Familievennlige reisemål i nærheten av Singapore?

Tråd i 'Reisemål' startet av jordbaersylte, 05. mars 2018.

  1. jordbaersylte

    jordbaersylte Medlem

    Innlegg:
    186
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Som alle andre planlegger jeg en tur til Singapore.
    Vi tenker å reise hele familien. Unger på 2 og 4 år.

    Noen tips til reisemål som er i nærheten av Singore? Under 3 timer å fly, helst.
    Gjerne med strand og ting å gjøre for kidsa :)
     
  2. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,325
    Likes mottatt:
    10,159
    Bonuspoeng:
    183
    Bali er vel en av de første destinasjonene jeg tenker på...
     
  3. LNAND

    LNAND Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    Vi gjorde en liknende tur i romjulen med jentene på 3 og 5. Reiste til Singapore for noen dager før vi dro videre til Langkawi.

    Singapore har en del å by de små på. Sentosa: vi var på Adventure Cove (badeland) og Universal Studios.
    Singapore Zoo var veldig bra, inntil tidenes regnskur la en demper .
    Cloud forest og flower dome var fint, men litt kjedelig for våre.
    Tror morsomt for jentene våre var Children Gardens by the Bay hvor de kunne løpe i timesvis gjennom vannpark med bøtter, fontener og lekeplass.

    Langkawi er bare én time flytur og her er det mange resorter med barnebasseng. Vi endte opp med Meritus Pelangi som har et lite badeland med noen sklier og slikt og ganske stort barnebasseng. God mat på hotellet og, som er greit om man reiser med små.
     
  4. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    3 og en halv time flytur til Hongkong, som har noen veldig kjekke parker som Disneyland og Ocean Park. Var et par år eldre da jeg var i Ocean Park i Hongkong i 2001, men det var skikkelig artig og et minne for livet. Disneyland er skikkelig grisete prismessig, men er nok en opplevelse å ta med seg :)
     
  5. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Vi er litt i samme situasjon nå. Vurderer en tur med familien i den retningen i oktober/november, men barna våre er enda mindre (jente to år og gutt fire uker nå) og vi ønsker selvfølgelig en mest mulig stressfri opplevelse. Vi vurderer derfor denne gangen å holde oss til "bare" Singapore og da mest sannsynlig Sentosa i hele perioden (10-14 dager).
    Siden barna er så små er det viktigste for oss tilgang til bassenger, god mat, varme, stort rom med mulighet for litt voksenliv på kveldene og ikke minst sikkerhet. I Singapore er det i alle fall ikke noe problem å få tak i transport som kan tilby barneseter (f.eks. booket via hotellet), mens det kan være problematisk i mange andre land.

    For ett drøyt år siden var vi også i området, da med dattera vår som da var ca 10 mnd, og da var vi først på Bali før vi avsluttet med noen dager i Singapore (selve byen). Dette fungerte veldig bra for oss i alle fall.

    Men, vi vurderer også å utvide ferien noe for å kunne inkludere ett reisemål til også denne gangen. "Problemet" er bare at jeg har besøkt Indonesia og Bali, Malaysia og Thailand flere ganger tidligere og vi kunne i tilfelle ha tenkt oss ett annet reisemål. Men hvilke andre barnevennlige land finnes det i området som ikke blir altfor langt unna, gjerne med gode resorts? Vietnam?
     
  6. travelbagus

    travelbagus Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    8
    Har hørt bra ting om Bintan, øy rett sør for singapore. Banyan tree er vistnok ikke noe dumt alternativ. Selv bodde jeg noen uker på Sentosa som kan anbefales, spesielt om du har unger på slep;)
     
    Travellingalf liker dette

Del denne siden