F-RUTER SOM KAN BOOKES MED EUROBONUS (Anno 2022)

Tråd i 'Bonushjelp' startet av flying_all, 12. sept 2021.

  1. Weissen

    Weissen Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    237
    Bonuspoeng:
    43
    Hvordan fungerer dette i praksis? Får du boardingpass for HND-LHR allerede i Frankfurt da? Du må altså ikke gjennom immigrasjon og sjekke inn igjen?
     
  2. Points4Fun

    Points4Fun Senior Medlem

    Innlegg:
    552
    Likes mottatt:
    3,880
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, jeg fikk boardingpassene i FRA etter mye sjekk av dokumenter, covid test osv. På HND ble vi som var i transit fulgt fra flyet og inn i transitområdet. Deretter bare å henge rundt og i loungen frem til boarding til LHR.
     
    tobeornot999, jgroneng and trygveat like this.
  3. Weissen

    Weissen Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    237
    Bonuspoeng:
    43
    Kult å høre at det fungerer. Er jo absolutt en måte å få brukt poengene som hoper seg opp. Har sett på IST-HND-LHR, men mulig det kan bli vanskeligere å gjennomføre, ettersom IST-HND er med TK og ikke ANA?
     
  4. Akhtarwakas

    Akhtarwakas Medlem

    Innlegg:
    198
    Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Er det bare meg eller er det ekstremt lite LH F tilgjengelig for øyeblikket. Virker som umulig å få F i retur til FRA..
     
  5. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Ja dukker opp 1-3 dager før avreise som regel
     
  6. kristiaan

    kristiaan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    307
    Likes mottatt:
    2,442
    Bonuspoeng:
    93
    Mye tilgjengelig før 1.nov, så ble det omtrent ingenting.. Alle skal vel til USA igjen og flyene fylles opp
     
    Propflyer and Shyneno like this.
  7. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,641
    Likes mottatt:
    7,618
    Bonuspoeng:
    183
    Om det skulle være relevant for noen

    ANA bekrefter at det går fint og være i transit området selv om du har inn og utreise fra/til samme flyplass innenfor 24 timer


    Jeg har F med ANA LAX-HND-LAX i august og fikk ok for at dette skulle gå fint om Japan fortsatt er stengt for innreise

    Thank you for your patience while we confirmed with Haneda airport agent regarding
    your inquiry to return to Los Angeles within the 24 hours after arrival.

    According to Haneda, it is possible to stay in the terminal without entering Japan and
    also access ANA lounge before departing on NH106. Since your trip is not till August
    2022, please check for updated entry requirement close to your departure. If entry is
    permitted, then you can leave the terminal and check in again for your inbound flight.


    Thank you for contacting ANA.

    Yumi S.
    - ANA SKY WEB -
    E-Mail Desk The Americas


     
  8. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Nokon som har hatt suksess med å booke x2 ANA F i det siste?
     
  9. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,461
    Likes mottatt:
    5,612
    Bonuspoeng:
    183
    4702A855-4B00-4F6B-9F50-41CEC709C521.jpeg
     
  10. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,956
    Likes mottatt:
    5,760
    Bonuspoeng:
    183
    Booking-tråden har noen ferske innslag med to seter i ANA F, så virker som om det fortsatt legges ut seter jevnt og trutt. Tidligere har mønsteret vært to seter Europa->Japan for avganger midt i uken, mens det for retur fra Japan har vært enklest å få plass fredag/lørdag.

    I tillegg til timing kreves det også en god porsjon flaks, da setene som legges ut ofte forsvinner før SAS åpner telefonlinjen.
     
    Last edited: 13. nov 2021
    RoadKing and snus_mumrikken like this.
  11. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for tips om dagar.
    Er erfaringa at desse dukkar opp på Awardfares? Eller kun ved å ringe inn?
    Har foreløpig booka utreise, med «The Room»
    Men retur ikkje booka enda. Spørsmålet er om det er verdt å sette opp varsel i Awardfares eller bare ringe inn med timing når seta blir lagt ut?
     
  12. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,956
    Likes mottatt:
    5,760
    Bonuspoeng:
    183
    Setene er som kan bookes gjennom SAS er som regel synlig via aircanada.com (og dermed også Awardfares). Erfaringsmessig er ikke varslingen så nyttig når man venter på 355-dagersslipp, da bakgrunnsoppdateringene hos Awardfares virker å gå litt i rykk og napp. Jeg har flere ganger opplevd å motta varsel i det jeg selv trykker på refresh-knappen.
     
    RoadKing and Shyneno like this.
  13. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Er ikke det hele poenget? Systemet i seg selv gjør ikke noen spørringer, men så snart en bruker gjør et søk blir det tilgjengelig i x timer for alle brukere av Awardfares - og trigger dermed også varsel?
     
    Last edited: 14. nov 2021
  14. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,645
    Likes mottatt:
    6,646
    Bonuspoeng:
    183
    Det er virker som det er noe som skjer automatisk også, men det er ikke satt opp for mindre populære ruter og kjøres ikke så ofte.
     
    Shyneno and joskje like this.
  15. bunit

    bunit Medlem

    Innlegg:
    117
    Likes mottatt:
    762
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk 2 plasser i F LHR-HND booket på fredag.

    Etter å ha fulgt med en liten stund kan jeg bekrefte mønsteret som er nevnt i en annen post her. For LHR-HND ruten virker det som det slippes 2 i F i midtuke (jeg har bare sett 2 plasser på onsdager) fra LHR og helg fra HND (sett både lør/søn). De andre dagene slippes det stort sett bare ett sete i F slik jeg har sett.

    Jeg har brukt Awardfares for å finne tilgjengelighet, men har da gjort manuelle søk på morgenen (før CT telefonen åpner) for aktuelle dager +355. Opplever at varsel funksjonen i Awardfares er alt for random...
     
  16. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Fekk booka eg også for ei god stund sidan. T/R for 2personar :)
     
  17. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,645
    Likes mottatt:
    6,646
    Bonuspoeng:
    183
    Her har det rent inn med mailer fra Awardfares i natt. Jeg har sålangt fått 20 mail om F-seter FRA-HND og motsatt i høst. Kan det være at de har endret tilbake til 777 fra flytype uten F på ruten? Det burde vel isåfall bety at ANA tror på gjenåpning før høsten :)
     
  18. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,956
    Likes mottatt:
    5,760
    Bonuspoeng:
    183
    NH204/203 har stått oppført med 777 i sommerprogrammet, men F-kabinen har vært nullet ut frem til nå.

    Edit: Jeg blandet med NH223/224. Den står fortsatt oppført med 77W og F0. Interessant nok viser Expertflyer fortsatt 789 på NH203/204, mens ana.co.jp sier 77W og "The Room" på begge rotasjoner.

    Screenshot 2022-02-22 at 11.28.17.png
     
    Last edited: 22. febr 2022
    Molde and Spielhaug like this.
  19. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har ringt inn og sjekket?
     
  20. Scribble

    Scribble Medlem

    Innlegg:
    190
    Likes mottatt:
    467
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg fikk bestilt dette i morges. FRA-HND er litt kronglete pga. flytider, men HND-FRA er flott.

    edit: Er faktisk ikke billettert ennå, så er vel en god mulighet for at det går på tverke her.
     
    Last edited: 22. febr 2022
    Shyneno, Gullars and Travellingalf like this.

Del denne siden