Fikk idag en regning pålydende 526 kroner i moms for headsettet som ble gitt i gave fra SAS som diamant medlem. Kjenner jeg føler meg kraftig lurt av SAS her, og ble derfor skikkelig forbannet. Må si at det her diamantkortet er f... ikke mer verdt enn ett gullkort. Same shit different wrapping
Ikke vet jeg, men jeg vet at gaver er avgiftsfrie inntil kr 1000 kroner og kjøp fra utlandet inntil 200 kroner. Uansett så burde SAS eurobonus gjøre noe for å hindre at norske kunder blir behandlet forskjellig i forhold til Danmark og Sverige.
Det er ikke toll, men norsk moms når beløpet er over 200kr http://toll.no/templates_TAD/MainTopic.aspx?id=244979&epslanguage=no Grensen på 1000kr på gaver gjelder kun når avsender er privatperson.
Kan det være fraktselskapet som har gjort en feil? Leste for litt siden om en som fikk momsregning på en laptop han hadde vunnet, og der var det TNT som hadde gjort en feil.
Jeg har riktig nok skrevet til sas vedrørende dette og håper jeg får svar snart. Jeg har skrevet tilsvarende innlegg på forumet til businessclass.no, da det gikk litt treigt i dette forumet her. Uansett så har SAS en jobb å gjøre når det gjelder slike ting. Er forøvrig ikke noe særlig imponert over dette diamant nivået i utgangspunktet, da det ikke gir meg egentlig noe mer enn gull nivået (bortsett fra regninger i posten). Her burde SAS ha sett hva Turkish og KLM tilbyr sine kunder og ikke prøve å lage en dårlig kopi.
Du skylder på SAS. Er du sikker på at det er SAS som har gjort feil? Har du hørt med transportselskapet som har fortollet de inn?
Sorry mate, men dette høres ut som fraktselskapsfeil eller at personen som fylte ut sendingspapirene tastet feil. Fikk selv en tollfaktura på 4 ganger vareverdien på sending til Canada for en mnd siden. Shit happens og alle kan gjøre en feil. Men så klart dritsurt å måtte hassle og mase med det. Ha en fin dag
@diamondhead , beklager at dette har skjedd med deg, beklager også hvordan denne tråden utartet seg. All feedback er velkommen på bonusfeber, det er kun via feedback vi kan hjelpe flyselskaper og hotellkjeder bli bedre. Uansett hvordan du vrir og vender på det er det ihvertfall ikke deg, som en av SAS sine beste kunder, som har gjort noe feil og du skal slettes ikke begynne å kontakte fraktselskaper eller andre for å få dette fikset. Jeg har møter med SAS Eurobonus i ettermiddag og ønsker å ta dette opp direkte med dem om du vil så de kan sørge for at dette ikke skjer igjen. Send meg ditt EB nummer via privat melding, så kommer jeg tilbake snarest. Takk for at du postet
Som seriøs nettsideleverandør, sender selvfølgelig @tommy777 deg et mobilmodem du kan bruke inntil Bongos Bredband har gjenopptatt virksomheten. Jeez. people ....
Takker for tilbudet tommy777. Jeg setter pris på det, men har allerede sendt mail til SAS og pratet med FedEx. I følge fedex har avsender merket av for at det er mottaker som skal betale for toll og avgifter. Avsender er for øvrig et tredje firma som befinner seg i Sverige. Så aventer nå svar i fra SAS på hvordan de har tenkt å løse dette, samt forhindre at det skjer igjen med andre kunder.
Takk for hjelpen. Det stod forøvrig DDP (Delivered Duty Paid) på transiteringsdokumentet fra FedEx. Det betyr at sender betaler for leveringen og toll og avgifter har jeg skjønt, men når SAS benytter seg av en tredje part til å stå som sender og forestå "salget" så skjønner jeg at ting skjærer seg. SAS har uansett hovedansvaret mener jeg.
Du har ett kundeforhold med SAS, de har tilbudt deg en gave. Dersom det oppstår problemer med leveransen er det ikke ditt problem eller din feil at en underleverandør av SAS gjør en feil. Og SAS setter pris på slik feedback så de kan ta dette opp og kvalitetssikre med sine leverandører. Ideen om slike gaver er nemlig god i seg selv. Selv om det er en liten greie, hater jeg akkurat som deg tidskrevende tabber som tar opp masse av min tid for å rette opp. Er man EBD har man i de fleste tilfeller begrenset med fritid og når man har fri skal ikke den tiden benyttes til slikt dill.
Har nok vært litt kvass med SAS dette forumet, men har har ikke akkurat følt meg så veldig verdsatt av dem etter at jeg fikk EBG/EBD. Har flere fordeler med kortet i andre Star Alliance selskaper enn hos moderselskapet, da tenker jeg spesielt på lounger, oppgraderinger osv. Håper det ordner seg med momsproblemet mitt slik at ikke mitt inntrykk blir noe dårligere.
Det ordner seg garantert. De er på ballen. Det er også store planer for Diamondnivået, som jo er helt nytt, men de trenger nok litt tid for å få tingene implementert skikkelig før de tar neste steg. Rapporter gjerne tilbake når saken er løst. Takk for at du poster på bonusfeber
Kommer selvfølgelig til å gi tilbakemelding til forumet om hvordan det ordner seg Etter å ha hatt en dårlig dag på jobb og i tillegg slike krav i posten, da ble det dessverre litt utblåsning i går :-/
Jag känner en norsk pandion som hade samma problem och har nåt med att Norge ikke är medlem i EU, kan ej alla detaljerl. Scanna in fakturan och skicka den till SAS partner plusdeal på email till deras support och de kommer ta hand om ärendet supersnabbt enligt min kompis.