F-RUTER SOM KAN BOOKES MED EUROBONUS (Anno 2021)

Tråd i 'Bonushjelp' startet av flying_all, 12. sept 2021.

  1. flying_all

    flying_all Veteran

    Innlegg:
    2,697
    Likes mottatt:
    5,220
    Bonuspoeng:
    183
    Det var et ønske om en ny tråd siden forrige var på over 50 sider, 90 sider og en haug med gammel info. Det er morro å ha disse som et minne om hva som gikk an å booke før pandemien.

    Gammel tråd:
    https://insideflyer.no/forums/threads/f-ruter-som-kan-bookes-med-eurobonus.6578/

    En lignende tråd (omhandler tilgjengelighet):
    https://insideflyer.no/forums/threads/first-class-tilgjengelighet.10525/

    Jeg oppdaterer dette innlegget med First flyvinger og ruter som er mulig å booke med poeng fra september 2021 og fremover :)


    ANA:



    ETIHAD AIRWAYS:

    LHR - AUH (2 seter ledig 12. Sept)

    LUFTHANSA:

    FRA - JBN (2 seter ledig 12. Sept)
    FRA - MIA (1 sete ledig 15. Sept)
    FRA - ORD (3 seter ledig 13,18,21. Sept)
    FRA - SFO (1 sete ledig 16. Sept)
     
    Last edited: 12. sept 2021
  2. flying_all

    flying_all Veteran

    Innlegg:
    2,697
    Likes mottatt:
    5,220
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg skal mest sannsynlig til India (BOM) med LH i oktober. Fant ledig 3 seter i business. Vi er 2 som reiser. Sitter klar for å sjekke om noe F åpner
     
    ArthurDent liker dette
  3. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,020
    Likes mottatt:
    3,487
    Bonuspoeng:
    113
    Stemmer det, Etihad er mulig å booke. Er det kun til AUH?
     
    flying_all and ArthurDent like this.
  4. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,813
    Likes mottatt:
    7,835
    Bonuspoeng:
    183
    Det er veldig mye som tyder på at SAS sin virkelige tilgjengelighet på Lufthansa fremdeles ikke stemmer overens med hva som vises i andre søkemotorer.

    Før pandemien var det flere tilfeller hvor United, AwardFares og til og med LifeMiles hadde flere seter åpne i F, men ingen hos SAS når man ringte inn.

    Det blir spennende å høres andres erfaringer på dette nå i 2021.
     
  5. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    2,747
    Likes mottatt:
    4,353
    Bonuspoeng:
    113
    Har NH strupet igjen? Og CA fortsatt ikke åpnet noe?
     
    flying_all liker dette
  6. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    1,971
    Likes mottatt:
    2,546
    Bonuspoeng:
    113
    Det har poppet opp varsler i mailboksen min de siste dagene om ledige seter med NH. Har ikke ringt inn og sjekket om disse er tilgjengelige for SAS siden det hver gang bare har vært ett sete.
     
    flying_all liker dette
  7. Laffen

    Laffen Globetrotter

    Innlegg:
    1,376
    Likes mottatt:
    3,104
    Bonuspoeng:
    113
    Ser ut som at SAS blir behandlet som en slags andre klasse i forhold til *A :(
     
    flying_all and Wiolenze like this.
  8. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,788
    Likes mottatt:
    9,195
    Bonuspoeng:
    183
    The truth hurts…..
     
    flying_all and Wiolenze like this.
  9. Spielhaug

    Spielhaug Senior Medlem

    Innlegg:
    1,195
    Likes mottatt:
    2,021
    Bonuspoeng:
    113
    Husker ikke hvor det ble nevnt, men mulig det kan noe med at EB har relativt enkle måter å tjene poeng utenom flyging. Kredittkort som gir mye poeng og status. Trumf som kan gi svært mye poeng. Ja, jeg vet st det faktisk blir utvekslet «ekte» penger mellom disse, men læll
     
    flying_all liker dette
  10. Shyneno

    Shyneno Veteran

    Innlegg:
    1,887
    Likes mottatt:
    1,361
    Bonuspoeng:
    113
    det har alle de andre programmene også, flere av dem selger jo til og med poeng billig relativt ofte..

    men hvis du er sq feks, og aldri har solgt en sas bonusreise til dine egne kunder, hvorfor skulle du slippe ut masse tilgjengelighet til sas kunder? :-D
     
    flying_all and furlong like this.
  11. Kortbanetraver

    Kortbanetraver EBD

    Innlegg:
    345
    Likes mottatt:
    397
    Bonuspoeng:
    63
    Joint Venture for eksempel. Før korona var jo SAS i en særklasse når det gjaldt premium tilgang hos SQ. Ingen andre selskap i *A hadde tilgang til Business eller First.
     
    flying_all, Insomnia4u and haakonks like this.
  12. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,813
    Likes mottatt:
    7,835
    Bonuspoeng:
    183
    Sannheten er nok nærmere det at SAS ikke er villig til å betale prisen Lufthansa skal ha for setene.
     
    flying_all, lMartin, Xflipper and 2 others like this.
  13. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    706
    Likes mottatt:
    522
    Bonuspoeng:
    93
    Det er nok kjernen i problemstillingen.
     
    flying_all and haakonks like this.
  14. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,813
    Likes mottatt:
    7,835
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp... Etter agentrulett og kjefting for å snakke med en "supervisor" ble det innrømt ved et par anledninger at SAS kun betaler for billigste kategori med *A billetter (ja, når du booker en reise med poeng så utveksles det penger mellom flyselskapene), så i praksis for F vil det si færre ruter, færre seter sammenlignet med andre i *A. Og ofte bare tilgjengelig en dag eller to før avreise.

    Eneste positive er at SAS har egen joint-venture avtale SQ, når de faktisk slipper seter... I gamledager eksisterte det også joint-venture med LH og andre selskaper.

    Da hjelper det heller ikke at SAS bruker eldgamle regler som ikke tillater booking mindre enn 24 timer før avreise, samt låser billetten for endring etter avreise, begrenser antall segmenter. Det er kun regler som henger igjen fra gamledager når billettering var en nesten helt manuell prosess.
     
  15. trygveat

    trygveat Senior Medlem

    Innlegg:
    1,287
    Likes mottatt:
    1,955
    Bonuspoeng:
    113
    SAS fant det samme som jeg så på aircanada.com da jeg booket tur i starten av forrige uke.
     
    flying_all liker dette
  16. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,278
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
    Interessant!

    Nå er det vel slik at SK vil unngå at det blir stopover og mange legs, siden det koster mer for dem?

    Dividend Miles-programmet til US Airways (mimre, mimre) hadde jo særdeles gunstige regler med én stopover (eller var det to?) i tillegg til destinasjonen. Deres agentrullet var jo helt legendarisk :D
     
    Last edited: 14. sept 2021
    flying_all and Shyneno like this.
  17. Propflyer

    Propflyer Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    18
    Ser det er mye LH F til MEX om dagen, med kort frist (1-2 dager)... vil det si at man ikke får booket disse? gjelder dette bare F, eller C også?
     
    flying_all liker dette
  18. Upsaker

    Upsaker Fastboende InsideFlyer Skribent

    Innlegg:
    5,791
    Likes mottatt:
    13,148
    Bonuspoeng:
    293
    Bør ikke være noe problem å booke F-setene en eller to dager før så lenge SAS ser de. Hjem må du ha en annen plan for.
     
    flying_all and Propflyer like this.
  19. Propflyer

    Propflyer Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    18
    okai. jaja, ett leg i F er bedre enn ingen.
    jeg snakka med SAS for et par uker siden, da var det mye med LH F ute på awardfares, men de så ingenting som de kunne booke... hverken usa eller andre steder. det var mulig mer enn 24-48 timer.
     
    flying_all and Shyneno like this.
  20. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    12,199
    Likes mottatt:
    16,535
    Bonuspoeng:
    293
    Absolutt greit å ha F på utreise og C hjem.
    Er jo nesten slitsomt å fly langt i F for å stoppe i FCL og deretter kose seg videre med fly tilbake til Norge.
    Er vel påtvunget champis i FCL sant? :cool::cool::eek::D
     

Del denne siden