighet på dine dager. Derfra virker det som om du må innom f.eks. SIN for å komme deg til BKK.

    LH F direkte FRA-BKK virker vanskelig 28. og 29., men 27. kan det være mulig. Der er det per i dag 5 ledige seter i kabinen (F5). LH er vel ganske gjerrige på denne ruten, men holder det seg slik kan det godt hende at de slipper et par seter tett opp mot avreisedato. LH F til SIN virker vanskelig på dine dager.

    Ville egentlig bare fulgt med på alle LH-avganger til Asia når det nærmer seg. Selv ville jeg spesielt fulgt med på HND, siden du da i tillegg kan få TG F videre til BKK. Foreløpig ingen aktuelle avganger med to seter, men synes å være greit med seter i kabinene. Følg også med på NH F FRA/LHR-BKK.
     
    Last edited: 07. jan 2019
    Luksusdama and Are like this.
  9. Luksusdama

    Luksusdama Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Har ringt 21 89 64 00. Funket fint da vi ringte og booket reisen i sommer. Med F begge veier.
     
  10. Stavangeren

    Stavangeren Medlem

    Innlegg:
    183
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Dersom man kun skal fly med SAS, kan man ringe 05400, og booke CT. Spesielt praktisk dersom man skal reise en familie, og vil ha det i samme booking. Skal man reise SA, som her, må man ringe Tallinn. Forøvrig er SAS litt mer tilgjengelig i helgene kan man si...
     
    Waku liker dette

Del denne siden