Familievennlig hotell på Mauritius

Tråd i 'Reisemål' startet av Bonusolsen, 02. okt 2023.

Tags:
  1. Bonusolsen

Bonusolsen Medlem

Likes mottatt:
    693
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg klarte forrige uke å lande fire stk businessbilletter til Mauritius (det er ikke helt sant siden sist leg fra JNB er i turistklasse) med avreise september 2024.

Vi er en familie på fire, hvor barna vil være to og nesten fire år og skal være der i to uker. Når jeg prøver å se på Booking.com syns jeg nesten at det var enklere å finne bonusbilletter enn hotellovernattinger .

Så noen som har vært der som kan komme med anbefalinger til hotell?

- vi ønsker primært at barna skal sove på eget rom, men er åpen for store rom der de kan sove på madrass på gulvet
    - Jeg vil det skal være familievennlig, med typisk eget barnebasseng, underholdning for barna på en eller annen måte og bonus hvis det er en eller annen barneklubb
    - i utgangspunktet syns jeg det er perverst dyrt å skulle betale mer enn 4000 kroner natta, men ser det kan være nødvendig å strekke seg til 5000
    - all inclusive er unødvendig
    - i taxiavstand til et område med restauranter

2. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,877
    Bonuspoeng:
    293
    Vi var for noen år tilbake på dette hotellet
    Radisson Blu Azuri Resort & Spa Hotel in Mauritius (radissonhotels.com)

Hadde det flott der, riktignok uten barn. Men det kan kanskje @milehigh kan si noe om det. Han var med barn både der og på et annet hotell.

Shyneno, milehigh and Wiolenze like this.
  3. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,900
    Bonuspoeng:
    183
    Stemmer vi bodde også på Intercontinental, og de har en rekke to etasjes suiter som kalles presidentsuiter som de har pleid å gi til Royal ambassadors. Send meg en PM om det er av interesse.

Shyneno liker dette
  4. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    Vi bodde på Beachcomber Canonnier første gangen på Mauritius. Vi oppfattet det som et veldig familievennlig hotell.
    Barnebasseng og barneklubb.
    Taxiavstand til byen Grand Baie med restauranter og butikker.

https://www.beachcomber-hotels.com/en/hotel/canonnier-beachcomber

Shyneno liker dette
  5. sday

sday EBS, Avis pres, Hertz pres,Sixt Plat

Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    Vekke denne tråden opp igjen.

Vi er en familie på 4 som skal til Mauritius i Juli 25. Ønsker noen gode anbefalinger om bosted 4*/5* er å foretrekke. Vi skal leie bil og bo forskjellige steder på øya, så vi er åpen for forskjellige destinasjoner.

6. tstone

tstone Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,095
    Bonuspoeng:
    93
    Revurdér det med leiebil, med mindre du synes bilkjøring på venstre side av veien i indisk trafikk er morsomt....

Shyneno liker dette
  7. Lnbre

Lnbre Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,038
    Bonuspoeng:
    163
    Vi bodde på Victoria Beachcomber for noen år siden, da ungene var små. Både barn og voksne storkoste seg.

Xflipper liker dette
  8. tstone

tstone Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,095
    Bonuspoeng:
    93
    For å svare meg selv litt: Vi var på Reunion og Mauritius for noen år siden. På Reunion er det helt ukomplisert å kjøre bil, typisk fransk bilkultur, flotte motorveier, noen pass som fikk Trollstigen til å se ut som Ring 3 - men ellers ok. Jeg stusset litt over at Avis/Hertz etc ikke var tilstede på flyplassen i Mauritius, men bare på enkelte resort-hoteller. Vi gikk derfor med på shuttle til resort-hotellet, og etter 5 minutter i den var jeg sjeleglad for at vi ikke hadde leiebil. Venstrekjøring er ille nok, men i det øyeblikket vi kjørte av motorveien var det "downtown Karachi" med kveg, folk og biler i alle himmelretninger i veien. Puh!

Samtidig kjenner jeg folk som har leid bil og kjørt litt rundt der, så det går helt sikkert fint :)

NoLimit and sday like this.
  9. krsper

krsper Medlem

Likes mottatt:
    135
    Bonuspoeng:
    33
    One & Only på Mauritius er virkelig bra. Ganske dyrt, men de kjører endel kampanjer på sommeren som er verdt å sjekke ut.

sday liker dette
  10. geddi

geddi Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,744
    Bonuspoeng:
    113
    Det er en ganske kraftig passatvind fra sør-øst, så roligere vindforhold og bedre strender nordvest på øyen.

11. sday

sday EBS, Avis pres, Hertz pres,Sixt Plat

Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for godt tips!

Del denne siden