Feil ved oppgradering

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av TOSflyer, 12. mars 2025.

1. TOSflyer

TOSflyer EBD

Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Mulig dette er kjent i forumet fra tidligere, men legger ut til skrekk og advarsel for nye lesere:

I vinterferien reiste jeg til Los Angeles med familien. Billettene var bonusbilletter med SAS fra Oslo, med mellomlanding i København. Fant billetter i Business til kone og sønn, mens far ble booket bak i Plus. Mens flyet fortsatt stod ved gate i Oslo var derfor gleden stor da det kom melding i SAS-appen at jeg hadde fått godkjent bud på oppgradering til Business. Jeg gikk inn appen og endret sete, slik at jeg kunne få sitte ved siden av familien. Få sekunder senere ble setet endret tilbake til Plus, og poengene som var trukket for oppgradering ble tilbakeført.

Lettere panisk ved ankomst København tok jeg kontakt med SAS serviceskranke. De kunne fortelle at det var et kjent problem at hvis man kansellerte check-in etter oppgradering mistet man oppgraderingen. Dette gjaldt tydeligvis også hvis man endret sete... Heldigvis var det fortsatt et ledig sete igjen i Business, og takket være en svært serviceinnstilt SAS-ansatt ble jeg oppgradert til dette. Denne oppgraderingen fikk jeg uten at det ble trukket poeng, så det var jo en positiv bieffekt.

Moralen i historien er at hvis du byr på oppgradering og får innvilget dette, må du ikke kansellere check-in eller endre sete i appen.

Last edited: 12. mars 2025
    Christian and RoadKing like this.
  2. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    903
    Bonuspoeng:
    93
    Holy SAS IT slutter aldri å imponere med hvor dårlig det kan være o_O

Wiolenze liker dette
  3. elgaaen

elgaaen Senior Medlem

Likes mottatt:
    597
    Bonuspoeng:
    93
    Er det ingen som jobber på SAS IT?

4. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,696
    Bonuspoeng:
    183
    Håpløst.

Jeg har konsekvent endret sete etter oppgradering og har ikke hatt trøbbel med det. Fire turer oppgradert begge veier siste tre år, sist i januar.

K

5. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    5,945
    Bonuspoeng:
    183
    Noen vil kanskje hevde at moralen i historien er å oppgradere til biz, endre sete med vilje, gå og klage i skranken og få gratis oppgradering.

Jan Fredrik, jgroneng, view and 3 others like this.
  6. Mysterio

Mysterio Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,452
    Bonuspoeng:
    93
    Tenkte det samme - som den kynikeren man er. :eek:

7. TOSflyer

TOSflyer EBD

Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Det er selvfølgelig en fin tanke, men forutsetter både ledig sete i biz og serviceinnstilt SAS-ansatt... Begge deler store usikkerhetsmoment

Spielhaug, Lillegutt and Wiolenze like this.

Del denne siden