Reiste forleden for første gang i BA First fra LHR til Boston. Oppgraderte med Avios fra Club World og fikk valgt midtsetene på 5. rad på 744 til meg og fruen. Har lest i flere blogger om relativt dårlig og varierende service, både på bakken og i luften, så forventningene var ikke all verden. Det begynte med en flott flytur i Club Europe fra BGO til LHR, hvor vi hadde 4 timers stopp før vi skulle fly videre. Allerede på connection security opplevde vi svært god service og kom raskt igjennom. Satte så kursen mot Concorde room som var relativt tomt, og fikk gjennomgående svært god behandling, både i restauranten og ute i sitteområdene. Maten var også veldig god. Når vi gikk til flyet så var vi blant de første som kom ombord, og ble tatt i mot av en sprudlende flyvert og en like sprudlende flyvertinne, begge hadde nok minst 30 års erfaring hver. Tonen ble satt når de ikke klarte å uttale etternavnet vårt og jeg sa de kunne kalle oss ved fornavn. Gjennom hele flygningen fikk vi en helt fantastisk personlig service, skikkelig britisk uten å være påtrengende. Endte opp som den beste flyturen noensinne for oss, mye takket servicen. Setet og maten var også særdeles bra, og fruen hadde til tider tre vinglass stående (rød-, hvit- og portvin) + champagne, som hele tiden ble fyllt opp. Det største problemet er nå at fruen må avvennes dette her, vi flyr "bare" Club World tilbake i morgen. Går helt sikkert greit på en nattflyvning ;-) Men mulig at vi må til med noen strafferunder med RyanAir som vaksine mot "First Class Syndrome"...
Flott rapport Kom med noen bilder, så vi som har fått våre BA-billetter kansellert, får se hva vi går glipp av