Fin pinseaften

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av RoadKing, 19. mai 2018.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Mens folk der hjemme enda ligger under dyna har fruen og jeg fortært en fortreffelig frokost på aldeles utmerkede Intercontinental Singapore.
    Vi slapper av ved pool’n og undres på I lands problematikk som hvor mange timer vi skal tilbringe i the »Private Room».

    Kan forøvrig informere om at vi har benyttet Grab her i Singapore, de som har overtatt for Uber. Godt fornøyd.

    Med ett unntak har vi ikke savnet cash på hele turen, og det var da vi i et svakt øyeblikk vurderte å t bane. Kortleserne var ikke operative.

    Ellers, at øl er dyrt i Norge er en myte. Betalte 18SGD (ca 120kr) for en pint guiness på en pub i går kveld :eek:

    Før vi dro lurte jeg på det med snus som altså er forbudt her.
    Når du immigrerer gjennomlyses bagasjen din, da er det neppe lurt å ha en stokk snus i kofferten/vesken.
    Jeg hadde tatt sjansen på ei dåse med behov i bukselomma og det gikk aldeles fint.
     
    Are, Baldrick, NoLimit and 9 others like this.
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Nå sitter vi i «The Private Room». På storskjerm overføres bryllupet i London, personlig er jeg mer opptatt av 2009 Dom Perignon. :)
     
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Håndskrevet invitasjon... Dæggern, den skal i glass og ramme :)
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    image.jpg Har vært værre steder en pinseaften...
     
    Are, Baldrick, NoLimit and 3 others like this.
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Hadde vurdert antrekk på veien, men det var unødvendig. Det er mer sandaler, shorts og t skjorte her i TPR enn i biz loungen utenfor...:eek:
     
    NoLimit, Stuttfeiten and Eddie47 like this.
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Shit... 1 har sjekket inn på et av de to ledige setene :(
     
  7. VQN

    VQN Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Singapore Sling på Raffles Hotels er å anbefalle
     
    RoadKing liker dette
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Vi har trødd i oss noen SS :), men ikke på Raffels. Det var under oppussing. Nå er vi uansett på vei hjem etter en fantastisk helg :).
     
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,792
    Likes mottatt:
    57,173
    Bonuspoeng:
    293
    Når man sjekker inn på Raffles får man en Singapore Sling men's man venter. Det er sånn service man kan like :cool:
     
    VQN and RoadKing like this.
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Kjappt innlegg i slow connection noen km over Thailand:
    I betraktning av at vi som frekventerer dette forumet ofte rapporterer over dårlig inflight wifi, så hadde det vært fint med en minimalisert reklamefri backdoor for å rapportere live.
    Mer info kommer når vi er på bakken i CPH, dette funker ikke.
     
    Eddie47, DanH, holmen and 1 other person like this.
  11. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,078
    Likes mottatt:
    68,762
    Bonuspoeng:
    293
    Som for @RoadKing har dette vært en begivenhetsrik dag ...
    Først har jeg brukt "alle" knepene jeg har lært fra @Are i Expertflyer og for første gang (hvem skulle trodd det) ringt SAS for å finne en god routing på en biz bonustur.

    Tidligere har bonusuttak vært gjort veldig enkelt, hele familien til ORD ... hele familien til ATL ... datter til SEA ... datter til DCA...
    reiser litt her og litt der ....

    Ringte SAS ... det @Are hadde lært meg var på kanten av useriøst ...svenske

    Ringte SAS... dette er kjekt (sunnmøring???), dette får vi til(!) .. "skal du ha dette?" .. det er jo grisebillig!! tur-retur BGO-MRU for to, 180 000 poeng + 5200 kr ....

    Så var det å fortelle mor at vi skulle mellomlande i Johannesburg .... helt uaktuelt i går ... i dag hadde hun vært på sju timers fjelltur .. "så deilig! Jeg gleder meg!"

    Fjelltur og prinsebryllup hjelper mot det meste ...nå er det GT og fred i huset!

    God natt!
    Washington på egotrip neste helg.
     
    Are, Kristian, Origo and 11 others like this.
  12. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,063
    Likes mottatt:
    3,260
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor reiser du til? og hvor lenge kan du være inne i the private room når du faktisk ankommer flyplassen?
     
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Reiser fra SIN til CPH. Er faktisk på CPH nå og noen timer framover (første fly til Oslo kl. 11:25!!!).
    Såvidt meg bekjent får man vel være i TPR så lenge man vil. Vi ankom First innsjekk ca 18ish, gikk rett til TPR og flyet gikk 23:50. Det var iallefall nok for oss :)
     
    Eddie47 liker dette
  14. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Spørsmål vedr. TPR?
    Har en 13 timer lang transfer i SIN og ankommer med SQ F og skal videre med SQ C. Tenkte å reise inn til byen og se litt, men kan vi da ta middagen på TPR før vi flyr videre?
     
  15. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Det vet ikke jeg dessverre.
     
  16. Edin

    Edin Aktivt Medlem

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    747
    Bonuspoeng:
    93
    Vi ankom SIN med SQ-F og reiste videre med SQ-C og for oss var det full tilgang til TPR.

    Og for å være helt sikre, kan dere gå til loungen ved ankomst og bli geleidet inn i TPR, deretter tar dere noen timers pause fra TPR og Dompa og reiser inn til byen, og returnerer til TPR for middag før avgang.
     
    DanH, Blaa and RoadKing like this.
  17. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Var det jeg tenkte.
     
  18. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Kan ikke ha noe si det? Hva hvis dere tok en 13timers shopping-runde på flyplassen, har vel fortsatt adgang da? Og kan ikke tenke meg at dere blir svartelistet bare fordi dere passerer sikkerhetskontrollen når dere er tilbake på flyplassen.
     

Del denne siden