Hei, Har noen spørsmål. Reiser med business OSL-CPH-BKK med SAS. 1) Forstår jeg det riktig at det er fast track ved immigration "integrert" i business-billett? 2) Hvis ja på første, hvor ligger den? Altså fast tracken. Skal videre til USM med Bangkok Airways, og har liiitt tight med tid. Må jo kjøre hele runddansen med å hente bagasje og sjekke inn igjen. 3) Er det mulig å få fast track på innsjekk med Bangkok Airways? Klarte ikke finne info.. 4) Hvis ja på forrige spørsmål, noen erfaring med hvor mye tid man sparer? Lander i BKK en mandag 17:10, og skal videre til USM senere på kvelden, hvis noen har erfaring fra dette tidspunktet Tusen takk på forhånd for innspill og/eller tips!
1 og 2 Update: Bangkok Suvarnabhumi Airport First & Business Class Arrivals Fast Track Is Back (For Now) - LoyaltyLobby Du har fast track inn i Thailand skal en tro artikklene over. selv om den var meldt steng. Den ligger " innerst" så fortsett 50 meter forbi vanlige imigrasjon, den er som du ser på bildet markert med gult.
https://www.bangkokair.com/through-check-in SAS insjekk på OSL skal kunne klare å sjekke inn bagasje helt frem til USM, vi måtte vise til linken jeg ga deg over for at agenten skulle få det til. Når baggasjen er tagget helt til USM kan du gå på domestic transfer i BKK og hente ut boardingkort for bangkok airways her. Her blir du geleidet igjennom en liten dør før du plutselig er airside på domestic side.
@ccurrahee @Magnus1001 Raske og presise svar, dere er helt rå Tusen takk! Det er akkurat det jeg lette etter. @Magnus1001 Man går da på domestic transfer, henter billett ved transfer desk, igjennom security/immigration så er man airside domestic? Regner med det er noe immigration inne i bildet her før man boarder? Første gang jeg prøver på transfer uten gjennomgående billett, så sorry hvis det er litt dumme spørsmål
Immigrasjonen skjer på transferdesk også åpnes det en dør til domestic hallen. Ligger endel videoer på youtube. Har kun testet dette en gang tidligere men fungerte fint. Et lite tips er å ha linken jeg ga over klar på telefon da de kan prøve seg på den enkle løsningen å sende deg ut for å sjekke inn på nytt. Men de ga seg kjapt når jeg vist til hjemmesiden til bangkok airways. Når alt er ordnet får du et klistremerke som du fester på brystet som viser at du transferer fra international flygning når du ankommer USM og får baggasjen utlevert på et annet baggasjebånd ved ankomst (fungerte iallefall slik på TDX). Hele prosessen i BKK tok oss ca 10 min. Edit: du må selvfølgelig kunne fremlegge billetten BKK-USM, ved insjekk OSL for å få dette til.
Noen som vet om dette funker for ruten: Osl Bkk med Austria og transfer på bkk til Thai Airways, for reise videre til Krabi samme dag. Business på poeng første del. Seperat booking med penger økonomi neste.
Er det Thai Airways fra BKK til Krabi også? Hvis det er AirAsia eller andre lavkost så må du nok ut uansett.
Er litt rusten på hvilke regler som gjelder, men Thai-Thai har jo toll på den lokale stasjonen. Så siden Austrian er i samme allianse skulle det ikke være noe i veien for det. Det var i alle fall slik pre-covid. Den transit desken har jo Thai-innsjekk, og så lenge du får tagget baggasjen helt frem så viser du bare lappen i transit desken slik at bagasjen går videre i systemet.
Hvis jeg med Skyteam Elite+ lander på BKK flyvende inn til BKK i økonomi med Vietnam Airlines, men med fordelene knyttet til status, er det da slik at jeg får Fast track Immigration da, eller må det være business class billett?
Samboer skal gjøre akkurat det du skisserer på tirsdag. Kan rapportere om hun mottar baggasjen på onsdag kveld lokal tid i krabi Edit: i hennes tilfelle blir det LH som står for insjekk på OSL, men dette er vell samme service skranke som OS. Hun flyr OSL-FRA-VIE-BKK (LH-OS-OS) Hun skal møte meg på BKK hvor vi går over til hyatt (gamle novotel) og slapper av ved bassenget noen timer før vi flyr videre med thai til KBV. Hennes plan er da og sjekke inn baggasje helt til KBV på osl. Gå i thai transfer transfer desk i BKK etter ankomst med OS og sjekke inn med thai til KBV. Deretter går hun ut og møter meg landside i BKK.
Fantastisk. Gleder meg til å høre. Noen som btw vet om Thai Airways har ekstra perks med på innenriks kontra LH? Usikker på om jeg skal bruke Thai (*A Gold) eller Senator på innenriks flighten.
Når reiser dere? Samboer har lagt inn LH senator hos thai, jeg har lagt inn thai gold, men vurderer å bytte til LH senator grunnet opptjening av miles hos LH. Usikker på perks hos thai, men siden samboer kun har LH senator og vi reiser på 2 forskjellige PNR BKK-KBV så ser jeg ikke vitsen med thai gold kun for meg. Valgte 2 PNR siden hun skal sjekke inn baggasjen på OSL, mens jeg skal sjekke inn egen baggasje i BKK, samme på retur.
Da rekker vi nok ikke å gi tilbakemelding på annet om hun får sjekket inn baggasjen hele veien eller ikke. Vi ankommer krabi 19:50 lokal tid (13:50 norsk tid) så om det er suksess eller ikke får dere nok ikke vite før dere sjekker inn.
Ikke annet enn at du blir tiltalt ved navn av purser. På Long haul spør de før avreise hva du vil ha av mat og drikke. Og om det er ledig en treseter så hender det at purser tilbyr deg denne om de følger litt med. Før var det slik at kun TG Gold gav adgang til innenriksloungene, men etter at Thai Smile ble fusjonert med Thai Airways er det endret til alle *Gold. Ikke noe spesielt utvalg på dem, men bedre enn å sitte ute i hallen.
Som @Insomnia4u sa: Ikke egentlig. Men på Thai er de veldig opptatt av å følge listene sine, som forteller hvem som er Thai gold. Så helt avhengig av crew kan man få litt ekstra perks. Som vel i prinsippet skal gjelde gull fra allianse-partnere også - men det er ikke sikkert de har like god oversikt der...
Vi har nok en litt lavere standard og sjekker inn på centara life phu pano. Familierom med 'halvpensjon' (gratis drikke, barn) og transferservice for 10k 9 netter. Vi slet litt med å få svar fra samboer sin jobb ang fri så hotellet vi ønsket var steget såpass mye at vi måtte tenke alternativt. Nå har samboer sjekket inn baggasjen hele veien til Krabi. Damen anbefalte å høre med thai transfer service i BKK ang tollregler, jeg rimelig sikker på at bagasjen blir sendt hele veien så lenge hun sjekker inn på transfer desk på BKK Men nå er hennes fly til FRA forsinket og connection tiden er under 1 time. Jeg har min tvil om at baggasjen blir med videre derifra. Ingen airtag eller lignende så svaret kommer ikke før i morgen.