Nå skal endelig steget tas å skaffe en felleskonto for regninger og mat med fruen. Mitt spørsmål er for andre som har gjort det samme, hvordan maksimerer dere bonuspoengene herifra? Pdd. bruker jeg SAS MC premium og Trumf. Jeg tenker å først betale inn bestemt sum per mnd til felleskonto, bruke SAS MC som vanlig, og betale gitt sum rundt faktura dato. Noen andre som har funnet bedre løsninger? Peace & fly high
Kona og jeg har flere felleskontoer, blant annet disse: Vanlig felleskonto Felleskonto for SAS MC Felleskonto for Amex Hver måned overfører vi et fast beløp til den vanlige felleskontoen. Hver gang vi bruker ett av kredittkortene overfører vi den samme summen til den tilsvarende kontoen. Hvis vi bruker f.eks. SAS MC til noe felles overfører vi fra felleskontoen, og ellers tar vi fra våre egne kontoer. Når fakturaene kommer betaler vi dem bare fra de respektive kredittkortkontoene. Det gjør hele tiden at vi vet hva vi har igjen, og når fakturaen kommer blir det ingen overraskelser. Vi har family pool hos SAS for å samle EB-poeng sammen. PS: Kona har også point earner-kort til SAS MC og Amex.
Du trenger ikke felleskonto for å få dette til. Både trumf og de fleste kredittkort tilbyr flere kort hvor poengene samles opp på en felles bruker. I tillegg kan man sette opp eb kontoene i en felles pool. Slik gjør vi det i hvertfall så slipper vi integrasjon på bankkonto nivå.
Det er jo enda enklere å bare dra hovedkort + pointearner, å gjøre opp "regninga" til slutt, når faktura/regneark kommer, hvor det står hvor mye hvert kort har brukt. I alle fall for SAS MC, har hvert enkelt person kontroll på bruk i SAS MC appen. Om man er desperat etter å bruke felleskonto, kan man vel overføre en stipulert sum i forkant til felleskontoen, slik som trådstarter har planer om, og se hvor det bærer når faktura kommer.
Det ser man vel på regnearket som blir laget på nettsiden, i forbindelse med faktura? Hvilke utgift som ble brukt på hvilke kort.
Hold deg borte, er beste rådet Har hatt felles økonomi med Kråkefrid i over 20 år, jeg taper enhver diskusjon om penger
Vi har også et system med en felles konto der jeg og fruen betaler inn lønn. Så har vi en egen konto der vi betaler kredittkortregninger. Fruen bruker Curve ( med underliggende kort SAS MC) og dermed får jeg en melding via Curve-appen når hun bruker penger. Curve-kortet er gratis og du trenger dermed ikke noe pointearner- eller reservekort. En gang i uken tar jeg et raskt sammendrag og overfører penger fra diverse stråkontoer til konto for kredittkorttilbakebetaling. Gir beskjed til min verre halvdel hvis forbruket er unormalt høyt ( som regel ikke). En gang i måneden sjekker jeg forfallsregisterert til kredittkort-konto for å sjekke dekning. Logger også på gjeldsregisteret for å få sjekke dekning. Før brukte vi Debit-kort. Forbruket har ikke økt etter at vi skiftet til kredittkort.
Totalt enig, derfor makulerte jeg point earner og ba hu søke selv Bare tullball!(et ekstrakort tilknyttet din SAS EB MC konto) Blir bare bråk ute av det!