Fast rute OSL - ARN

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Nilsen, 19. juni 2018.

  1. Nilsen

    Nilsen Medlem

    Innlegg:
    81
    Likes mottatt:
    59
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har blitt tilbudt ny stilling som tilsier at jeg må reise på fast basis til ARN (1-2 tur/retur i mnd).

    Etter hvert vil jeg kunne få noen goder med bonuskort, men er det noen andre kort jeg burde ha for å maksimere egen nytte/hygge? Tenker da på muligheten til lounge osv.
     
  2. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,106
    Likes mottatt:
    14,445
    Bonuspoeng:
    293
    Får du fly Plus får du jo lounge.
    Ellers kan du kjøpe deg inn i SAS loungen når det er plass.

    På OSL er det ingen andre kort som vil gi deg lounge.

    Så kan ikke se behov for noen andre kort mtp det svært begrensede reiseprogrammet ditt.

    Ellers kan alltid SAS Amex og/eller SAS Mastercard anbefales for opptjening av poeng du kan reise for da..
     
  3. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,675
    Likes mottatt:
    10,175
    Bonuspoeng:
    293
    Nordea Premium gir deg faktisk tilgang til OSL loungen, såvidt jeg har forstått uavhengig av flyselskap.
     
    Tore and Shyneno like this.
  4. pef

    pef Medlem

    Innlegg:
    213
    Likes mottatt:
    504
    Bonuspoeng:
    93
    Nja. Du får fire gratis besøk i året.
     
  5. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,106
    Likes mottatt:
    14,445
    Bonuspoeng:
    293
    Se der, lærte jaggu noe nytt nå og;)
     
  6. Nilsen

    Nilsen Medlem

    Innlegg:
    81
    Likes mottatt:
    59
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for svar, tenkte egentlig ikke på poengopptjening (det er kun en bonus :p). Får fly det jeg bestiller, men prøver alltid å velge det "rimeligste" for bedriften.
     
  7. Sucellos

    Sucellos Nytt Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    134
    Bonuspoeng:
    33
    På ARN er det jo muligheten for American Express lounge by Pontus, men den fordrer Amex Plat (ikke SAS-varianten), så det skal jo spises en smule for å regne hjem årsavgiften bare på den fordelen...
     
  8. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,354
    Likes mottatt:
    4,150
    Bonuspoeng:
    113
    SAS Go t/r gir stusselige 500 poeng, SAS Plus 1500 t/r. Så 2 turer per måned gir deg enten 12000 eller 36000 poeng, alene ikke nok for å kvalifisere til gull. Men det gir deg 48 legs og det er nok til å kvalifisere til gull.
    Så, litt avhengig av hvor mange turer/poeng det faktisk blir så kan det være verdt det med sas eurobonus mastercard premium som gir deg opptil 12000 i poengrabatt for å oppnå gullstatus, eller også å ta en segment-run for å hanke inn noen ekstra segment for å klare gull.

    Får du fly plus så har du jo lounge uansett, hvis jobben insisterer på go-billetter så er gull et deilig gode å ha for å ha lounge.

    God tur!
     
  9. Nilsen

    Nilsen Medlem

    Innlegg:
    81
    Likes mottatt:
    59
    Bonuspoeng:
    18
    Kan fort bli mer merker jeg, har 2 tur/retur på 2 uker nå, men ble Norwegian (fullflex) fordi sas var fullt for neste uke :/
     

Del denne siden