Fin film fra nybygget på Gardermoen

Tråd i 'Nyheter' startet av Brunello, 27. april 2015.

1. Brunello

Brunello A heart's a heavy burden

Likes mottatt:
    625
    Bonuspoeng:
    93
  2. KristianSk

KristianSk Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,439
    Bonuspoeng:
    113
    Ser kjempefint ut

3. Brunello

Likes mottatt:
    625
    Bonuspoeng:
    93
    Ja. Det er noe av det mest spennende ved å reise; flyplassene - ihvertfall en god del av dem - er arkitektonisk spektakulære bygg hvor det ikke er spart på noe. Andre igjen, er et rent helvete. Men de er fort glemt. Men jeg tror virkelig at nye Gardermoen blir en fryd å benytte, når den står ferdig om et par års tid. For den som er interessert i arkitektene, så står det en del om de her; http://www.dagbladet.no/2013/01/17/tema/reise/inne_og_ute/flyplasser/arkitektur/25270098/

4. SASDC8

SASDC8 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,053
    Bonuspoeng:
    113
    Hater dagens OSL og blir nok ikke fryktelig imponert over den nye versjon heller. Min mening er at de på nytt bygger for smått. 11 nye gater er jo ikke akkurat veldig mange med tanke på at de mistet 4 eller 5 på "Pir Vest" som en følge av utbyggingen av ankomst- og avgangshallen. Det var jo ikke mye trafikken gikk ned på OSL i mars med tanke på at DY var i streik i 9 dager, så jeg tenker at "gate 19" er kommet for å bli.

Når det gjelder videoen er den flott og helt klart interessant, men jeg stusser litt på at VG sier "den nye ankomst- og avgangshallen skal primært benyttes av Norwegian"?

Krysser fingere for at det blir bedre enn jeg forventer!

Last edited: 27. april 2015
  5. Vegard

Vegard Medlem

Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Burde bygget helt ny terminal og alt det er min mening. Det hjelper ikkje og bygge ut litt også må dem kanskje når dem ser at trafikken er sprengt igjen bygge ny.. Gjør som LHR og sånt.

6. KristianSk

KristianSk Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,439
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg liker OSL veldig godt jeg. Sikkerhetskontrollen(e) er normalt rask og avstandene er som oftest korte.

7. Flyer91

Flyer91 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    28
    Tenkte at det var avklart at de skal fortsette å bruke gate 19 også etter utbyggingen?

8. Brunello

Likes mottatt:
    625
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg elsker de nye, store flyplassene! Og noen av de små, bynære; da jeg kom fra Kristiansund på fredag, brukte jeg akkurat 25 minutter fra jeg gikk på bussen nede i sentrum, til jeg satt ved gaten. Helt greit. Skal innom Haneda i begynnelsen av juli, og vurderer å oppgradere Turkish-biletten til til business. Noen som har vært innom der, og kan si litt om flyplassen og loungene?

9. SASDC8

SASDC8 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,053
    Bonuspoeng:
    113
    ANA har akkurat pusset opp loungene sine på Haneda, men lounger i Japan er svært sjeldent noe å rope hurra for. TK lounges på IST er derimot er superb!

Brunello liker dette
  10. Brunello

Likes mottatt:
    625
    Bonuspoeng:
    93
    Jaja, da er jeg ihvertfall forberedt... Får trøste meg med Turkish' lounge i Istanbul.

SASDC8 liker dette
  11. SASDC8

SASDC8 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,053
    Bonuspoeng:
    113
    Men de har noen kule automatiserte tappe tårn for øl, som er verdt lounge besøket i seg selv (jeg er veldig glad i øl og tekniske duppeditter) ;)

Last edited: 28. april 2015
  12. Misterix

Misterix Senior Medlem

Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Ny innlands-lounge
    Med den pågående ombyggingen frigjøres også arealer der spisestedet «Sinnataggen» er i dag – arealer som skal omgjøres til ny 1000 kvadratmeters innlands-lounge for SAS, forklarer Johansen.

Link

SASDC8, Herlov, Dash and 2 others like this.
  13. KristianSk

KristianSk Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,439
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er virkelig godt nytt!!!

Dash and Misterix like this.
  14. Misterix

Misterix Senior Medlem

Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Jepp :D

15. TOS_EBG

TOS_EBG Lost in Space (and currently EBD) InsideFlyer Ambassadør

Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    (Braathens) Back to the future!

SASDC8 liker dette
  16. Flight Cancelled

Flight Cancelled Senior Medlem

Likes mottatt:
    383
    Bonuspoeng:
    63
    Bare det å ta bussen fra sentrum til flyplassen i Kristiansund tar rundt 25-30 minutter, opptil 45 minutter i rushtiden (selv om det ikke er mer enn 8-9 km). Om du klarte det på 25 minutter fra sentrum til inne ved gate må det jaggu meg ha vært noe spesielt med den bussen. Det er ikke dagligdags.
    Fantastiske nyheter. :) For min del større enn Norwegian sin nye avgangshall!

Brunello liker dette
  17. Brunello

Likes mottatt:
    625
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, det går to busser, en somlebuss og en rask en. Ruta tar atten minutter. Syv minutter var nok til sikkerhetskontrollen, når du er den eneste som skal igjennom, akkurat da.

Skjermbilde 2015-04-30 kl. 22.38.59.png

Last edited: 30. april 2015
  18. Flight Cancelled

Flight Cancelled Senior Medlem

Likes mottatt:
    383
    Bonuspoeng:
    63
    Det går buss i hver retning, for å være mer presis, en som går Vikan-Dale og en som går Dale-Vikan. Fra ett-to til fem-seks er disse aldri på rute så snart de når Langveien. Har tatt disse to bussrutene så og si daglig i 10 år. :)

19. SASDC8

SASDC8 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,053
    Bonuspoeng:
    113
    Off topic, men det morsomste med den bussruta er at det er et stopp som heter Essostasjonen :D

Del denne siden