Har i alle år reist FT på OSL via Forsvarets avtaler med SAS/Norwegian som har med i avtalen at FT er inkludert. Nå er nytt tjenestested FRO med DAT, og ingen FT inkludert.
Ikke har DAT en avtale med OSL heller der en kan kjøpe dette som ekstra til billetten.
Har Avinor kort, men dette har vi fått streng beskjed om at ikke skal missbrukes for ansatt-inngangen når vi reiser ut fra OSL
Noen måte å få til FT på OSL separat fra billett?
Først nå, etter å brukt FT i 15+ år ser jeg at vanlige køen er jo helt krise. Har køen på Gardermoen alltid vært så dysfunksjonell? Ikke ukjent at køen går hele veien ned forbi spesial bagasje til enden av hallen også tilbake opp til der sikkerhetskontrollen er

Sikkerhetskontrollen tok da litt over 1t. Dette har skjedd 2 ganger på noen måneder nå. Og den uken de advarte om lange køer pga opplæring kom jeg ekstra tidlig, så viste det seg at det ikke var kø i det hele tatt
Slik det er nå så må jeg jo stå opp kl 05 isteden for 06:30 bare for å være sikker på å rekke igjennom. Og oftest er det jo levbar kø, men da sitter en fortsatt 1-1:30t inenfor å venter på open gate.
Kjenner på meg at dette er virkelig ikke brukbart. Heller ikke for den som venter på arbeidsplassen på at jeg skal ta over så han kan dra hjem. For allerede ikke rekt flyet 1 gang (pga kombinert lang sikkerhetskø og lite flyselskap som gjør litt merkelige ting noen ganger ala prøver å få en tidligere slott når de ser at alle har sjekket inn-men ikke tenker på at de som har sjekket inn fortsatt må stå nær 1t i sikkerhetskø

)
Så til det enkle spørsmålet:
Ser andre europeiske flyplasser tilbyr FT gjennom bonusprogrammer ala VISA Draggonpass / AMEX.
Finnes det noe tilsvarende for OSL som ikke direkte er knyttet direkte opp i mot at en også holder billett for en av de store selskapene?Kan godt betale en del tusen for et spesial kort ala AMEX, men ser ikke ut til at de heller tilbyr FT på OSL?
Så, noen måte å få til FT på OSL separat fra billett?
Vis alt...