Da var endelig dagen her hvor turen går til det forgjettede land og min datters første tur i C. Vi starter meget beskjedent i gullstua i dag: Tror det er rimelig sikkert at det blir Deicing i dag:
Lite å melde fra flyturen ned til CPH annet enn varme rundstykker og iskaldt smør. Som vanlig ble blikket dreid mot denne bygningen ved landing: Slår ihjel 2-3 timer i gullstua med litt jobb og kaffe:
Kan melde om full krig om kyllingklubbene i gullstua: Bilde av dagens maskin: Hjalmar Da er vi på plass i 10D og 10F
Internettet fungerte ikke ombord før siste timen. Så her kommer en liten oppsummering. Først mat menyene Startet med varme nøtter og forest spring Laks og krabbe til forett samt crew insisterte på at jeg prøvde anda også
Min datter er rimelig kresen så hadde forhåndsbestilt KID meal som var kjøttboller, men hun ville heller ha min kalverett så da ble det kid meal på meg. Begge var gode. Ost og kake til dessert Pre landing meal var noe av det værste jeg har fått i luften: Glemte helt av MPC appen, men heldigvis lite kø(gjennom på fem min). Korean air sin 747-8 kom like bak oss så flaks Kom oss så på shuttlebussen til Avis hvor bil ble utlevert kjapt som Preferred member. Navnet mitt stod på skjermen så det var bare å spasere rett bort til bilen. Fikk brynet sjåførferdifhetene ned til Anaheim.
Kanskje de skulle hatt skilt sånn som enkelte kantiner har, med «maks 2 per person». God tur videre og takk for reisebrev hittil!
Ser jeg faktisk ikke har skrevet i posten at det var LAX ja. Kjøretur fra SFO rett etter flyturen hadde vært brutalt.
Da er det tid for hjemreise og vi har funnet veien tilbake til LAX. Ikke noe trafikk å snakke om på veien fra Anaheim og Avis sin shuttle gikk overraskende hurtig. Innsjekk åpner 4 timer før avgang:
Vi valgte å rusle til Air France loungen og der angret vi ikke på. Her var det stille og rolig, meget god mat og superhyggelig bartender Joel. Fikk knipset noen bilder i full fart:
Ruslet innom Korean sin lounge og overraskende var den omtrent folketom. Noen pris for mat tror jeg neppe de vinner med det første. Alt av drikke får du i plastglass. Herlig å sitte ute på terrassen da:
Gikk for en SASmopolitan: Lam til forrett: Svin til hovedrett(meget god) Datter fikk Fried chicken: Varm Churros med sjokosaus til dessert
Pre landing meal sov jeg meg igjennom. Med det runder jeg av tråden med mindre noe spektakulært skulle skje på flightene hjem til AES. Crew til LA var kjempehyggelige, men crewet på vei hjem virket mer stive etter min oppfatning. Men, men jeg klarte omtrent 8 timer med søvn hit så er uforskamma opplagt. Da hadde vi også 2 babyer i minikabinen på hhv. 9A og 9H, men de laget ikke en lyd hele flyvningen. Karen som satt på 10H viste meg plutselig pc-skjermen sin der han satt å leste posten min på IF, så ble en hyggelig flyprat med han. Ha en fin en