Noen som vet om man som EBG også kan ta med seg en gjest i Fast Track/Gold Track hos andre Star Alliance selskaper? Har lest diverse rundt på Star Alliance sine sider og +1 gjelder stort sett over alt som f. eks check in, lounge osv men jeg finner ingen ting om Fast Track/Gold Track. Noen som har noen erfaringer med dette?
Dette varierer veldig, så man må nesten bare se i vært enkelt tilfelle. SAS gir f.eks. ikke fast track til *G i Eco, Swiss gir fast track til *G i Zurich (mulig også andre steder).
Fasttrack er i utgangspunktet ikke et Star Alliance-produkt, og det blir da opptil hvert enkelt selskap hvordan man løser det.
Vet du hvordan det er med følgende? http://www.staralliance.com/en/benefits/status-benefits/gold-track/ (Tenker da på om man får +1 som *G)
Foreløpig er det ikke spesielt formalisert, og all tekst sier customer holding..., ingenting om gjester. Men kanskje blir man enig om en minimumstandard på antall gjester etterhvert som man utvider konseptet.
Jeg har tatt med meg fruen gjennom Gold track på LHR terminal 2 flere ganger. Begge med SAS Go/Thai Eco billetter. Ikke vært noe problem
Fikk hele familien gjennom på LHR med en billig økonomibillett med Croatia Airlines og gull fra Aegean.
Går fint i Dublin og, men kun en gjest. Klarte å overtale vakten til å få med meg 2 stk siden vi var 3 som reiste sammen
Bumper denne etter at jeg startet tråden for en tid tilbake Star Alliance la for en stund tilbake ut et bilde på Instagram av Gold Track og jeg spurte da om *G kunne ha med en gjest og fikk da i svar at; Nei, det gjelder kun personen med *G kort og personer som reiser i Business. Noen som har fått noen erfaringer rundt dette om *G kan ta med en gjest eller ikke? Edit: Tenker generelt på EBG da det kun er det jeg har...
Tenker ikke på vanlig Fast Track men Gold Track ref: http://www.staralliance.com/en/benefits/status-benefits/gold-track/
Fikk fint meg selv (som EBD men *A Gold) og sjefen gjennom hva enn United Airlines kaller sin fasttrack (Premium et eller annet), som i god amerikansk tradisjon gikk, om mulig, enda saktere enn vanlig sikkerhet. Gold Track-greia må jeg imidlertid tilstå at jeg aldri har sett. I følge Star Alliances egen oversikt skal det for eksempel være gold track på SLC, men det kan jeg slå fast at det ikke var.
Gold Track på LHR og T2 fungerer fjell -- der gikk det radig unna. Jeg har helt motsatt opplevelse! Fløy med UA og skulle gjennom en sikkerhetskontroll, lurer på om det var på SFO, og da ble jeg bare sendt direkte i TSA Pre når jeg gikk i UA sin Premier Access-greie. Vet ikke om det var noen sammenheng eller om jeg ble tilfeldigvis plukket ut til TSA Pre.
Min opplevelse var på EWR, og der sto Premium totalt bom stille, mens det var bevegelse i vanlig. Virket som om det var en eller annen nokså omfangsrik amerikaner som måtte kle av seg atskillige plagg, noe som tok sin tid - så det var nok tilfeldig at det jammet. Men så burde de bare ha åpnet en ny sluse...