Favoritthotell?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Ragna Rekkverk, 11. aug 2017.

Tags:
  1. Ragna Rekkverk

    Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

    Innlegg:
    354
    Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg går gjerne litt mot strømmen her inne, men for meg er hotellopplevelsen mye verdt (kanskje mer enn flyturen) når jeg skal på tur.

    Lurte derfor på følgende:
    Hva er ditt favoritthotell og hvorfor?
     
    FFlyer and Anita like this.
  2. Anita

    Anita Aktivt Medlem

    Innlegg:
    417
    Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    vanskelig å nevne ett, men vi har falt for hotellene til Kimpton. Jeg er nok like gira på å få se flest Kimpton hoteller på samme måte som mange ønsker å fly forskjellige flytyper;)
     
    Ragna Rekkverk liker dette
  3. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    642
    Likes mottatt:
    2,933
    Bonuspoeng:
    93
    Det finnes et hav av flotte hoteller. Mandarin Oriental i Bangkok er en pærle av et hotell. Perfekt beliggenhet ved elven. Selv om hotellet er bygd ut flere ganger har det beholdt litt av kolonistilen. Noe av det fineste med å bo der er det å slappe av med en bok og drink ved hotellets legendariske bibliotekbar. Conrad i Tokyo er også et av de fineste hotellene jeg har bodd på. I Europa syntes jeg Waldorf i Berlin er svær bra. Ikke lett å prioritere de beste hoteller. Skal en på en lengre ferie så er jeg enig at det er bedre å putte noen ekstra kroner på hotell enn fly.
     
    Henrik, FFlyer, Edvard and 1 other person like this.
  4. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,385
    Bonuspoeng:
    293
    http://www.piecehostel.com/sanjo/en/
    Plassering, pris og arkitektur legger grunnlaget. En kul kaffe sjappe/ bar i kjelleren og det beste frokostrommet / loungen jeg har vært i noen gang. Helt supre kunnskapsrike ansatte i resepsjonen som kan gi god og oppdatert informasjon.
    Og generelt god stemning. Dette er jo i helt andre enden av luksushotellene. Men duverden som de leverer.


    http://www.pajamaskohchang.com
    Bygg og plassering er helt gjennomsnitlig. Men fordi de ansatte dag på dag klarer å lever god veldig god mat og stemning i fellesområdene, blir det spesielt.
     
  5. nissen

    nissen Medlem

    Innlegg:
    174
    Likes mottatt:
    194
    Bonuspoeng:
    43
    http://www.tortiliscamps.com/

    Serengetti Tortillis Camp. Må være beste plassen jeg har overnattet. Stjernehimmel. Ville dyr rett utenfor. Løver som brøler om natten.
     
  6. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Fawlty Towers.

    [​IMG]
     
    Origo, Sunnfjordingen, Lnbre and 9 others like this.
  7. Kimpe

    Kimpe Medlem

    Innlegg:
    84
    Likes mottatt:
    124
    Bonuspoeng:
    33
    Liker selv å bo godt når jeg reiser, en stor del av opplevelsen det, særlig når man skal bo noen dager.

    Blir Shangri-La i Horizon Club Suite i Dubai i 5 netter i oktober, og skal også ha 3 netter på Ritz-Carlton i Hong Kong på nyåret her. (Bucketlist) Artig å prøve litt forskjellig!

    Mye bra hoteller rundt omkring, bare å se litt etter tips på forum som dette, så får du mye hjelp!
     
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Vet ikke om jeg egentlig har noen superfavoritt av hotel. Men jeg syns dette er digg på sommeren, da det er stor sjangs for å få hele hotellet mutters alene (pga varmen. Dag temp opp mot 40 grader)
    http://www.thepalmsatindianhead.com/
     
  9. TigerTravel

    TigerTravel Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    1,209
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde et fantastisk oppholde her http://www.coquillade.fr/. Ligger nord for Aix-en-Provence, en liten kjøretur fra Montpellier eller Marseille. Et deilig hotell & spa, men ikke veldig imponert over restauranten.
     
  10. Sooninson

    Sooninson Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    421
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg liker å kjøre cabrioleten i den vakre og dramatiske vestlandsnaturen. Sogn og Fjordane er etter hvert blitt favorittfylket. Det finnes mange flotte og særpregede hotell i regionen, men favoritten er Walaker hotell i Solvorn. www.walaker.com. Ligger vakkert til ved Sognefjorden og er så langt unna sterile kjedehotell det er mulig å komme. Det er rom 20 eller 23 i hovedhuset som gjelder.
     
    TigerTravel, afirm, Henrik and 3 others like this.
  11. TJT

    TJT Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Bodd i sørlige Afrika lenge så blitt en del safarier, men ingenting slår Sabi Sabi lodge....

    http://www.sabisabi.com/
     
    Henrik and Brunello like this.
  12. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Vanskelig å si, et hotellopphold er avhengig av så mye, for at det ikke bare skal bli ett i mengden. Det er ikke nødvendigvis de flotteste hotellene jeg husker best, men det er jo gjerne noen man vender tilbake til. Ofte vil beliggenheten avgjøre, slik som med Radisson Mercer Street (som egentlig er hinsides hva jeg vanligvis har råd til, ikke fordi det på noen måte er oppsiktsvekkende luksuriøst, men nettopp på grunn av plasseringen), eller The Rembrandt, som også ligger bra til, men som i tillegg har en veldig trivelig atmosfære, med dype skinnstoler og en stor peis man kan tilbringe kvelden foran, gjerne supplert med en tørr Sherry og en god bok. Rett ved Harrods, og tvers overfor V&A museum.

    I Berlin er det gjerne Hotel Palace jeg liker å ta inn på. Igjen er beliggenheten bra, men de har en lounge som er veldig ok, og som det ofte er mulig å oppgradere seg til, for en rimelig penge.

    Og skulle jeg vende tilbake til Barcelona, noe jeg sikkert kommer til å gjøre, så skal det mye til at jeg ikke tar inn på trestjerners Hotel Gaudi. Veldig trivelig, og med en hyggelig takterrasse hvor man ser rett ned på taket av Palau Guell. Dessuten femti meter unna La Rambla, og (viktigere) 200 meter unna banen.

    Ellers er det så mange hoteller jeg ennå ikke har bodd på, at jeg blir helt matt ved tanken. Rett og slett ikke sikker på at jeg rekker over alle...

    IMG_1249.JPG
     
    Chrisbgg liker dette
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,792
    Likes mottatt:
    57,172
    Bonuspoeng:
    293
    Alt for mange å velge mellom!
    Jeg har kommet over alderen hvor pris er det viktigste er pris. Komfort er mye viktigere, og tiden da hotell kun var en seng for overnatting er også over. Vi liker å benytte oss av fasilitetene hotellene tilbyr.

    Et par hoteller som kommer høyt opp på lista:
    Walaker hotell i Solvorn (allerede nevnt over her). Svigerfamilien min har vært stamgjester i ca 100 år, og servicen som følger med er enestående. Hotellet i seg selv er flott, beliggenheten er enestående, og maten er topp!
    Raffles i Singapore. Fantastisk service og historien sitter i veggene.
    Ritz Carlton Berlin. Flotte rom, finfin beliggenhet, og veldig gode (og fantasifulle) drinker i baren trekker opp.
     
    afirm, Henrik and Sooninson like this.
  14. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Maggie liker dette
  15. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,381
    Likes mottatt:
    20,999
    Bonuspoeng:
    183
    Gellert i Budapest. Gammel og ærverdig, som om tiden har stått stille. Slitasjen har ikke stått stille, men det mener jeg bare bidrar til sjarm.
    Betjent heis til spaet bidrar til følelsen av å være på en slags tidsreise.
    Letet etter en lenke, men fant ut at de stengte dørene for 12 dager siden! for oppussing riktignok. Håper de klarer å bevare sjarmen.

    Et annet hotell i "sjarmklassen" er Bockshaut i Darmstadt. Ja, det finnes bedre hoteller i byen når det gjelder "strøkenhet", sengekomfort og frokostutvalg, men, ingenting slår sjarmen av knirkende originalgulv, en hotellsjef som kjenner deg igjen etter et par besøk og "velkommen tilbake herr etternavnet mitt" (på Tysk) selv om bestillingen sto på bedriftsnavnet. Veldig lett å føle seg som hjem der, en følelse jeg typisk ikke får på de typiske forretningshoteller.
     
    holmen liker dette

Del denne siden