Ferietur med mor til New York i starten av desember - hotelltips? Bitte?:)

Tråd i 'Reisemål' startet av KristianR, 03. okt 2017.

1. KristianR

KristianR Incurably jetlagged

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,

Har tenkt å ta min mor med på en ferietur helt i slutten av november/starten av desember.

Har luftet New York, men hun er litt skeptisk til å reise "så langt" (forstå det den som kan). :)

Lurer derfor på noen tips til destinasjoner litt nærmere (Europa), gjerne med litt varme. Har tenkt litt på Lisboa, Malaga, Malta eller Athen. Hva foreslår dere på denne tiden av året? Er åpen for alle forslag :)

KristianR.

2. Elo

Elo Snuteflyger

Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Las Palmas er vel beste stedet klimamessig om du vil til Europa. Flyturen er jo dog nesten lik som til NYC. Ellers kan jo Dubai være et alternativ, men her også ca 6t flytur.

3. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Andalusia er safe bet. Base i Málaga, en liten tur ned til Tarifa og over til Tangier for kontrast i kultur og lifestyle. Bus/ferge én vei og fly tilbake. Mange fine muligheter for dagsturer og variasjon. NYC er bare bråk og stress førjuls. Dubai (og heile nabolaget) er et av de mest ukoselige stedene jeg vet om.

Eddie47 and tommy777 like this.
  4. KristianR

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Nå ble det faktisk akkurat besluttet at New York er innenfor likevel, så da kan kanskje tråden slettes.

5. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    In your dreams. :)

Vi kan berre enkelt og greitt flytte tråden til Reisebrev når de reiser. For det blir vel turrapport?
    Akkurat ja, hadde ikkje trudd noko anna. God tur! :)

Angie, NoLimit, grisefod and 6 others like this.
  6. KristianR

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    I bytte mot gode hotelltips i NYC kan mye rart ordnes ;) På utkikk etter et mellom-hotell/budsjett til omtrentlig 1500 kroner natta.

7. MadsVaHa

MadsVaHa Veteran

Likes mottatt:
    5,758
    Bonuspoeng:
    183
    Har booket Hilton times square til 1600 natten fra 10-15 desember. Om hotellet er bra vet jeg ikke men beliggenheten er midt i smørøyet.

8. Elo

Elo Snuteflyger

Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Mitt tips er å bo mellom 30st-50st og mellom 4th - 8th ave. Da bor du sentralt og har veldig gode subway connections.
    St.James Hotel Times square er helt OK budsjetthotell. En knallbra deli rett utenfor døren, og midt på times square noen meter unna hotellet. OBS Knøttliten heis :)

9. KristianR

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Litt av en godpris du har fått. Jeg søkte fra 1. til 7. desember, og de skal ha 24.700 for oppholdet. Uaktuelt.

10. KristianR

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Ser ut som det hotellet er utsolgt på de aktuelle datoene, hvis jeg fant rett hotell, da.

Jeg er blank på hvor man bør bo i New York, men skjønner at Times Square er plassen å være? Manhatten styrer man unna, eller?

11. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,430
    Bonuspoeng:
    183
    Booket Hilton One UN New York nå i november. Ta en titt på det og se om det er innafor? Meget bra hotell, ble en del av hilton kjeden nå i august, var Millennium tidligere.

12. KristianR

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Over 17000 for seks netter. Litt i overkant, men takk for tipset!

13. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,430
    Bonuspoeng:
    183
    Når jeg bestilte for 2 netter for 2 pax var det 450 dollar til sammen. Dog bestilte rett før det ble ett Hilton Hotel. Jaja

14. KristianR

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, jeg vet ikke, men virker som at alt er svindyrt i perioden 1. til 7. desember som jeg søker på...

15. Martin F

Martin F Senior Medlem

Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Times Square er vel etter min mening verdens største turistfelle, men artig å ha sett om man er der for første gang.

Manhattan (med a) er navnet på hele øya/bydelen som blandt annet Times Square ligger på og kan være rimelig vanskelig å unngå ;)

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Manhattan

16. KristianR

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Joda, ser jeg skrev det feil. Var Lower Manhattan jeg hadde i tanke da jeg skrev det.

17. Markal

Markal Senior Medlem

Likes mottatt:
    750
    Bonuspoeng:
    93
    Det er lett å komme seg rundt med t-bane i New York. Det gjør at du bor "sentralt" nesten uansett hvor du er på Manhattan. Vi har bodd et par ganger i nærheten av Grand Central Terrminal. Sist bodde vi i 38. Gate tror jeg. Det funka brillefint og prisene var greie... til New York å være...

18. KristianR

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg sliter med å finne OK standard til en grei pris. Ser ut som man må ut med mellom 15-20K for 1. til 7. desember hvis man må ha to senger, og da er det ikke snakk om luksus heller.

19. Elo

Elo Snuteflyger

Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Om pris er viktig så kanskje Riverside Tower Hotel. IKke bodd der selv. Å skulle skaffe et hotellrom med OK standard (etter norsk målestokk) 2 senger og sentralt til 1500 NOK/natt i NYC på relativt "kort varsel" er nok en særdeles vanskelig jobb. Beste tips er å reservere et rom som kan kanselleres inntil 1 døgn før ankomst, så kan du heller se etter gode deals frem til avreise.

20. KristianR

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Vært inne på tanken om akkurat det, ja. AirBnb er vel også en mulighet i verste fall.

Del denne siden