F-RUTER SOM KAN BOOKES MED EUROBONUS (Anno 2022)

Tråd i 'Bonushjelp' startet av flying_all, 12. sept 2021.

  1. lokke

    lokke Medlem

    Innlegg:
    68
    Likes mottatt:
    197
    Bonuspoeng:
    33
    Hadde lignende erfaring for en uke siden med LH og LX til USA. Til slutt fant vi en rute i biz med disse to, men United og ExpertFlyer viste mye mye mer tilgjengelighet en det som SAS agentene fant…
     
  2. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Som omtalt i en annen tråd, er det dessverre bekreftet at SAS kun er villige til å betale for billigste award, ergo blir det lite å velge mellom..
    Om det kan bli bedre i fremtiden blir jo spennende å se. Frykter vel at det da vil koste mer poeng...
     
  3. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    For LH tilgang er LifeMiles et bedre sted å søke. Dette viser mer realistisk hva EB har tilgang til
     
  4. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,325
    Likes mottatt:
    10,155
    Bonuspoeng:
    183
    Dessverre har LifeMiles mye bedre tilgang til LH enn SAS... :(
    Rettere sagt, SAS er ikke villig til å betale LH for bedre tilgang.
     
    Propflyer liker dette
  5. SInn

    SInn Medlem

    Innlegg:
    113
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    28
    Noen som har booket LH F i det siste?
     
  6. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Stemmer det, men får fremdeles oftere treff på LH med match hos LifeMiles enn de andre.
     
  7. SInn

    SInn Medlem

    Innlegg:
    113
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    28
    Fint at jeg reiser en mandag da....o_O bare å krysse fingrene
     
  8. kristiaan

    kristiaan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    307
    Likes mottatt:
    2,442
    Bonuspoeng:
    93
    Synes tilgjengelige First-billetter i Awardfares har sunket dramatisk i det siste. Noen som vet årsaken til det? Har fulgt med en stund og den siste uka har det vært veldig magert.
     
    furlong liker dette
  9. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg vil tro det er fordi verden åpner opp, flere bestiller reiser mens det fortsatt går begrenset med fly. Tilbud og etterspørsel.
     
    kristiaan liker dette
  10. kristiaan

    kristiaan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    307
    Likes mottatt:
    2,442
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, det er nok det som er grunnen. Har vært plenty å velge i frem til for få dager siden. Nå er det nada dessverre. Hadde tenkt å hoppe på en tur tidlig i desember, men ser dårlig ut hvis dette vedvarer.
     
  11. ChrisTW

    ChrisTW Aktivt Medlem

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Nå skal du ikke se bort ifra at en del av de mest ettertraktede setene plukkes opp av drevne bonusjegere med kontoen full av poeng – rett og slett fordi de kan og fordi det kan være kjekt å ha noen F-reiser på blokka i tilfelle det skulle passe å reise. Mange av disse bookingene vil bli kansellert før avreise, så hvis du kan snu deg rundt på kort varsel i desember så er vel muligheten tilstede for en tur skulle jeg tro.
     
    travelislife and kristiaan like this.
  12. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,636
    Likes mottatt:
    7,611
    Bonuspoeng:
    183
    Spør grunnet uvitenhet, hvor har det vært god tilgjenglighet på F billetter hvor reisen faktisk kan benyttes/gjenomføres?

    NH F er vel ganske umulig i nær fremtid ettersom vi ikke kommer inn i Japan?
    LH F til USA kan jo være en mulighet, men er ikke tilgjengeligheten for EB enda dårligere en det som dukker/har dukket opp i AF?
     
  13. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,945
    Likes mottatt:
    5,733
    Bonuspoeng:
    183
    Japan er åpent for transit, så NH F kan gå om du finner forbindelse videre til f.eks. Thailand. Skal du fly bare for å fly er transit mellom London og Frankfurt også en mulighet :)
     
    travelislife, Shyneno and Lars J like this.
  14. kristiaan

    kristiaan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    307
    Likes mottatt:
    2,442
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg flyr kanskje NH F fra HND i des. Blir bare en transit på flyplassen siden det er stengt. Transit er greit.
    Jeg har fulgt med de siste par mnd og det meste av F-reiser har agentene funnet når jeg har spurt. Tilgjengeligheten derimot er dårlig akkurat nå
     
    Shyneno and Lars J like this.
  15. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,636
    Likes mottatt:
    7,611
    Bonuspoeng:
    183
    Godt poeng, når flere destinasjoner i Asia så smått begynner og åpne opp igjen så kan dette være en mulighet.
    Men til Thailand, så kan kanskje møte litt motvilje fra agenter med tanke på most reasonable route ?

    Ett spørsmål relatert til transitt.. Jeg har LAX-HND-LAX med NH F i August, med 11 timer i Tokyo.

    Om Japan fortsatt ikke har åpnet, kan jeg da fortsatt reise og kun oppholde meg i transit området, selv om man flyr fra og til samme sted?
    Har en følelse det kan være vanskelig og overbevise gate/innsjekingspersonalet om at jeg kun er i transit på HND med den reiseruten.. :p
     
    Last edited: 05. nov 2021
  16. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Det bør gå fint, det er vel et reisebrev her inne om noen som gjorde det fra Europa?
     
    Lars J liker dette
  17. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,636
    Likes mottatt:
    7,611
    Bonuspoeng:
    183
    Mener det var FRA-HND-LHR eller omvendt, bare tenkte ettersom det er samme flyplass for utreise og hjemreise , så er det vanskelig og argumentere for at det er transit, men vet ikke om det er noen teknisk forskjell..

    Skal prøve sende en henvendelse til ANA for å få klarhet..
     
  18. Points4Fun

    Points4Fun Senior Medlem

    Innlegg:
    552
    Likes mottatt:
    3,880
    Bonuspoeng:
    93
    Det går helt fint. Jeg fikk noen ekstra spørsmål og morsomme kommentarer på min 3 timers transit, men ingen problemer. Jeg fløy FRA-HND-LHR.
     
    Shyneno, Origo and Lars J like this.
  19. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,628
    Likes mottatt:
    34,814
    Bonuspoeng:
    293
    Det er mange som gjør dette, så det går nok bra. Når det kommer spørsmål ved innsjekk/immigrasjon osv, forklar tydelig at du gjør en reise for å bruke opp bonuspoeng/ oppleve ANA F. Sånn at agendaen din blir forstått og tydelig forklart med en gang.

    vi har jo noen reisende her inne som ble litt uglesett når de smilende i immigrasjon i Auckland fortalte at de bare skulle være er døgn de, og kom flyvende fra Oslo:)
     
    Lars J and Points4Fun like this.
  20. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Satt i immigrasjonen på AKL i en time.
    Tok en for (bonus-)laget...:D
     
    RoadKing, Insomnia4u and Lars J like this.

Del denne siden