I morgen går startskuddet for den første interkontinentale ferieturen med hele familien: kone,barn (4) og barn (7). Vi tar turen til Koh Samui med TK i Biz til BKK og videre til Samui med PG på separate billetter. Siden vi har 2,5t connection i BKK blir det et lite spenningspunkt på veien På vei ned får vi også 24 timer i Istanbul med TK sitt stopp over program med gratis hotell. Blir spennende å se hvordan det fungerer. Planen er å "blogge" litt om reisen med barn og potensielt litt fra oppholdet og ulike steder vi besøker. Nå skal kofferter pakkes ferdig og huset tilbakestilles til utgangsposisjon før vi hiver oss i bilen i morgen tidlig.
Det ble revenue billetter, vanskelig med 4pax og spesifikke datoer på award Fant et godt tilbud for en god stund siden. Tror det var ca 13,5k per pers i Biz t/r Oslo-BKK.
Da sitter vi på rad 1 og venter på noe cargo. Klokken er 1202 og avgang var 1150, uansett ser ut som ting skjer her nå. Rakk en rask tur innom Gullstua etter å ha brukt 5 min gjennom innsjekk og security. Uheldigvis fikk vi equipment change (big surprise), fra 321Neo til vanlig 321. Litt synd at vi ikke fikk teste det nye produktet, men TK Biz intra Europa er uansett et stort steg opp fra de fleste alternativer. Fikk tilogmed en liten Pre-departure juice.
OSL-IST mef TK Biz er gjennomført, befinner oss nå på hotellet TK har booket til oss som en del av Stopover Istanbul programmet. Flyturen var meget fin, deilig med ordentlige biz seter, IFE og fullverdig matservering selv på en intra Europa flyvning. Selv om vi ikke fikk den nye kabinen er setene romslige og med god recline. CC var på og brakte en jevn strøm av (alkoholfri, reiser med barn) drikke. Maten var god og det var mye av den. Barna satte også pris på sitt CDML som bestod av kylling, ris, yoghurt og kake. Hvis man skal plukke på noe kan det nevnes at læret setene er trukket med er ganske glatt, så man har en tendens til å «skli ut», noe særlig var en utfordring for ungene som stadig havnet halvveis på gulvet Dersom man har 20+ timer stopover i IST ( noe vi valgte å ha for å dele opp reisen litt) tilbyr TK gratis hotell som en del av Stopover Istanbul programmet. Etter å ha bestilt billetter kontakter man TK via epost for å få hotell voucher. Fikk et par hoteller å velge mellom og endte på Dedemann. Ikke et hotell jeg ville valgt selv, men det gjør nytten for en stopover. I morgen blir det testing av hotellbasseng samt litt sightseeing før vi returnerer til IST for neste legg til BKK.
Beklager, ikke meningen å støte noen med utenlandsk. Dette forumet er relativt tettpakket med "stammespråk" så ett og annet Engelsk lånord burde vel gå
Litt på siden dette Eddie, men visste du at mange av ordene som er felles mellom Norsk, Engelsk, Tysk, Nederlandsk etc. har sin opprinnelse i Norsk? Jeg trodde vi hadde lånt alt sammen av de andre, men fikk passet mitt påskrevet av en kar som hadde studert språkopprinnelse og kunne fortelle at nei, det var faktisk motsatt
Da er vi ombord etter et par timer i Turkish Business lounge på IST. Den må være høyt oppe på lounge-listen for Biz i Europa/verden. Nydelig mat, stort lekehhjørne for barn, bilbane, golfsim etc etc. Turkish A330 biz er jo ikke den mest moderne, men når man reiser 4 stykker med to barn er det ganske ideelt. Kommer tett på sidemann(barn) og sengen er lang uten hindringer for bena. Da setter vi kursen mot smilets land og håper vi rekker connection til PG i morgen
Man kan jo diskutere om det er en ulempe. Når moderne biz (f.eks LH) pakker så mange seter inn at du reise deg opp og gå ut for å skifte mening. Minnes jeg hadde "umoderne" biz på en 777 som ET hadde fra ADD til JNB, det var et hav av plass til setet foran. Herlig! Da lever jeg godt med at det ikke er mer enn 20 cm til naboen på siden.
Enig. Bytter lett litt innsyn mot god plass og luft i kabinen. Og 2+2 er faktisk å foretrekke når man reiser med barn.
Det var dette med innsyn, for oss som søler nå vi spiser kaviar Skal ikke krangle på at LH F er fantastisk. Men ANA F ny kabin gir faktisk veldig mye privatliv om en velger sete ved vinduet. Eller man kan åpne døra si og samhandle og få med seg litt av det som skjer. Samtidig som man kan hjelpe og prate med partner og barn om en velger setene mot midten. Og det er 4 stk av dem sånn at en familie kan reise sammen( teoretisk i alle fall) Og det er god nok plass til at alle får sovet og snudd seg og tankene sine ved setet. Ulempen er at det er en fordel å like fisk og Krug/Sake om en nå velger ANA.