FAQ: Corona EuroBonus

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Flyingdutchman, 17. mars 2020.

  1. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,381
    Likes mottatt:
    20,999
    Bonuspoeng:
    183
    Cerb, sutenai, Kristian and 18 others like this.
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,792
    Likes mottatt:
    57,172
    Bonuspoeng:
    293
    Greit å ha fasit!
    Veldig bra at CT får utvidet gyldighet.
     
    Shyneno and Maggie like this.
  3. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,282
    Likes mottatt:
    1,346
    Bonuspoeng:
    113
    Hvem er det man da tar kontakt med for å prøve å få ordnet ombooking, evt kvittering på at det er innafor? Har en reise 17. april (med en del kansellerte legs). Hva må jeg gjøre og hvem må jeg ta kontakt med for å få bekreftet denne som utsatt (få tilbake utgått dnb-ct og poeng). Tenker jeg skal ta den i høstferien 2020, forhåpentligvis. Gjør jo ikke den faktiske bookingen nå, så klart. Vil ikke belaste telefonlinjene deres unødig.
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Generøst at man også får tilbake de 450,-
     
    drsyk liker dette
  5. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,562
    Likes mottatt:
    6,540
    Bonuspoeng:
    183
    Kun hvis en flight blir kansellert eller destinasjonen ikke anses som trygg (regner med at det gjelder hele verden fram til 26. Mars). Men det er jo forsåvidt fair...
     
    RoadKing liker dette
  6. rgn

    rgn Medlem

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    43
    Regner med at man ikke skal ringe SAS (heller ikke Tallin) før 3 dager før avreise, også hva gjelder dette? Noen som vet?
     
  7. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,107
    Likes mottatt:
    14,454
    Bonuspoeng:
    293
    De har nok kaos som det er. Og la de få fred til å håndtere det akutte. Det er ikke akutt å endre en booking for midten av april liksom....
     
    ChrisTW and Gullars like this.
  8. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    Sendte inn forespørsel om tilbakebetaling av Travel Pass i dag. Ser ikke for meg at det blir brukt på noen måneder.

    Får tilbake:
    Innbetalt pris - segmenter flydd - 2.000kr i gebyr.

    Fortsatt 11 mnd. igjen av det, så det blir jo litt. Får heller kjøpe nytt når man vet hvor landet ligger om en stund.
     
    Shyneno liker dette
  9. edstro

    edstro Medlem

    Innlegg:
    220
    Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Har en reise sammen med en annen medio april.
    I april har ikke poengene hans løpt ut men om vi booker om til en senere avreisedato en mai vil poengene hver utløpt på reisetidspunktet dette er jo greit.

    Men der står på SAS at man kun kan rebooke med utløpte poeng 1 gang.
    Betyr dette at om jeg rebooker idag til en dato, la oss si oktober. Å det ikke er fly da pga virus, kan jeg da benytte meg av 1 gangsløsningen for utløpte poeng og rebooke enda frem i tid?

    Eller utløper rebookingen min allerede idag selv om poengene idag ikke har utløpt?
     
  10. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    927
    Likes mottatt:
    2,076
    Bonuspoeng:
    93
    Faktisk et poeng jeg må vurdere også. Mitt nye TP har ikke begynt enda men med en gang jeg må på jobb igjen så kommer jo behovet for å fly... og det kan jo være allerede i april.
     
  11. sovehue

    sovehue Medlem

    Innlegg:
    184
    Likes mottatt:
    538
    Bonuspoeng:
    93
    Fortsatt ikke mulig å endre påbegynt reise :(
     
  12. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,562
    Likes mottatt:
    6,540
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du har fulgt med litt her på forumet den siste uka så er det flere eksempler på at SAS er villige til å strekke seg langt for å få folk tidligere hjem og unngå at de blir strandet i utlandet.
     
    Eddie47 liker dette
  13. bglio

    bglio Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Noen som har hørt noe om utvidelse på CT opptjent i 2019 enda? Altså de som må brukes ila 2020 - 2020 ser jo temmelig shaky ut mtp reise p.t.
     
    hiawatha and snus_mumrikken like this.
  14. dahlmath

    dahlmath Aktivt Medlem

    Innlegg:
    429
    Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Har du en resa bokat med utgått CT som blivit kancellerad pga Covid19 så får du den förlängt till 31/8-2020, och enligt Tallinn (de 2 jag pratat med senast 48h) så görs detta först när flygbolaget avbokar en eller flera av delarna på boka CT-bokning...
     
  15. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,282
    Likes mottatt:
    1,346
    Bonuspoeng:
    113
    Har en slik. Kansellerer man på nett og så får tilbake både poeng og den CTen da, eller må man kansellere over telefon?
     
  16. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,697
    Likes mottatt:
    11,322
    Bonuspoeng:
    183
    Lurar eg også på, men ein kan jo bestille i 2020 og reise i 2021 men då får ein ikkje sjans til og endre o_O
     
  17. dahlmath

    dahlmath Aktivt Medlem

    Innlegg:
    429
    Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Min(familjens) resa var :( 25/3-16/4 OSL-CPH-SIN-AMS-OSL. CPH-SIN-AMS med SQ blev i går kväll kancellerade.
    Jag vågade inte gå gjenom sas.no så jag ringde in, tog inte många minuter i telefon-kø.
    Enligt Kristinas på Tallin kontoret så blev den gamla 2019-CTn "godkänd" før førlängelse till 31/8 2020. När flygbolaget avbokade resan.

    (Är nog många som førsøker avboka och förlänga sina CTs utan att de är "direkt" berørda før Covid19 perioden vi är inne i (mars-april/maj 2020))

    det tar 1-2månader før refund er på konto/kortet... frågade hur sas kunde vara så långsamma på refund när airbnb klarade av att ha refund på kortet 23h efter avbokning, fick tillbaka världens härligaste skratt med førklaringen: We are SAS not Airbnb...
     
    Eddie47, sutenai, chrt and 2 others like this.
  18. DrJens

    DrJens Medlem

    Innlegg:
    137
    Likes mottatt:
    559
    Bonuspoeng:
    93
    Nå har jeg to CT-er, men ingen steder å reise. Påsketuren til Tokyo er kansellert, logisk nok. :(
     
    Shyneno liker dette
  19. dahlmath

    dahlmath Aktivt Medlem

    Innlegg:
    429
    Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Du hade uansett inte haft chans att gøra någon endring fra 1/1 alt. 15/1 2020 på utgått CT under 2020... så att få en CT førlängt till 31/8 er väldigt generøst... så får man hoppas på att flygbolagen kastar ut en massa bonusbiljetter när detta lagt sig :D
     
  20. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,697
    Likes mottatt:
    11,322
    Bonuspoeng:
    183
    Spørsmålet originalt var på ny AMEX CT opptjent i 2019, med gyldighet ut 2020.

    Det du nevner er gammel DNB CT opptjent i 2018, som sist kunne endres 15/1 2020.
     
    bglio and dahlmath like this.

Del denne siden